MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Blue Line


Bookmark

Data

Released Studeni 2018
Format Albumi
Vrsta Jazz
Dodano Petak, 20 Rujan 2019
Žanr Jazz
Broj diskova 1
Edition date Studeni 2018
Država Hrvatska
Etiketa Mast produkcija
Tags B's FUNstallation

Review

Tajna kreativnosti je u održavanju kanala otvorenim

Diskografska kuća Mast produkcija objavila je drugi album jazz sastava B's FUNstallation trubača i skladatelja Zvonimira Bajevića. Rezultat je to dugoročnog promišljanja o stvaranju glazbe s istim suradnicima. Naime, postava je ista kao i na CD-u “Sixto” u izdanju diskografske kuće Destibatio Tokyo, kojim se sastav 2015. predstavio glazbenoj javnosti. Uz Bajevića to su tenor saksofonist Mario Bočić, trombonist Miron Hauser, klavijaturist i trombonist Luka Žužić, kontrabasist i bass gitarist Goran Rukavina te bubnjar Adriano Bernobić. U suradnji s njima Bajević osmišljava zvuk sastava, ali i skladbe, bez obzira tko od njih je autor. “Bez njihove pomoći - Lukine, Mironove, te Andreasa Marinella koji je bio koproducent - bilo bi to puno teže, jer oni su to ipak imali prilike studirati u okviru jazz studija na Jazz akademiji u Grazu”, rekao je Bajević u razgovoru koji smo vodili prigodom objavljivanja albuma. “Kako su tamo kolegiji aranžiranja i kompozicije na visokom nivou, nisam mogao dobiti bolju pomoć od toga. Osim što pišu vlastite kompozicije, a neke od mojih su realizirane uz njihovu aranžersku pomoć. Naravno, u tom je procesu nužna stalna međusobna komunikacija. Kad sam okupio sastav, nije bio zamišljen kao sekstet, ali postao je na Mironovo inzistiranje da bi i on želio biti u bandu. Njegovo pisanje u početku nas je spašavalo, budući da mi ostali nismo toliko puno pisali. Vremenom je taj njegov podstrek djelovao na nas trojicu i danas se eto dešava da smo svi puno predaniji i ozbiljniji u tom pristupu pisanju, a posljedično i plodniji.

Povjerenje i razumijevanje

Sekstet B's FUNstallation već šest godina djeluje u istoj postavi. Zadržati iste članove u sastavu kroz niz godina, svirati s njima nebrojene koncerte, putovati, družiti se, iznimno je važno za razvijanje glazbenog koncepta i uvjerljivost izvedbi. “To nije lako, ali ne bi se niti održao u ovom sastavu da ljudi nisu međusobno povezani kao prijatelji i da nismo kao band imali viziju gdje želimo odvesti ovu priču”, rekao je Bajević. “Autorski rad nam je puno pomogao, puno koncerata nam je pomoglo, neka ozbiljna turneja pomaže, a prije svega spremnost da kad god možemo skupa sviramo. Ta volja kod svakog člana ipak je presudna u tome da se ne mijenjaju ljudi koji ovaj sastav eto čine u kontinuitetu, a na to se izravno nadovezuje i dobra atmosfera bez koje ne bi ostali u istom sastavu. Svaki odlazak u studio, svaki koncert nužno donosi veće povjerenje i razumijevanje među članovima sastava. Naravno, ako postoji kontinuitet u djelovanju sastava, što je kod nas slučaj. Najbolja priprema snimanja svakog albuma su probe, pa zatim nastupi, na kojima možemo osjetiti kako nam odgovaraju pojedina tempa skladbi, jesu li tonaliteti svirački prihvatljivi za sve članove, jesu li neki solistički dijelovi potrebni ili su možda prekratki, predugi, da li se instrumentarij koji je prvotno zamišljen u datom trenutku izvedbe ipak pokazuje nedovoljno izražajnim itd. Sve su to sitni detalji koji mogu bitno utjecati na cjelokupnu sliku interpretacije skladbe, a to je moguće istražiti i uočiti snimanjem probi, na koncertima i opet se može desiti da u samom studiju u trenutku snimanja dođe do novih promišljanja i želja da se isproba nešto drugačije od onog što smo smatrali gotovom pričom. U tome i je ljepota i izazovnost tog dosta dugog procesa. Svi mi imamo još i druge sastave i poslove i familije i probleme kojima smo svakodnevno izloženi i naravno da to isto tako ponekad utječe na ozračje, ali trudimo se tijekom zajedničkog sviranja isključiti od toga  i posvetiti se tim lijepim trenucima.”

