MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Studeni 2019
Format Albumi
Vrsta / Alternative Pop/Rock / Classic Rock / Contemporary Pop/Rock
Dodano Subota, 22 Veljača 2020
Žanr Pop-Rock
Length 45:16
Broj diskova 1
Edition date Studeni 2019
Država Hrvatska
Etiketa Croatia Records
Catalog Number CD 6090372
Edition details objavljeno: 22.11.2019.; producent: Jurica Pađen i Hrvoje Prskalo: ko-producent: Mario Domazet (pjesme: 3. i 10.)
Tags Hrvoje Prskalo Jurica Pađen Jurica Pađen & Aerodrom Mario Domazet Croatia Records

Review

Ima pjesama koje su izvanvremenske čak i u domaćim okvirima. U mikrokozmosu kao primjer, usudit ću se iznijeti ovaj vlastiti: pjesmom „Fratello“ grupe Aerodrom uspavljivao sam sad već davno svoju 21 godišnju kćer, a istu pjesmu jednako rado voli čuti i moja sadašnja trogodišnja malena mezimica, dok joj je tata svira na „taji“ (gitari). Nije moja izvedba ni frtalj toliko dobra koliko to zvuči kada izvodi Jurica Pađen, ali pjesma uistinu ima ono nešto: melodiju, riječi i poruku, koja povezuje različita vremena i svjetove te kroz njih pretače poruku mira i ljubavi. Zbog svega navedenoga bez imalo pretjerivanja pretpostavljam da će je slušati i moji unuci. Naravno, priznat ću, možda sam upravo iz navedenih sentimentalnih razloga bez previše razmišljanja ugrabio priliku napisati recenziju/osvrt na novi diskografski uradak Jurice Pađena & Aerodroma koji ima obećavajući naslov „Dnevni rituali“. Ima li ovdje emocija, vatre, pjevnosti ili ičega što je krasilo nekadašnju grupu Aerodrom? Odgovor na pitanje nije jednostavan.

Glazbeni put Jurice Pađena svakako je respektabilan a pomalo i antologijski: s temeljima glazbene škole i omiljenih Beatlesa, aktivno je sudjelovao u radu Grupa 220, Parnom valjku, pa devet godina u Aerodromu a zatim i Azri. Naravno, uglavila se ovdje pri kraju i ona epizoda s „4 Asa“ koju mnogi pokušavamo zaboraviti jer je s jedne strane tumače kao manifestaciju melankolije, a s druge kao čistu komercijalu i priliku da čujemo kvalitetne glazbenike kako izvode pjesme poznatih bendova s osloncem na izvorne vokale. Ali o tome je sve reklo „Hladno pivo“ u kombinaciji s Edom Maajkom u pjesmi „Teško je ful biti kul“. Uzevši sve u obzir, usudio bih se reći, upravo je suradnja s kontroverznim Branimirom Štulićem udarila taj konačni, temeljni i prepoznatljiv pečat onome što je Jurica Pađen kasnije radio u okviru Pađen Banda pa i u samom oživljavanju projekta Aerodrom.

Broj pjesama na novom albumu je sretnih 13. I ukratko mogli bismo reći da glazbeno gledano ima svega pomalo od onoga što je tijekom ranijega razdoblja Jurica radio. Prve dvije pjesme na novom albumu mogli bismo svrstati u pretinac Aerodroma. „Varka oko nas“ glazbeno je p(l)itka pjesma s tekstom koji obrađuje temu tihog susjeda transvestita pri čemu se Jurica ne isprdava na temu različitosti već, možemo reći, naprotiv - potiče na razumijevanje. U idućoj „Nafte i benzina“ u stilu pop-hita suprotstavlja destruktivnom tekstu kojim najavljuje osvetničko (pomalo pubertetsko) spaljivanje svih uspomena na bivšu ljubav. Hašomanska „Sunce mi se smije“ dopadljiva je stvar koja kao da je svojim pomalo banalnim tekstom, ispala iz filma šezdesetih, a „Vozi, Mademoiselle“ je opet spoj Aerodroma i Azre s poprilično priljepčivim refrenom. Priznajem, sviđa mi se poruka pjesme „Živjeti svoj san“ pa i njezin gitaristički riff, ali tekst mi je pomalo banalan, ne samo zato jer sam protivnik rima „dan-san“ već zbog toga što ne volim kad mi pjesma zvuči isforsirano u želji svojeg nastajanja. Ali zato već iduća pjesma „Sva sirotinja“ ima izvrstan tekst socijalne tematike s odličnim refrenom („Sva sirotinja dugo već na škrge diše/ali do vraga nitko se ne buni više“) jer izvrsno oslikava stanje u društvu ali i neoborivo pogađa apatičnu situaciju suvremenog društva. „Mistična dama“ i „Hej, bludnice“ su zgodne i slušljive stvari. Posebno me se dojmila ova druga, jer me glazbeno podsjeća na Azru kao i na Štulićeve „Balegare“ a tekstualno na „Pađen bend“. („Hej bludnice, zadaješ mi hrpu jada/ hej bludnice, pošten čovjek uvijek strada…“), pjesma je koja, reklo bi se, na jednostavan način pogađa u suštinu međuljudskih odnosa. Naravno, gledano iz muške perspektive žrtve koja ne mora nužno biti točna.

„Ja te jednostavno volim“ i „Neka bude“ baš su mi onako tipični aerodromski hitovi. U prvoj ima tu onaj „o-o-o-o“ dio u refrenu kojega će publika brzo prihvatiti pa i pjevati na koncertima, a u idućoj je refren uistinu zarazne melodije i definitivne konstatacije: „Neka bude to što mora bit/ sve što si mi dala uzela si, sad smo kvit“. Ima ovdje zgodnog glazbenog prijelaza na akustičnu gitaru uz kvalitetne i dobre prateće vokale te prijemčiv solo. U idućoj „Titanik“ naći ćemo opet neki Azrin riff ali povrh toga i predobar (jednostavan) tekst: „Ne smiješ izgubit oprez ni na tren, samo jedan krivi korak, njezin bit ćeš plijen./ Ona tako lako natjera na grijeh/ a kada račun dođe, sledit će te ceh…“ Ne znam spada li Pađenu to u kategoriju hitova ili ne, ali definitivno mi je to najbolja pjesma na ovome albumu, posebno zato što je pjesma začinjena vrlo lijepom solo-gitarom kojom Jurica i te kako vlada. “Ispod tuša“ je komercijalna pjesma koja je ovdje, čini mi se, sa svrhom popunjavanja prostora, a „Od sutra ne pušim“ poskočica je koja će biti dopadljiva svekolikoj publici i vjerojatno vrtjeti na radio stanicama, tv programima i po partijima. Iskreno, dopada mi se da album nije završen sentišom već nekom veselom pjesmom koja nam daje nagovještaj skorog nastavka i nekih novih izdanja.

Čini mi se da je Jurica Pađen s Aerodromom napravio sasvim solidan album. I vjerujem da će jednom kad se nenadano izvuče iz Štulićeve sjene, Jurica ostvariti svoja najveća djela. U međuvremenu, ako Juricu Pađena ikako sretnem na platou pokraj placa u zagrebačkoj Dubravi, platit ću mu kavu i rado je s njime popiti u sklopu „dnevnog rituala“ te popričati o svemu. Jer ipak je on jedna od legendi domaće rock glazbe.

Ivan Dukić

Hits 242
Taktika noja « Taktika noja Aerodrom / Jurica Pađen & Aerodrom Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42