Izvještaji

Korisnička ocjena: 5 / 5

Zvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivna
 

Najveća ljepota stvaranja (a i slušanja) glazbe, složit će se mnogi, upravo je u tome što svaki pojedinac ima priliku iskazati svoje viđenje svakodnevnice i svijeta oko sebe. Neki će poželjeti biti dio takozvane pop kulture na ovaj ili onaj način, a neki će glazbu i umjetnost kao takvu koristiti kao osobni ispušni ventil što im u životnu rutinu unosi veći polet i energiju. Neki će pak pokušati mijenjati mikro ili čak makrosredinu te postati pioniri promjene u ustaljenoj glazbenoj sceni. U svakom slučaju, jedno je sigurno – svako vrijeme, ovisno o socijalnoj struji kao i brojnim drugim faktorima, ostavit će svoj karakterističan utisak u kulturološkom aspektu. No, kako je svako desetljeće (naravno, ovisno i o podneblju) imalo svoju karakterističnu žanrovsku eksploziju, u posljednjih se desetak godina učestalo pojavljuje sve veći broj izvođača koje je izuzetno teško svrstati u žanrovske okvire te umjetnici većinski teže onoj etiketi „indie“. „Indie“ je, naravno, drugom polovicom prošloga stoljeća imao gotovo potpuno suprotno značenje nego što je slučaj danas. „Povijesno“ ovaj je termin ujedinjavao izvođače koji su svoj rad izdavali samostalno dok je danas izraz veslo kojim glazbenici što šarolikijih utjecaja plove u autorske vode.

Ove je nedjelje, 4. prosinca 2022. godine, zagrebačka Tvornica kulture bila domaćin paru europskih izvođača koje mnogi svrstavaju u čarobnu košaru indie glazbe. Prvi je na pozornicu stupio britanski indie-pop kantautor Quarry sa svojim pratećim bendom koji čine trojac Immanuel Simelane na bas gitari, bubnjar Harry Stagg te klavijaturist Jim Ralphs, a zvijezde večeri bili su njemački indie/elektro sastav Milky Chance koji se pred zagrebačku publiku vratio u sklopu europske turneje „Tour Again“.

q

Quarry je na pozornicu stupio točno u 20 sati noseći na licu metaliziranu masku koja je ujedno i zaštitni simbol njegovog prvog EP-a „Q1“. Na samom početku bilo je neizbježnih, ali manjih tehničkih poteškoća, no brzo su otklonjene, a tih su desetak sekundi trajanja problematike s razglasom priču nosili Stagg, Ralphs i Simelane nešto dužim instrumentalnim uvodom. Quarry je ponovno uključenje pretrpio mirno i profesionalno komunicirajući s publikom i pjevajući onako „na suho“. Već na prvoj stvari „White Wishy Washy World“ Simelane se iskazao kao vrhunski basist na trenutke podsjećajući na popularnog Thundercata. U Quarryjevim aranžmanima osjetni su raznoliki utjecaji kao što su indie i dream pop, electropop, alternative dance, ali i rocka. Primjerice, „Whatever Whenever“ osobno me podsjeća na spoj Empire Of The Sun i pomalo funky verzije Libertinesa. Iako je već brojna publika pozdravljala Quarryja i bend ritmičnim pljeskanjem i vriskovima oduševljenja (na kojima je britanski kantautor bio zahvalan), frontmen se predstavio zagrebačkoj publici skromnom porukom „većina od vas ovdje nema pojma tko sam ja.“ Nastavio je s izuzetno emotivnom „Angels & Kings“ u kojoj je nazočnima otvorio dušu. U nastavku je, unatoč, kako kaže, svojoj anonimnosti u očima nazočnih najavio „pjesmu koju svi znaju te moli pomoć u vokalnoj izvedbi“ i krenula je „Torn“ – hit čija fenomenalna originalna verzija u izvedbi kalifornijskih rockera Ednaswap ostaje u sjeni izvedbe Natalie Imbruglije iz 1997. godine. Naravno da su svi prisutni refren pjevali uglas s Quarryjem. Počastio nas je Quarry s još tri svoje autorske kompozicije među kojima je publika najbolje prihvatila „Sound of Your Summer“ u emotivnoj, ali plesnoj izvedbi te zaključnu „No More“ nakon čega se bend bez riječi povukao s pozornice. Konačno, nastup se može zaključiti na sljedeći način: Quarry ima moćan vokal i scenski nastup te se okružio s vrhunskim glazbenicima među kojima su minimalno i Simelane i Ralphs multiinstrumentalisti. Sve u svemu, performans dostojan otvorenja za velikane poput Milky Chancea.

Quarry setlista:

White Wishy Washy World
Chemical
Whatever Whenever
Angels & Kings
Torn (Ednaswap cover)
Sound of Your Summer
Time's Up
No More

 DSC2133

Do pola 9 Tvornica je vrvjela nestrpljivom publikom koji su slušajući hip hop i R&B iz zvučnika opušteno razgovarali o raznim temama. Sve je bilo spremno za zvijezde večeri koji su zadnji nastup u Zagrebu održali prije pune četiri godine.

