MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Gallipoli


Bookmark

Data

Released Veljača 2019
Format Albumi
Vrsta World / Chamber Pop / Electronica / Indie Folk
Dodano Srijeda, 12 Lipanj 2019
Žanr Indie folk
Length 44:32
Broj diskova 1
Edition date Veljača 2019
Država SAD
Etiketa 4AD
Catalog Number 4AD0121CD
Edition details Snimano od zime 2016. do listopada 2017. u studijima „The Relic Room“ (New York, SAD), „Sudestudio“ (Guagnano , Italija) i „Kaiku Studios“, Berlin (Njemačka); producenti: Zach Condon i Gabe Wax
Tags 4AD Beirut

Review

Beirut je alternativni indie bend koji je nastao kao samostalni projekt američkog skladatelja filmske glazbe Zacha Condona („Bombay Beach“, 2011.). Prvi samostalni album projekta Beirut, Zach je napisao i odsvirao sa samo 19 godina. Naziv je uzeo po starom feničkom gradu, danas velikoj luci i glavnom gradu Libanona, mjestu sukoba, ali i doticaja različitih kultura. Multiinstrumentalist Zach Condon svira trubu, mandolinu i ukulele. Od 2006. do danas, bend je snimio šest studijskih albuma. Pri tome je izgradio autentičan glazbeni stil kojega Zach obično pojašnjava kao „indie glazbu s elementima folka, Balkana i svjetske glazbe“. Premda većinu vremena ovaj rođeni Amerikanac Zach u posljednje vrijeme provodi u Berlinu, pjesme nastaju dok putuje po svijetu. Tako je ovaj album dobio ime po Gallipoliju u južnoj Italiji, gradu u kojem je skladao naslovnu pjesmu, a ne po poprištu i mjestu stradanja pretežito vojnika Antante (Britanaca, Australaca i Novozelanđana) tijekom desanta na Osmansko Carstvo u Prvom svjetskom ratu.

Na albumu se nalazi 12 poprilično ujednačenih pjesama, sjetnog i opuštajućeg ugođaja. Najveći hit će vjerojatno biti „When I Die“ s lijepim glazbenim motivom i dirljivim tekstom („Kada umrem/želim putovati svjetlom/ili isperite mi ruke/jer uhvatio sam satelit/ne plačite…“). Idućih nekoliko pjesama skladno se nadovezuju jedna na drugu, stvarajući sasvim ugodan ambijent u kojem nas primjerice ukulele u „Varietes of Exile“ može blago podsjetiti na filmsku glazbu „Babel“. „On Mainau Island“ je nešto teže razumljiv instrumental koji donekle kvari opći dojam albuma, ali već idući „I Giardini“ nas vraća na put prema savršenstvu. „Gauze Für Zah“ ponovno plijeni pozornost  slušača skladno otpjevanim vokalima, dok je „Corfu“ novi instrumental, ali ovaj put s elementima jazza u latino-američkom ritmu. „Landslide“ ima dobre predispozicije za emitiranje po radio postajama, te stoga ne čudi što je izdan kao treći singl s ovog albuma (nakon „Gallipolija“ i „Corfua“). „Family Curse“ ima onaj pomalo iritantan, umjetan zvuk ritam mašine i nešto je slabija karika ovoga albuma, a sličan mi je doživljaj i iduće „Light In the Atoll“. Dvije ritmički slične skladbe u nizu, svakako nisu bile najsretnije rješenje. „We Never Lived Here“ ponovno podiže album i svakako bi ju trebalo čuti uživo. „Fin“ je posljednji  instrumental koji zatvara album. Upravo taj fadein i fadeout koji početkom pomalo podsjeća na antologijski „On the Run“ Pink Floyda, kao da je nagovještaj cikličkog ponavljanja stvari, jer sasvim vam je logično da nakon nje ponovno pritisnete tipku za novo reproduciranje albuma.

Uspoređujući ga s ranijim izdanjima, mogli bismo reći da „Gallipoli“ ima u sebi manje balkanskog prizvuka nego što ga posjeduje primjerice „Gulag Orkestar“ (2006.) ili „The Flying Club Cup“ (2007.). Također ima i manje lepršavosti nego njegov prethodnik „No No No“ (2015.). Ali „Gallipoli“ je sasvim solidan album, koji nenametljivo plijeni pažnju slušatelja. I naravno, svatko tko želi poslušati ovaj bend uživo u Hrvatskoj, imat će priliku za to ove jeseni. Koncert se prvotno trebao održati u Tvornici, 13. listopada 2019., a zatim je odlukom organizatora prebačen u zagrebačku malu dvoranu Doma sportova. Vjerujem da zaljubljenici ovog rijetkog glazbenog žanra nipošto ovaj koncert neće propustiti.

Ivan Dukić

Hits 164

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42