MC
A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Empire Central


Bookmark

Data

Released Rujan 2022
Format Albumi
Vrsta / Jazz-funk / Post-Bop / Electric Jazz / Jam Bands / Modern Creative Jazz
Dodano Utorak, 11 Listopad 2022
Žanr Jazz
Length 1:29:48
Broj diskova 1
Edition date Rujan 2022
Država Europa
Etiketa GroundUP Music
Catalog Number GUM 093022SPCD
Edition details objavljeno: 30.9.2022.; producent: Michael League; ko-producenti: Snarky Puppy
Tags GroundUP Music Michael League Snarky Puppy

Review

Bend čije su vretenaste melodije i glazbeni stavovi prerasli u originalnu filozofiju, bend poznat po izuzetnim solažama koje su dizajnirane u cilju pokazivanja virtuoznosti svih članova, ali i kao ravnopravan, logičan dio melodija, objavio je novi album.

Izlazak od underground predaje do statusa repektabilnog instrumentalnog kolektiva prošao je u hipu kroz niz od 15 objavljenih albuma kroz koje je stvoren jedinstven glazbeni univerzum prepun „super heroja“ koji su nanovo, na svoj način revitalizirali jazz i funk za koje se smatralo da dišu na škrge, pri tome umetnuvši u njih elemente world music scene.

Ono što ih čini posebnim (osim neupitnih sviralačkih mogućnosti) je to što su u tradicionalne vrijednosti ( ako se za fussion jazz može upotrijebiti taj naziv) implementirali uz svoj neosporni talent i fleksibilnost, zvučne i konceptualne inovacije s kojima su redom osvajali nepodjeljenu kritiku i što je najvažnije, očaranu publiku, a pri tome nikada u tim improvizacijama nisu izgubili kompas uz pametno stiskanje kočnica, stoga je svaki njihov koncert drugačiji. Osobno sam se uvjerio u tu činjenicu prilikom njihovog koncerta u Ljubljani u okviru Jazz festivala od prije četiri godine kada je uglavnom mlađahna publika nepatvorenim aklamacijama stvorila atmosferu kao na nekom rasnom rock koncertu.

Snarky Puppy skupina je bijelih glazbenika koji u apsolutnom balansu sviraju glazbu obojenih Amerikanaca, skupina obojenih glazbenika koji sviraju glazbu bijele Amerike. Stvorio se tako jedinstveni glazbeni hibridni „monstrum“ u kojem su uloge uvijek ravnopravno raspoređene bez dominacije pojedinih instrumenata (njihov roster sadržava blizu 20 članova uz učešće od preko 40 pridruženih gostiju). Stoga nije ništa čudno da su kroz svoju karijeru započetu 2004 godine u svoje vitrine spremili pregršt renomiranih nagrada.

Okosnicu benda čine „sveto gitarsko trojstvo“: Bob Lanzetti, Chris McQueen, Mark Lettieri; virtuozi na bubnjevima: Larnell Lewis, Jamison Ross, Jason Thomas; klavijaturisti Cory Henry, Shaun Martin, Justin Stanton i Bill Laurence; te ubitačna puhačka linija: Chris Bullock, Bob Reynolds,Jay Jennings i Mike Maher. A neslužbeni lider ove „bande“ je Michael Leaugue, izuzetan virtuoz na bas gitari.

Album sadržava 16 pjesama, reprezentativni, šarolik odraz zanimanja gotovo svih članova za određene glazbene ukuse kroz koje su s nepodnošljivom lakoćom dodatno lakirali i polirali svoje bravurozne sviralačke mogućnosti. Ipak tako prezentirana glazbena panorama sadržava sve odlike glazbenog egzoskeleta ovog neponovljivog benda. Ponovili su staru, provjerenu formu prezentiranja novog materijala u studiju pred publikom, nastavak tradicije započete s albumima „Ground Up“ iz 2012 i „We Like It Here“ objavljenog dvije godine kasnije.

Iskreno, novi materijal ne iskače previše izvan njihovih glazbenih gabarita, provjerena je to potvrda konsolidacije njihovog zvuka, uvijek impresivnog i očaravajućeg. Jer umjesto očekivanog kaosa kojeg mogu proizvesti 19 nekih drugih glazbenika, ovih 19 glazbenika nam je priredilo još jednu porciju glazbenog nektara.

Teško se odlučiti za izrazite favorite, osobno mi se sviđa što su pokazali i dokazali kako rasne funkoidne note trebaju zvučati u „Mean Green“ ili u „Coney Bear“ Boba Lanzetija.

„Trinity“ , ipak je jedan od peakova albuma, potpisuje ga Mark Lettieri, što se može prepoznati zbog zastupljenosti inspirativnih gitarskih akorda i solaže uz uvijek poslovično veličanstveno bubnjanje Larnella Lewisa , kao i reprezentativno učešće puhaće linije. A ni „mala“ bravura Shaun Martina nije za baciti.

Prepoznatljiv Michael Leaugueov modus operandi sadržan je u „Bet“, tipičan Snarkyjevski uradak, kojem treba pridružiti i nešto žešći „RL's u kojoj se Bob Lanzetti baš raspištoljio.

Na ugodno, opuštajuće krstarenje vodi nas „Belmont“ sa nadahnutim violinskim solom punim magičnih tonova za koje je zadužen Zach Brock (kako ga je samo Mark Lettieri pažljivo u nevjerici slušao). Inače prisustvo violine je za jazz uvijek ugodno,osvježavajuće i dobrodošlo (sjetite se samo Stephanea Grappelija). Ovo je jedan zaista senzitivan biser koji dokazuje koja posebna kemija kruži ovim bendom.

Sva barokna raskoš njihove svirke prisutna je duž cijelog albuma čije vrijednosti će biti podignute na višu potenciju na svirkama u živo.

Ako vas zanima postoji li mogućnost gostovanja ovih genijalaca u Lijepoj Našoj, onda trebate znati da za sam nastup traže Eur 60.000 + uobičajne troškove. Dakle, sve vam je jasno.

Đorđe Škarica

Hits 353
Immigrance « Immigrance Snarky Puppy Albumi Kronologija

Posljednje predstavljeni jazz albumi

Posljednja 102

Izvještaji



Tihomir Pop Asanović ispunio Peti kupe opakim grooveom


Chui u Petom kupeu


Mjuzikl "Ljepotica i zvijer"


Lutke na koncu @ Tvornica kulture


Kratko i upečatljivo iskustvo


Bosak & The Second Hand Band Live In Vidra Theater


Lačni Franz u Hard-Placeu


Cinkuši u močvari obilježili kraj godine


Komemoracija u HNK za Massima


Urban&4 u Saxu - sutra ćemo pričati!


Slavonski božićni domjenak na malo drugačiji način


Zagorski pankeri proslavili kraj godine


Partibrejkers u Vintageu


Zeal & Ardor u Močvari


Zimski MUF rastopio Hard Place


Widowspeak supp. Camille Camille


Odinova večer južnjačkog rocka


Vojko V u Tvornici


Stoneraj na najjače


Kries užario prepunu Močvaru