Length 1:02:30
Edition date Ožujak 2017
Etiketa Aquarius Records
Catalog Number CD 588-17
Edition details objavljeno: 17.3.2017.
Tags Aquarius Records A.J. Jazz Quintet

Na tržištu se nedavno pojavio zanimljiv prvijenac domaćih jazz snaga, A. J. Jazz Quinteta. Album se zove Common Language i izašao je prošli mjesec u izdanji Aquarius Recordsa. Iza inicijala A. J. stoji pijanist Ante Jeličić, pokretač projekta, koji je okupio grupu kvalitetnih glazbenika: Mira Kadoića na saxu, Davida Jarha na trubi, Josipa Marcelića na kontrabasu i Vedrana Supičića na bubnjevima. Jeličić je izjavio “S obzirom da smo puno nastupali kao grupa i kroz taj rad ustanovili da ove pjesme u sebi sadržavaju izvjesnu originalnost i emocionalnu težinu, odlučili smo taj filing zabilježiti na albumu. To je glavni razlog zašto smo odlučili snimiti album. Tako da se ne izgubi sa vremenom.”

U CD knjižici uz svaku je pjesmu dodana jedna rečenica koja na neki način evocira atmosferu pjesme. Album otvara pjesma Bossa n'avi - ''o izgubljenoj ljubavi, ali i o izgubljenoj tuzi'', prekrasna evokativna melodija izvedena u trio formaciji, možda najupečatljivija pjesma na albumu. Slijedi energičnija Latin channel, ''o mjestu gdje su svi ravopravni i nema predrasuda''. U melodioznoj Second turn song (''...ako ne uspije iz prvog, onda će iz drugog itd.) osnovnom se triu pridružuje sjajni Miro Kadoić na flauti. Slijedi Ribari (''nekrolog Coci, ali i izazov da pjesmu prebacimo u jazz jezik...''), jedina pjesma na albumu koju nije komponirao Jeličić, već Boris Oštrić,  kantautor brojnih dalmatinskih pjesama koje govore o moru, ribi i ribarima, koji je pjesmu posvetio Vinku Coci. Man (''...što je čovjek – biće vrhunskih ideala, a najnižih djela...'') duga je elaborirana improvizacija čitavog kvinteta, u kojoj se posebno ističe David Jarh na trubi. Slijedi balada Anna (''...ako ima ljubavi onda ćeš je i pronaći...''), uz sudjelovanje Kadoića ovaj put na saksofonu (dok se David Jarh prebacio na fligelhorn). Nuclear blues (''...o neizbježnoj mutaciji...'') i Funny tune (...naopaka pjesma, u njoj je sve obratno...) još su dvije dopadljive i ''catchy'' kompozicije, koje nastavljaju doista iznenađujuć niz zanimljivih i kvalitetnih kompozicija, a album zaključuje također upečatljiva Tilda (''...o sreći koju rođenje djevojčice budi u srcu...'').

A. J. Jazz Quintet doista je ugodno iznenađenje na domaćoj jazz sceni, bend rafiniranog akustičnog zvuka i nadahnutih improvizacija. Kompozicije su redom vrijedne i s lakoćom zaokupljaju pažnju slušatelja lijepim melodijama i zanimljivim ritmičkim obrascima. Svirka zvuči nepretenciozno i glazbenici kao da sviraju za vlastiti gušt, no rezultat je sjajan mainstream jazz dostojan i europskih jazz pozornica.

Mirna Marić

Hits 3309

Posljednja 102 albuma