Length 56:40
Edition date Lipanj 2014
Etiketa Kscope
Catalog Number KSCOPE302
Edition details Datum objave: 4.6.2014. Produkcija: Christer-André Cederberg. Snimano: Cederberg Studios, Oslo.
Tags Alternative Rock Progressive rock Kscope Anathema

Minimalistički, ogoljen, atmosferičan, emotivan, melankoličan, vrlodobar a ponekad sjajan i interesantan, ali u konačnici ni po čemu izvanredan album koji ostavlja bez daha i izaziva drhtanje od oduševljenja. Tako bi se mogao ukratko sažeti osnovni dojam koji ostavlja novo djelo britanskih progresivnih rockera iz Liverpoola.

Kao logičan nastavak u razvoju Anatheme, koja je prošla značajnu i fascinantnu transformaciju od mračnog doom/death benda, preko gothic metala pa sve do ispoliranog, ušminkanog progresivnog rock benda, Distant Satellites je još jedna stepenica više prema svjetlosti i optimizmu zvuka. No, bez obzira na to, melankolija i sentimentalnost i dalje su obilježje Anatheme. Sentimentalnost je dodatno naglašena vrlo osobnim riječima pjesama koje se uglavnom referiraju na gubitak, ljubav i međuljudske, intimne odnose.

Ne bi se moglo reći da su riječi pjesama posebno duboke i profinjene. Vokabular je vrlo siromašan i sastoji se pretežito od riječi poput „nedostajanje“, „plakanje“, „sanjanje“, „ljubav“, „osjećaj“, „život“, „osmijeh“, „sunce“, „bol“, mrak“ itd., a pjesme prepune izlizanih metafora, usporedbi, referenci i jednostavnih slika. Međutim, koliko god paradoksalno zvučalo, čini se da siromašnost i ispraznost jezičnog izričaja jednom kada je stavljen u funkciju pjevanja te u spoju s jednako tako izlizanim, predvidljivim harmonijama i prijelazima, zadobiva poetičnu dimenziju koja se „na papiru“ ne osjeća. Drugačije rečeno, Anathema posjeduje čarobnu moć uzdizanja običnih ideja na razinu uzvišenosti i divljenja.

Pored sjajne izvedbe svakog člana benda i dopadljivih, eteričnih melodija, tome je zasigurno zaslužna i odlična, moderna produkcija koju potpisuje Christer-André Cederberg. S obzirom da je Cederberg zbog bolesti završio u bolnici, pri kraju snimanja uskočio je guru progresivnog rocka, Steven Wilson (Porcupine Tree), te napravio miks za pjesme „You're Not Alone“ i „Take Shelter“.

Album započinje prvim dijelom kompozicije neinventinog imena „The Lost Song“. No, izostanak kreativnosti u imenovanju pjesme nadoknađuje priča koja se krije u pozadini. Naime, Daniel Cavanagh je izgubio snimku izvorne skice pjesme te gotovo odustao od nje. Međutim, tijekom prisjećanja ponovno je stvorio pjesmu baziranu na izvornoj skici, tako da se sva tri dijela mogu shvatiti kao istraživanje izvorne ideje.

Glazbeno gledano, „The Lost song“ prati dinamičnu post-rock strukturu pri čemu se tenzije i emocije polako dovode do vrhunca energije i razrješenja. Taj polagani rast intenzivnosti i suzdržanost tipični su za većinu kompozicija. Instrumentaliziranje i kompleksnost podčinjeni su zajedničkom građenju atmosfere i samim pjesmama. Zapravo jedina, vrhunski odsvirana gitaristička solaža nalazi se na kraju moćne kompozicije „Anathema“, gdje je Vincent Cavanagh doveo svoj glas do maksimuma ekspresije. Time su u prednji plan stavljeni dojmljivi i osjećajni Vincentov glas te glas sjajne Lee Douglas za koju se slobodno može reći da više nije tek pratnja Vincentu. Koliko je Lee tijekom godina razvila glas u ravnopravan Vincentovom, može se čuti, primjerice, na „The Lost Song, Pt. 2“ i prekrasnoj baladi „Ariel“.

Daleko od toga da je Distant Satellites najbolji Anathemin album, kako su neki naviještali, no svakako je u pitanju djelo visoke kvalitete i izražaja. Bogat emocijama i divnim, lako slušljivim melodijama, vrlo dobar je uvod u tople ljetne noći.

Ljubiša Prica

Hits 753
Weather Systems « Weather Systems Anathema Albumi Kronologija The Optimist » The Optimist