A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
Kao i većina Putumayovih kompilacija i ova je namjenjena najosnovnijem predstavljanju jednog etno idioma, ili bolje rečeno skupine idioma koji dolaze iz jedne zemlje, u ovom slučaju Grčke. Kada je album objavljen, 2004., Grčka je inače bila u modi zbog Olimpijskih igara, pa je izdavanje ove kompilacije bila marketinški domišljato, s velikim potencijalom da privuče najrazličitijie profile znatiželjnika koji inače ne bi zavirili u ''etno'' glazbenu ladicu.
Album nudi izbor grčke glazbe inspirirane glazbenom tradicijom te zemlje, uz veći ili manji dodatak utjecaja suvremenih stilova, a balansiran je omjer etabliranih glazbenika srednje generacije te mladih nada u usponu. Većina imena neće biti poznata ''slučajnim namjernicima'' koji su na olimpijskom valu grkofilije nabasali na ovaj album, jer se radi o glazbenicima poznatim uglavnom u lokalnim okvirima. Od internacionalno slavnih imena treba spomenuti Georgea Dalarasa, ‘’grčkog Springsteena’’, koji je ovdje zastupljen s pjesmom Sou Axize Mia Kaliteri Agalia (inače je Dalaras snimao i s Goranom Bregovićem).
Zvučno tkanje svih pjesama obilježeno je tradicionalnim grčkim instrumentima buzukijem i santurijem, tipičnim za lokalni glazbeni žanr koji bi bilo nemoguće zaobići u ovakvoj kompilaciji – rebatikom, urbanim etno izričajem, koji bi se mogao otprilike opisati kao blues na bizantski način. Radi se o vrlo sinkretičnoj glazbi, kao što se može očekivati od stila nastalog na dodirnom području Okcidenta i Orijenta – koji je zapravo prilično blizak svemu onom što ide u kaotičnu ladicu ''balkanske glazbe'', tako da domaćim slušateljima to i neće biti naročita egzotika.
Naglasak svih Putumayovih kompilacija je na pokrivanju raznovrsnih glazbenih raspoloženja u maloj minutaži (album traje tek 40ak minuta), tako i u ovoj maloj selekciji možemo čuti sve od veselih pjevnih melodija dionizijske tematike kao što je Pino Pino (‘’Pijem, pijem’’) Anastasije Moutsatsou pa do melankolične Iparhis Kapou Esi, An u izvedbi Elly Paspale, pjevačice markantnog glasa pomalo na tragu mlade Chave Alberstein. Uglavnom riječ je o dopadljivim melodijama koje će slušatelja lako šarmirati i eventualno navesti na dublje istraživanje grčke glazbe.
A to je uostalom i namjera većine Putumayovih kompilacija. Selekcija je ipak prearbitrarna (i prekratka) da bi se moglo govoriti o obuhvatnom pregledu glazbenih kretanja u Grčkoj, no ipak se radi o dobrom poticaju za otkrivanje jednog idioma koji inače nije među ''najtraženijim'', mada svako malo neki popkulturalni fenomen tipa Moje grčko vjenčanje pobudi instant boom glazbene grkofilije.
Trenutno Grčka nije u posebnom ''trendu'', ali to nije razlog da se ne posegne za ovim simpatičnom kompilacijom koja možda ne opravdava pomalo pompozni naziv ''glazbene odiseje'' (riječ koju Putumayo voli koristiti na svojim albumima, mada je u ovom slučaju uključena i očita igra riječi), ali svakako prolazi kao ''Grčka za početnike''.
Mirna Marić
« Putumayo Presents: Samba Bossa Nova | Razni izvođači Kompilacije Kronologija | Putumayo presents: Blues Around the World » |