Kompilacija
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

Najtraženija svjetska turneja - ona velikana The Prodigy, za manje od dva tjedna stiže u Hrvatsku, na jubilarno peto izdanje Sea Star Festivala u Umagu.

Najvažniji electro punk bend svih vremena svojim je hitovima poput “Voodoo People”, “Smack My Bitch Up”, “Firestarter” i “No Good” ostavio neizbrisiv trag u glazbenoj povijesti, a široj publici manje je poznata činjenica da iza cjelokupnog glazbenog opisa benda stoji jedan čovjek.

Pokretačka sila, idejni tvorac, najčvršća konstanta i autor svih pjesama ovih svjetskih giganata je upravo Liam Howlett, glazbeni genij koji je ovu priču inicijalno zamislio kao samostalni projekt. Od satova klavira u djetinjstvu i eksperimentiranja s produkcijom, do formiranja benda, osmišljavanja nastupa koji su ovaj bend učinili jednom od najuzbudljivijih svjetskih koncertnih atrakcija, glazbeno putovanje ovog čovjeka prožeto je konstantnim inovacijama i evolucijom, kao i borbom za očuvanje istinskog undergrounda. Njegov ritam savršeno su ispratili Keith Flint, Maxim Reality i Leeroy Thornhill, iz čije je zajedničke vizije nastala skupina koja je postala ogledalo i definirajući faktor svjetske rave zajednice. Prvi rave partyji u Velikoj Britaniji bili su masovni, a najčešće i ilegalni u manjim ruralnim mjestima, napuštenim građevinama i hangarima. Tada 17-godišnji Liam Howlett koji je svoje glazbene temelje izgradio na hip-hop žanru, bio je zaluđen novim zvukom i energijom supkulture čijem je nastajanju prisustvovao. U kućnom studiju sagrađenom od novca zarađenog sezonskim poslovima, ispitivao je granice elektronske glazbe, kombinirao sampleove i miješao elemente techno, breakbeat i junge žanrova, kako bi kreirao zvuk koji je bio jedinstveno njegov. Upravo u tom studiju, u njegovoj sobi, nastao je veliki dio diskografije benda The Prodigy, nazvanog po Liamovom prvom synthesizeru.

Prije osnivanja benda, Howlett je u svojoj kolekciji imao čitavu lepezu traka koje je samostalno producirao, kao i dogovoreno EP izdanje “What Evil Lurks” s vodećom nezavisnom underground etiketom XL, gdje je prepoznata njegova snažna glazbena vizija. Kako je u međuvremenu upoznao dva istaknuta “rejvera iz mase”, Keitha Flinta i Leeroya Thornhilla, pozvao ih je da mu se pridruže na pozornici, ujedinjeni u zajedničkoj ideji - da rade ono što njih “radi”. Ubrzo im se kao MC pridružio Maxim Reality, koji je ostatak benda službeno upoznao in medias res - na njihovom prvom zajedničkom nastupu. The Prodigy je kroz čitavu karijeru nastojao održati ovu dinamiku stvaranja - Liam bi samostalno pisao i skladao glazbu, a umjesto na organiziranim probama, bend bi novi glazbeni materijal isprobavao direktno u interakciji s publikom, na sve posjećenijim i učestalijim nastupima uživo. Ovaj pristup pokazao se kao savršena formula za njihov uspjeh - debitantski album “Experience” iz 1992. postao je klasik i prije nego što je službeno objavljen, s vodećim singlovima “Charly” i “Out Of Space”, a pjesme s ovog izdanja puštali su svi aktivni i istaknuti producenti i DJ selektori, uključujući i Carla Coxa.

Uz prve uspjehe, bend se susreo i s prvom preprekama - jedna od ozbiljnijih bila je naslovna strana magazina Mixmag i tekst naslovljen “Did ‘Charly’ kill rave?” s kritikom čitavog vala pjesama s “dječjim” sampleovima koje je ovaj singl pokrenuo, upirući prst u pojedinačne članove benda, ali i čitavu supkulturu. Revoltiran napadom medija, ali i pritiskom britanske vlade koja je u tom trenutku nastojala zabraniti ilegalne party, Liam je počeo raditi na novom albumu - “Music for the Jilted Generation”, posvećenom upravo ovom problemu. Uvertirom “So, I’ve decided to take my work back underground, to stop it falling into the wrong hands” koja otvara ovaj album, Howlett je poslao snažnu poruku, učvrstio moć rave pokreta i postavio The Prodigy na njegov tron. U videospotu singla “No Good” s navedenog albuma, Liam lomi zid čekićem, čime simbolično najavljuje dolazak nove generacije, novog zvuka i novog razdoblja glazbe. “Jilted Generation” postavio je The Prodigy na mjesto svevremenskih glazbenih heroja, a Liam Howlett je s nepune 24 godine postao jedan od najtraženijih i najutjecajnijih producenata u svijetu elektronske glazbe.