Unutrašnja energija

Kao i prethodni CD seksteta i ovaj donosi isključivo izvedbe članova sastava. Najviše ih je napisao Bajević, ali kao autori su se ponovno pridružili Miron Hauser, Luka Žužić i Mario Bočić. Radi se o djelima različitog karaktera, ali, budući da su ih pisali glazbeni istomišljenici, ona čine smislenu cjelinu. Osim toga, svako je osmišljeno i kroz aranžerski način razmišljanja što ih na poseban način obogaćuje. “Baš kao što smo nas četvorica različiti kao osobe, ista je stvar i s procesom pisanja skladbi”, rekao je Bajević. “Svatko ima svoju verziju i pristup pisanja vlastitih skladbi, počevši od inspiracije, preko njezinog razvoja do same interpretacije, koja opet od izvedbe do izvedbe može varirati. Svu četvoricu obilježava nas neka prirodna inspiracija događajima, pojavama i ljudima koji su u određenom trenutku ili čak kroz duže vrijeme utjecali na nas i tako u nekom momentu upalili tu iskru inspiracije da to iskustvo ovjekovječimo nekom skladbom. Bitna je razlika da se na ovom albumu, za razliku od prethodnog gdje je svatko od nas četvorice napisao po dvije skladbe, što donosi stilsku šarolikost, nalaze četiri moje i zato je ovaj put glazba malo mirnija, uravnoteženija. S obzirom da nisam posebno plodan i profiliran autor, a osim toga, svima nam je ovaj sekstet poslužio i služi kao platforma za istraživanje vlastitih zamisli i ideja, smatram pretencioznim da zahtijevam od kolega i prijatelja u bandu da pišu na određen način. Ipak, svi imamo već prilično razvijen glazbeni ukus i možemo sami procijeniti što nam dobro zvuči i ići tim smjerom. Kao i na prvom albumu, naš sastav nose puhači, k tome smo prilično iskusni u orkestralnom sviranju, pa na tom tragu i dalje nastavljamo sa razvijanjem svojih ideja u ovom, ipak manjem i intimnijem okružju. Možda bih tu povukao paralelu s klasičnom glazbom i razlikovanjem komorne i orkestralne glazbe.”

Prijateljski odnos članova sastava također djeluje nadahnjujuće za autorski rad i izvedbe. “Za sviranje me prije svega nadahnjuje ta neka unutrašnja energija, poriv da dijeliš ideje i osjećaje s drugima, prije svega glazbenici kolege s kojima sviraš, a onda i s ljudima koji te slušaju i koji u nekom trenutku zaboravljaju probleme i teškoće kojima je ovaj ubrzani svijet ispremrežen”, rekao je. “Ovakvi sastavi kao što je B's FUNstallation ili Lasse Lindgren Big Constellation ili Greenhouse Blues Band ili Azil kvartet ili niz drugih projekata i sastava, glazbenika s kojima surađujem, su mi dokaz i podstrek da to što sam izabrao kao poziv ima smisla i prepoznaje se kao vrijednost. Albumi poput ovog ipak će ostati i mislim da je to nešto za što se vrijedi potruditi učiti i strpljivo raditi.”

Tražiti svoj izričaj

Sekstet B's FUNstallation sastavljen je od reda od glazbeno obrazovanih instrumentalista istog naraštaja. No, osim učenja o jazzu u visokoškolskim institucijama, gdje su savladali teoriju i vještine, te stjecanju iskustva svirajući u raznim formacijama, svi se obrazuju neprestano proučavajući povijest jazz glazbe, ali i nova kretanja na međunarodnoj sceni. Tako je svaki od njih razvio vlastiti glazbeni ukus. No afiniteti su im isti., “Moja glazbena estetika se nadovezuje na izjavu koju sam čuo od Randyja Breckera, s kojim smo imali nekoliko puta prilike svirati”, rekao je Bajević. “Ona glasi: “Keep the channel open!“ Studirao sam muzikologiju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, gdje sam na pojedinim kolegijima imao prilike čuti sjajne izvedbe i glazbenike iz sfere jazza i world musica, a uz to sam imao često prilike slušati najrazličitije koncerte klasične glazbe. Diplomirao sam studij klasične trube i uživao u tome dok ipak nisam morao napraviti izbor i korak prema jazzu, ali mislim da se glazbenici, kao i ostali umjetnici ne bi trebali ograđivati i zazirati od izleta u nešto novo. Tražiti svoj izričaj i zvuk nije lako! Nekome, a tih je vrlo malo, uspije u kratkom vremenu, ali ipak mislim da je to jedno stalno putovanje i zato mi se čini da je glazba u tom smislu divna umjetnost! Volim slušati jazz sastave, od starih majstora i bandova kao što su oni koje je vodio Miles Davis, preko velikana iz Blue Note zlatne ere (Horace Silver, Joe Henderson, Art Blakey) pa sve do današnjih dana. Uvijek sam volio slušati klavirska trija, jer u tom malom sastavu se često mogu čuti cijele orkestralne palete. Naravno da su neizostavni big bandovi čiju sam glazbu imao prilike prilično dobro upoznati kroz profesionalno djelovanje u Jazz orkestru HRT-a, a pogotovo u HGM Jazz orkestru Zagreb pod vodstvom Sigija Feigla. Recimo da mi se od današnjih bandova sviđaju oni koje okuplja Dafnis Prieto, Avishai Cohen, Paolo Fresu, SF Jazz Collective, John Scofield. Od trubača koji me inspiriraju i potiču da još više ustrajem na svom putu su svakako bili i jesu: Miles Davis, Freddie Hubbard, Clark Terry, Lee Morgan, Chet Baker, Roy Hargrove, Maynard Ferguson, Wynton Marsalis, Terrence Blanchard, Alex Sipiagin, Randy Brecker, Terrell Stafford ali i moji kolege i prijatelji s kojima sam imao prilike glazbeno odrastati kao što su Antonio Geček, Ladislav Fidri, Davor Križić, Tomaž Gajšt, Branko Sterpin.

Davor Hrvoj

(Preuzeto iz Novog lista od 27. siječnja 2019.)

Hits 64
Sixto « Sixto B's FUNstallation Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42