Izvještaji
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

U siječnju se u Lisinskom održao niz izvedbi vrlo popularnog mjuzikla Ljepotica i zvijer, od 8. do 15. siječnja.

Od premijere u rujnu prošle godine, ova je produkcija, ostvarena u suradnji s Produkcijom Disney i u dogovoru s društvom Music Theatre International (Europe), postigla golem uspjeh i izvedbe su redovito bile rasprodane.

Mjuzikl „Ljepotica i zvijer“, koji je svoju premijeru imao na Broadwayu 1994. godine napisali su Alan Menken (glazba), Howard Ashman i Tim Rice (stihovi) te Linda Woolverton (libreto). Mjuzikl je nastao prema istoimenom Disneyjevu filmu iz 1991. na kojem su radili isti autori. Na Broadwayu se ovaj mjuzikl igrao neprekidno dugi niz godina i dosegao je više od 5500 repriza, što ga čini jednim od najuspješnijih djela toga žanra.

Raskošni mjuzikli s njujorškog Broadwaya ili londonskog West Enda nažalost su slabo zastupljeni na našoj sceni, između ostalog i iz očitih financijskih razloga. Zato se ova produkcija iščekivala s velikim nestrpljenjem, a poznavatelje suvremenog baleta i opusa Lea Mujića sigurno je intrigiralo kako će se ovaj sjajni koreograf snaći u formi glazbenog kazališta –naime, Ljepotica i zvijer njegov je redateljski debi. Njegovo koreografsko umijeće itekako je probijalo kroz redateljski rukopis jer se u predstavi pokretom i plesom izražava više nego pjesmom i govorom – ocrtavaju se osobnosti likova i odnosi među njima, postiže se humor, dinamizira radnja – općenito se može reći da je predstava u potpunosti lišena statičkih trenutaka, što je rijetka kvaliteta u hrvatskom kazalištu.

U karakterizaciji likova pokretom posebno se ističe lik Gastona, ocrtan s puno humora - načinom hoda i gestikulacijama pravo je utjelovljenje arogantnog egocentrika i narcisa, kojeg selo percipira kao šarmantnog Don Juana, a zapravo je primitivni, bešćutni agresivac, kojemu je Belle zanimljiva samo kao trofej.

Isto tako, istinska narav Zvijeri više se oslikava pokretima nego govorom ili izgledom – opasan izgled i opake replike upućuju na zvijer, no nespretni pokreti i držanje tijela odaju nježnu i krhku osobnost skrivenu u dubini, ispod slojeva frustracije kletvom.

Belle Buge Marije Šimić sjajno je prenijela karakter odlučne i emotivne djevojke koja se mora izboriti za sebe na nizu frontova – pred uskogrudnom seoskom zajednicom, primitivnim Gastonom, te pred izazovima života u ukletom dvorcu. Ovako snažan ženski lik neuobičajen za doba nastanke ove priče, koja se zato smatra gotovo feminističkom, a i glavna poruka cijele priče, da je prava ljepota ona unutrašnja, a ne vanjska, progresivna je i u kontekstu suvremenog doba (nažalost).

Treba istaknuti i izvedbe "ukućana" ukletog dvorca, redom živopisne, duhovite i nadahnute, između ostalih uvijek upečatljivu Jasnu Bilušić u ulozi Gospođe Kamilice (odnosno čajnika), koja je neka vrsta majčinske figure za cijelu ekipu u dvorcu, a i mudra savjetnica Zvijeri, kojemu daje savjete za promjenu ponašanja. Jasna Bilušić se pojavljuje i u prologu predstave, u ulozi bake koja unuku čita bajku, i izlaže događaje koji su prethodili glavnoj radnji (kako je uopće došlo do kletve). Unatoč kletvi, u dvorcu prevladava pozitivna energija – humor, flert, zafrkancija, bliskost, za razliku od Bellinog sela, kojeg obilježava uskogrudnost i prijeteća atmosfera predvođena Gastonom i njegovim "sidekickom".

Jedna od najimpresivnijih scena je slavni song "Budi nam gost" ("Be our guest"), u kojoj su zvijezde upravo ukleti ukućani dvorca, i koja pršti luckastim humorom i pozitivnom energijom. Mujić je postigao fascinantnu dinamiku na sceni i doslovno ne znate kamo gledati, a da nešto ne propustite – na svakom pedlju pozornice je akcija, a isprepliću se najrazličitiji plesni stilovi, od can-cana i stepa do suvremenog plesa, a dio ansambla pritom ulazi u gledalište, na veliko oduševljenje publike.

Nema segmenta predstave koji nije zaslužio pohvalu – od plesno-pjevačke izvedbe do maštovite kostimografije napravljene s puno ukusa i uz uspješno izbjegavanje kiča (kostimi posebno dolaze do izražaja u spomenutom songu "Be our guest") i dinamične scenografije, koja na pozornicu supostavlja dva svijeta - selo i ukleti dvorac. Svaki dio osmišljen je s mnogo mašte, od neobičnog stroja Bellina oca, do prijetećeg, crnog stubišta u dvorcu, koje vodi do ruže ispod staklene kupole (dio pozornice koji je većinom u mraku, čime se postiže efektni kontrast s osvijetljenom sredinom pozornice, gdje se odvijaju glavna događanja). I ovdje je izbjegnut svaki kič, u koji mjuzikli inače lako upadaju. Dinamička scenografska rješenja doprinose i dinamici same radnje i brzoj izmjeni scena.

Do danas je predstavu vidjelo više od 35.000 gledatelja, a u planu su i izvedbe prvo u ožujku, a onda i do kraja sezone, s time da će mjuzikl na programu biti i u rujnu ove godine. Ukupno je prema ugovoru predviđeno izvođenje pedeset predstava, pa će "Ljepotica i zvijer" nastaviti donositi domaćoj publici dašak Broadwaya i West Enda.

Izvještaji



Tihomir Pop Asanović ispunio Peti kupe opakim grooveom


Chui u Petom kupeu


Mjuzikl "Ljepotica i zvijer"


Lutke na koncu @ Tvornica kulture


Kratko i upečatljivo iskustvo


Bosak & The Second Hand Band Live In Vidra Theater


Lačni Franz u Hard-Placeu


Cinkuši u močvari obilježili kraj godine


Komemoracija u HNK za Massima


Urban&4 u Saxu - sutra ćemo pričati!


Slavonski božićni domjenak na malo drugačiji način


Zagorski pankeri proslavili kraj godine


Partibrejkers u Vintageu


Zeal & Ardor u Močvari


Zimski MUF rastopio Hard Place


Widowspeak supp. Camille Camille


Odinova večer južnjačkog rocka


Vojko V u Tvornici


Stoneraj na najjače


Kries užario prepunu Močvaru