Sa svojim nepokolebljivim integritetom, bend je odbijao pojavljivanja u komercijalnim emisijama i programima, vodeći se Howlettovom idejom da popularnost trebaju graditi na “čvrstoj osnovi snažne underground podrške”. Prekooceanski uspjeh donijelo im je potpisivanje izdanja za Madonnin label Maverick, i to nakon što je Liam odbio producirati njen sljedeći album, uz objašnjenje da “nema šanse da komercijalizira svoj zvuk”. Sljedeći album bio ono što je čitav svijet iščekivao - kultni “The Fat of The Land” postao je okidač planetarnog ludila za elektronskim zvukom, a “Firestarter” i “Breathe” dosegnuli su prva mjesta na vodećim svjetskim top-listama singlova. I pored tvrdoglavog anti-superstar stava, Howlett je već u svojim dvadesetima imao dva top 10 singla u svom glazbenom portfoliju. Kroz glazbenu povijest, The Prodigy se pet puta našao na vrhu britanske liste najprodavanijih albuma, dosegnuli su 25 milijuna prodanih primjeraka izdanja diljem svijeta, osvojili dvije Brit Awards i tri MTV Video Music Awards nagrade, kao i ostvarili nominacije za Grammy Awards i Mercury Prize priznanja.

Svakim izdanjem The Prodigy je utvrđivao svoje mjesto na vrhu vječne liste gigantskih headlinera najvećih svjetskih festivals, stadiona i turneja, svrstavši se među legende glazbene povijesti. Maestralnim producentskim vještinama, Liam Howlett je redefinirao elektronsku scenu, a kao direktnu inspiraciju navela su ga brojna vodeća svjetska glazbena imena, kao što su Skrillex, Fatboy Slim, Sepultura, Rage Against the Machine, Chemical Brothers, Kasabian i mnogi drugi. Od osnivanja benda do danas održao je praksu da u studiju radi isključivo potpuno sam, najčešće noću, ali je gotovo uvijek, čak i rijetke solo radove, potpisivao kao The Prodigy. U okviru velike povratničke turneje The Prodigy će obići najveće europske festivale, a u njihov kalendar upisan je i Sea Star Festival u Umagu, gdje će na glavnu pozornicu sletjeti u subotu, 20. svibnja i održati svoj prvi ovogodišnji open-air koncert.

The Prodigy i Sea Star su pisali zajedničku povijest; bend je 2017. godine izazvao apsolutnu ludnicu na prvom izdanju ovog festivala, Sea Star lansirao kao jedan od vodećih festivala Mediterana, a Umag postavio na mapu najboljih europskih festivalskih destinacija, a nastup je to koji je i sam bend proglasio jednim od najboljih na tadašnjoj turneji. Nakon Umaga grupa stiže i na Glavnu pozornicu EXIT festivala gdje će nastupiti u četvrtak, 6. srpnja.

U prodaji je dostupan ograničen kontingent festivalskih ulaznica po promo cijeni od 44 eura, koja će na snazi ostati najkasnije do petka 12. svibnja. Uz njih u ponudi su jednodnevne ulaznice od 24 i 29 eura i VIP Gold ulaznice te Ultimate Experience VIP, koji daje pristup glavnim pozornicama. Kompletna ponuda ulaznica dostupna je ovdje, te online i na svim prodajnim mjestima sustava Entrio. Ovogodišnji Sea Star festival realizirat će se uz podršku Hrvatske turističke zajednice, Istarske županije, grada Umaga, Turističke zajednice grada Umaga, Turističke zajednice Istarske županije i Plave lagune.



Izvještaji



Zagreb Music Fest, 2. dan - kišni ured se ipak smilovao


Manifest crnila u Močvari: Stonebride/Luxus Lord/Prisonplanet


Zagreb Music Fest, 1. dan


Lord Of The Dance nastupili u Zagrebu


BadBadNotGood u Šibeniku


Galerija fotografija: Lord Of The Dance u Splitu


Diddle In The Middle i Bonaster


Stingove čarolije u intimnom ozračju Arene


Alex Sipiagin Quartet zaključio Rovinj Spring Jazz


Edo Maajka zatvorio ovogodišnji Beerfest


Drugi dan katarzičkog iskustva s Rammstein u Beogradu


Nastupom Baby Lasagne završen Sea Star Festival


Bill Frisell na 33. festivalu JazzTimeRijeka


Beerfest 2024. dan 3.


Nastavljen je 33. JazzTimeRijeka


Bizarnost u Tvornici kulture koju niste smjeli propustiti


Ni kiša nije ugasila Vatru na Šalati


Spektakularan Rammstein u Beogradu održao prvi koncert


Bosak & Second Hand Band odlični u klubu Boogaloo


Počeo 33. JazzTimeRijeka