MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Veljača 2020
Format Albumi
Vrsta Progressive metal / Post-rock / Instrumental Rock / Progressive Rock
Dodano Utorak, 30 Lipanj 2020
Žanr Rock
Length 47:10
Broj diskova 1
Edition date Veljača 2020
Država Europa
Etiketa 1133313 Records DK
Catalog Number -
Edition details objavljeno: 4.2.2020., miks i master: Josh Riggs
Tags Elcia Josh Riggs

Review

Sve više prisutno, relativno neistraženo ili manje interesantno područje rock glazbe odnosi se na instrumentalnu glazbu. Njena dominacija, zlatna vremena, u odnosu na vokalno-instrumentalnu pomalo spadaju u domenu zaboravljene prošlosti koja se krije pod imenom klasična glazba.

Posjetom Youtubeu, zaslugom njihovih algoritama, naići ćete na mnoštvo autora, što samostalnih, što organiziranih u bendove koji svoje mjesto pod suncem pokušavaju izboriti isključivo kroz instrumentalne forme.

Coldbones su već recenzirani na ovim stranicama, pažnju ljubitelja ovakve glazbe (i ne samo njih) usmjeravam na bendove poput Spacelords (Njemačka); Wardruna (Norveška); Danheim (Danska); Stone Rebels (Francuska); Camel Driver (Njemačka)..

Tako nađoh ovaj bend za kojeg kažu da im je glazba mješavina progresivnog post rocka i post metala (interesantna kombinacija obzirom na instrumentalnu formu), što na prvi mah može interes odvući u krivom smjeru. Moj nije, pa se odlučih predstaviti treći po redu objavljeni album trojice mladih ljudi iz Portlanda koji djeluju pod imenom Elcia.

Sama činjenica da su se odlučili na ovakav oblik izražavanja koji je sam po sebi nezahvalan i težak, naime, malo je instrumentalnih kompozicija kojih se odmah sjetite s velikim poštovanjem: „Albatross“ Fleetwood Maca,Santanina „Samba Pa Ti“ i „Bouree“ Jethro Tulla izraziti su i čvrsto pozicionirani predvodnici instrumentalne glazbe koja baš nije kvantitativno zastupljena kod recimo, „normalnih“ bendova.

Slušajući Elciu ne mogu biti siguran tko su im bili uzori, očito je to bilo šaroliko društvo, jer se u njihovim instrumentalima mogu iščitati teške, masne boje Black Sabbatha („Beneath the Sound“), punokrvni, razarajući zvuk iz najboljih dana Nigtwisha („End Then a Great Silence“), na trenutke prisutna psihodelija, a sve to upakirano u atmosferski uzbudljive harmonije sa čestim izmjenama ritma koji učinkovito otklanjaju potencijalnu sterilnost materijala, materijala koji je apsolutno kohezion kroz cijeli album.

Obzirom da je odrednica njigove glazbe svrstana u post rock/metal, momci iz benda uspješno su izbjeli neprincipjelno spajanje navedenih stilova, njihovi nazori nisu proturječni, jednom pokrenut zamašnjak njihovih nota budi znatiželju za slušanjem narednog materijala koji rijetko kad zapadne u ponavljanje.

Pažljivo slušanje otkriva činjenicu da bi njihovi instrumentali bili savršeni dio klasične rock pjesme kao zaista nadahnute improvizacije u kojima dominiraju gitarski akordi u svojoj sfumato pozadini, dok ritam sekcija (vrlo dobro bubnjanje) sugestivno ugrađuje potrebne implatante u tvorbi ove interesantne sonične mreže u kojoj se konstantno izmjenjuju sudbonosna težina i lepršava svjetlost.

Naravno, njihove melodije neće vas trenutno odvesti na zajednički let sa Albatrosom, niti potaknuti na senzualne pokrete jedne rasne Sambe, no sasvim sigurno vas neće ostaviti ravnodušnim.

Đorđe Škarica

Hits 226

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42