A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Take The Night Off | 4:12 | ||||
2 | I Was An Eagle | 4:22 | ||||
3 | You Know | 2:31 | ||||
4 | Breathe | 5:01 | ||||
5 | Master Hunter | 3:16 | ||||
6 | Little Love Caster | 5:52 | ||||
7 | Devil's Resting Place | 3:14 | ||||
8 | Interlude | 2:16 | ||||
9 | Undine | 3:13 | ||||
10 | Where Can I Go? | 3:41 | ||||
11 | Once | 3:39 | ||||
12 | Pray For Me | 5:06 | ||||
13 | When Were You Happy? (And How Long Has That Been) | 3:53 | ||||
14 | Love Be Brave | 3:04 | ||||
15 | Little Bird | 5:40 | ||||
16 | Saved These Words | 4:27 |
Lijepo je znati da rock&roll ne sviraju samo starci stasali u šezdesetim i sedamdesetim godinama prošlog stoljeća. Još je ljepše znati da i u arhaičnijim glazbenim formama poput (američkog) folka još ima mladih koji imaju nešto za reći. Naročito je ugodno slušati kako se dame snalaze u tim formama. Nije Amerikanka (osim sada po mjestu prebivališta), Britanka je, no njezina glazba vuče korijene iz ravnica Srednjeg Istoka. Ime joj je Laura Marling.
Laura ima nešto što je izdvaja iz skupine ostalih aspiranata na tron folk kraljice. To je jednostavnost izričaja i osebujan, ponekad grub, ali jedinstven i primamljiv glas koji ju čini unikatnom. To joj omogućuje da u folk vodama pliva s onom lakoćom kao što je Norah Jones otplivala kroz moderni jazz u ‘Come Away With Me’ prije više od deset godina. Novi, četvrti album Laure Marling nekako evocira baš taj dragulj u međuvremenu pomalo izgubljene Jones, s tim da Laura kroz svoje albume sve više i više napreduje u lakoći izražavanja i glasom i gitarom, privlačeći sve više pažnje.
Prethodnik ‘A Creature I Don’t Know’ je možda naslov dugovao činjenici da ona sama nije znala tko je na glazbenom i osobnom planu. Unatoč neprijepornoj kvaliteti, taj album nije mogao sakriti određenu distanciranost autorice od svoje vlastite glazbe, koja je više nego prije skrenula k utjecajima izvorne američke glazbe. Iako je još ranije priznala da ‘ne zna plivati’, čini se da je kroz zadnjih nekoliko godina dostigla optimalnu zrelost koja ju je osnažila i potaknula da snimi album poput ovog, nazvanog ‘Once I Was An Eagle’.
Kompozicija albuma je vrlo dobro osmišljena te 63 minute slušanja prolaze u hipu. Prve četiri pjesme su snimljene jedna za drugom u komadu, a Marling promjenama ritma i glasom neprestano ‘diže’ tenzije na albumu koji prvi put kulminira na sjajnom singlu ‘Master Hunter’, nakon koje opet slijedi ‘spuštanje’ s vrlo lijepim ‘Little Love Caster’ i ‘Devil’s Resting Place’. Kroz ove pjesme jedina aluzija može biti na sveprisutnog Dylana (Well if you want a woman who can call your name, it ain't me babe/No, no, no, it ain't me babe), ali uopće se ne može reći da ikoga imitira, jedino su aranžmani u duhu starog folk heroja. Pjesma vrijedna spomena je definitivno i ‘Undine’, gdje Laura zvuči kao da je rođena i odrasla na žitnim poljima Arkansasa ili Oklahome. U tekstovima se više toliko ne tematizira izgubljenost i zbunjenost, već herojstvo mlade žene koja zna koliko je ljubav bitna, ali se ne želi tek tako ‘prodati’ prvom koji naiđe (Every little girl is so naive/Falling in love with the first man she sees).
Zadivljuje sama činjenica da su joj tek 23, a snimila je četiri albuma, sve bolja jedan od drugoga. Još više zadivljuje njen stav kroz pjesme na ‘Once...’, kojim više nego očito izvrće nutrinu svoje duše pred mikrofon i pred slušateljstvo. Marling sad zaista zvuči starije i iskusnije nego prije i čini se da ništa ne može zaustaviti njen put k potpuno etabiliranoj kantautorici u glazbenom svijetu sve punijem kvazi-folkom koji nam serviraju pretežno američki muški bendovi, penjući se svojim sladunjavim, podilazećim pjesmama po vrhu Billboard ljestvice. Isto se zasigurno neće dogoditi Lauri Marling, a može nam biti drago što ovogodišnja remek-djela dolaze iz žanrova od kojih to najmanje očekujemo (kao u slučaju Daft Punka), a 2013. je tek na svojoj polovici.
Filip Katić
Laura Marling Albumi Kronologija | Semper Femina » |