A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Apocalypticon | 1:06 | ||||
2 | World War Now | 4:28 | ||||
3 | Satan Is Real | 4:38 | ||||
4 | Totalitarian Terror | 4:45 | ||||
5 | Gods of Violence | 5:51 | ||||
6 | Army of Storms | 5:09 | ||||
7 | Hail to the Hordes | 4:02 | ||||
8 | Lion with Eagle Wings | 5:22 | ||||
9 | Fallen Brother | 4:37 | ||||
10 | Side by Side | 4:19 | ||||
11 | Death Becomes My Light | 7:26 |
Četiri jahača apokalipse njemačkog thrash metala nezaustavljivo gaze i dalje. Nakon što su u 2016. nove albume izdali Sodom i Destruction, ove godine red je došao na Kreator i Tankard. Od velike četvorke, Kreator je zasigurno bio i ostao najpopularniji predstavnik njemačkog i europskog thrasha još od svoga osnutka daleke 1982., prvo pod imenima Metal Militia, pa Tyrant te potom Tormentor pod kojim su imenom i izdali prve demo snimke. Konačnom promjenom imena u Kreator, grupa započinje svoj dobro dokumentirani put vječne metal slave. Nekoliko prvih albuma grupe spada u antologiju metala i obavezna su lektira svakog novog ljubitelja thrasha i metala općenito. “Endless Pain”, “Pleasure to Kill” i posebice “Coma of Souls” svojom su agresijom i sirovošću parirali bilo čemu što su tada izdavale popularnije američke thrash grupe i fanovi su to prepoznali omogućujući Kreatoru da stekne međunarodnu slavu i postane uzor mnogim mladim grupama.
1990-e su bile godine eksperimentiranja i širenja glazbenog spektra te grupa izdaje niz albuma ponešto lošije primljenih od publike, a konačno albumom “Violent Revolution” iz 2001. grupa ponovno u prvi plan izbacuje svoje thrash korijene i s toga puta ne skreću od tada. Novoizašli “Gods of Violence” četrnaesti je album Kreatora i predstavlja logičan nastavak na prethodni album “Phantom Antichrist” koji je bio vrlo dobro prihvaćen i stoga ne čudi što se novi album ne razlikuje mnogo, već djeluje kao dorađivanje uspješne formule. Ovo se potvrđuje pozitivnom reakcijom fanova i kritike, a “Gods of Violence” debitira na prvom mjestu službene njemačke ljestvice albuma i bilježi dobre pozicije širom svijeta. Izdavačka kuća Nuclear Blast također pokazuje vjeru u konačni proizvod i napravljena su čak četiri glazbena spota za pjesme s albuma.
“Apocalypticon” je kratki jednominutni intro koji svojim vojnim maršom kao da je izašao iz sjene Gustava Holsta i najavljuje klasični thrash napad u “World War Now” koji pokazuje da godine nisu omekšale Kreator već samo ojačale njihovu odlučnost. Pjesma se pokazuje kao uzorak za većinu na albumu i sredinom pjesme prelazi u melodični dio koji će u koncertnom okruženju mnoge navesti da podignu ruke i pjevaju s grupom. “Satan is Real” usprkos svome nazivu zapravo predstavlja kritiku religije, a ne glorificiranje zle sile kao što bi se površno moglo zaključiti. Pjesma je ujedno i mnogo melodičnija od prethodne, a posebice od sljedeće “Totalitarian Terror” koja je po svemu najagresivnija i najbrža stvar na albumu. Slijedi naslovna pjesma koja opet vraća više melodije, a Mille Petrozza i Sami Yli-Sirniö izmjenjuju se u gitarskim solažama kao da žele nadmašiti jedan drugoga u prikazu svoje vještine.
Dvije naredne pjesme “Army of Storms” i “Hail to the Hordes” dodatno pojačavaju osjećaj da je grupa radila ovaj album imajući na umu svoje fanove i sviranje ovih pjesama za njih, jer su prepune trenutaka gdje čovjek jednostavno mora podići ruke i zamahati glavom, pa makar bio u tramvaju ili uredu punom ljudi. “Lion with Eagle Wings” nas vraća u stari Babilon i priziva mistiku starih civilizacija u rijetkom odmaku od tema modernog totalitarizma i rata, dok je “Fallen Brother” introspektivna posveta svim prerano umrlim umjetnicima, a u glazbenom se spotu za pjesmu, osim očekivanih likova poput Lemmyja, Jeffa Hannemana i Chucka Schuldinera, našlo mjesta i za Princea, Davida Bowieja i Leonarda Cohena između ostalih. “Side by Side” je pjesma potpore svima koji se osjećaju potlačenima od društva i dobro je čuti kako Kreator stoji uz vas bez obzira na sve. Za kraj je ostavljena “Death Becomes My Light”, epska pjesma bliža estetici heavy metala 80-ih nego thrashu koja se svojom temom dotiče bliskog susreta sa smrću.
Produkciju albuma odradio je Jens Bogren, jedan od najzaposlenijih producenata u metalu trenutačno, i ona je prikladno moderna i ispolirana. Thrash metal puristi možda će naći prigovora novopronađenoj melodičnosti Kreatora koji naravno više nije ista grupa s početka karijere, dok ćemo mi ostali biti zahvalni bogovima nasilja što i dalje podržavaju Kreator i njihovo postojanje na planeti.
Boris Čičovački