Length 47:46
Edition date Prosinac 2020
Etiketa Croatia Records
Catalog Number CD 6098132
Edition details objavljeno: 21.12.2020.
Tags Croatia Records Rade Šerbedžija

Krajem prošle godine, koja će najvjerojatnije ostati zapamćena upravo po tome što ćemo je svi na razne načine pokušati što prije zaboraviti, objavljen je novi studijski album Rade Šerbedžije. Na albumu se nalazi 11 pjesama koje je ovaj vrhunski i svjetski priznat glumac pripremao tijekom te neobične godine u pauzi scenskih nastupa i filmskih snimanja. Pri tome su mu kao glazbeni oslonac pomagali: Mario Igrec (gitara), Marjan Krajna (harmonika), Antun Stašić (violina, prateći vokal), Dario Hleb (bas gitara) i Davor Smotke Smotalić (perkusije i prateći vokal). Osim njih, kao gosti su nastupili Dado Marinković (bubnjevi), Miroslav Tadić (gitara), Darko Rundek, Gabi Novak i Matija Dedić.

Album je najavio singl i spot pod naslovom „Eto pjesma“, autora Huseina Hasanefendića iz Parnog valjka. Premda melankolična i s obzirom da se podvlači crta na kraju životnoga puta moglo bi se čak reći i pretežito pesimistična, ima pozitivnu poruku naglašavajući ljubav i ističe da „još vatra nije nestala“. Hus mu je napisao i sljedeću pjesmu „Kasna jesen dolazi“ koja glazbeno podsjeća na ponešto ubrzaniji „Dance Me to the End Of Love“. Nakon dvije Husove, slijedi jedna Rundekova, dobro poznata pjesma „Na nešto me sjeća taj grad“ u kojoj mu se pridružio i kao pjevač. Možda neki pamte ovu pjesmu sa Šerbedžijinog albuma „Mnoge smo i mnogo voljeli“ (1986.) kada su je zajedno otpjevali Rundek, Arsen i Rade. Iako je nov aranžman zanimljiv, osobno mi je mnogo bolja upravo ona starija izvedba. Gabi i Matija Dedić odsvirali su i otpjevali sa Šerbedžijom izvrsnu Arsenovu „Otkako te ne volim“ s albuma „Kino sloboda“. Matijina interpretacija je čarobna s pravom mjerom i osjećajem za improvizaciju i melodiju, a Gabi ima jednako svjež i kristalno čist glas kao i na početku karijere. Iduću, također kvalitetnu pjesmu pod naslovom „Suzo moja, strpi se“ napisao je Zlatko Arlsanagić, aranžerski je dotjerao Mario Igrec, a ima snažnu poruku: „Mene neće mijenjati, ja se s mržnjom ne znam družiti“. U autorskom dijelu, sâm Rade napisao je dvije pjesme: „Šeherezadu“, posvećenu prijatelju, prerano preminulom slovenskom kazališnom redatelju Tomažu Panduru, te naslovnu, „Ne okreći se, sine“, koju je tekstualno napisao još davne 1989. godine a uglazbio ju je Gabor Lengyel. Uvrstio je Rade na svoj album još dvije obrade: pjesmu „Grad“ legendarnog Drage Mlinarca s albuma „A ti se ne daj“ (1971.) za koju je izvrstan aranžman napisao Elvis Stanić te „Ostala si uvijek ista“, staru pjesmu Đorđe Novkovića i Željka Sabola kojoj je život udahnuo Mišo Kovač, a Toše Proeski je izveo precizno i doveo do savršenstva. Ukoliko ste dosada izdržali, možda ćete se upravo u tom trenutku vaše oči napuniti suzama iz ovog ili iz onog razloga. „Govorila je tako tiho, tiho, tiho“ napisao je Damir Urban i pjesma je lijepa, gitara prekrasna, kombinacija s violinom čarobna, a ni vokalna izvedba nije loša. Prije završne koja je ujedno i naslovna pjesma, uglavila se Dedićeva pjesma „New York“ koju Rade odlično recitatorski interpretira dok Miroslav Tadić u podlozi prebire po gitari.

I ovom prilikom ću ponoviti da mi je Rade Šerbedžija mnogo draži i kvalitetniji kao interpretator poezije nego kao vokalni izvođač. Ali, okružen je vrhunskim glazbenicima, aranžerima i album kao takav nije mogao loše uspjeti. No, da se u odabiru pjesama nije vraćao na neke koje su mu vokalno bile prezahtjevne ili su u nekim ranijim inačicama ostvarile kvalitetnija rješenja, opći dojam ovog albuma bio bi bolji. Ovako ipak ostaje blagi osjećaj nedorečenosti.

Hits 358
@ HNK Zagreb « @ HNK Zagreb Rade Šerbedžija Albumi Kronologija

Posljednja 102 albuma