Svjetla su se ugasila u 20:59 te je sample iz zvučnika najavio dugoočekivani izlazak Milky Chancea na pozornicu koji je publika pozdravila s oduševljenjem. Otvorili au s najnovijim singlom "Synchronize" i odmah oduševili lightshowom koji prati njihov nastup. Publika je već prve riječi pjevala u glas s frontmanom Clemensom Rehbeinom. Iako su uplovili u glazbene vode kao dvojac (Clemens Rehbein i Philipp Dausch), zadnjih sedam godina nastupaju kao bend u klasičnoj postavi pojačani Antoniom Gregerom na gitari i usnoj harmonici te Sebastianom Schmidtom na bubnjevima. Nastup su nastavili su s hitčinom "Ego" čiji je intro publika ispratila pljeskanjem ritma. Tijekom cijele izvedbe oduševljena je gomila urlala stihove zajedno s bendom. Uslijedila je „Blossom“ - još jedna vedra pjesma plesnog ritma na oduševljenje brojne publike. Svaku riječ prve tri pjesme publika je uglas pjevala s bendom te su je od samog početka s obje strane pozornice stvorena fenomenalna atmosfera. Od velike je važnosti naglasiti kako je lightshow uvelike doprinosio cjelokupnom ambijentu.

Po završetku stvari, Clemens je pozdravio nazočne i dodao kako im je predrago da su se vratili u Zagreb te rekao da ih veseli podijeliti mnoštvo nove glazbe s nama. Nastavili su s "Table For Two" do koje je ekipa u publici već bila maksimalno rasplesana. Odmah su je povezali s "Troubled Man" ponovo poduprti fenomenalnom publikom. Bez najave onako „na prepad“ nastavili s „The Game“.

 DSC2072

Na koncu pjesme Clemens se zahvalio na zasada fenomenalnoj podršci, poručio da dajemo „jako dobar vibe“ te publiku zamolio publiku da sudjeluje u igri dijeljenja u skupine vokala. Lijevi dio bio je zadužen za vikanje "eh" desni za "ah" , a stražnji za "ooh" te time fenomenalno najavio "Cocoon" iz koje su odmah prešli u "Down By The River".

Clemensu nije promaknuo ni natpis djevojke iz prvog reda koja je bend zamolila za suvenir riječima: "Throw me Something" te ga je kasnije i višestruko ispoštovao.

Uslijedio je fenomenalan scenski trenutak u kojemu je Clemens dao publici da biraju između „Scarlet Paintings“ i „Unknown Song“ u intimnoj akustičnoj izvedbi demokratskim putem. Glasovi su se, jasno, brojali u decibelima buke koja je proizlazila iz publike. Pobijedila je potonja i izvrsni je frontmen zamolio publiku da u pjesmi uživaju u tišini. Gafer je atmosferu podebljao toplim svjetlima, a publika se držala uputa sve dok na scenu nije stupio Antonio s usnom harmonikom. Ovim je potezom Milky ostvario još intimniji kontakt s publikom i teško je riječima naglasiti briljantnost Clemensova poteza. Usna harmonika je nevjerojatno podigla atmosferu već oduševljene koje je Clemens ispratio zahvalom.

 DSC2052

U nastavku Clemens je rekao da su prije turneje završili novi album i najavio novu neobjavljenu stvar "History of Yesterday" koju je publika izvrsno prihvatila. Kao što je ranije bilo rečeno, Clemens je zaista bacio obožavateljici trzalicu no nije ju uhvatila te je zamolio zaštitare da joj ju dodaju. U nastavku je najavio još jednu stvar s novog albuma, drugačiju od svega što su do sada napravili "Frequency of Love". Ambijentalni instrumental uz ritmične LED lampice s pozornice uvele su nas u emotivni recital koji je Clemens izveo u sjedećem položaju. Na refrenu su prevladavale visoke frekvencije klavijatura te duet na vokalima koji pomalo podsjeća na noviji rad Bon Ivera. Na drugom refrenu bubnjar nas je počastio kraćom solističkom dionicom. Clemens se po završetku ove poslastice opet uhvatio gitare i rekao: "Lijepa je nedjelja." te porazgovarao s publikom o klupskoj sceni u Zagrebu. Za sljedeću stvar poručio nam je "zamislimo da je subota i svi zajedno idemo na party". Bend je udario s njihovom interpretacijom "Tainted Love" koju u originalu izvodi genijalna Glorija James. Uz asistenciju tehničara Clemens je brzinski zamijenio gitare i nastavili su s "Fado". Pjesma je hit koji potiče na ples sam po sebi, a dodatnu je popularnost stekao uvrštavanjem u „soundtrack“ popularne nogometne simulacija FIFA 20. Ritmično pljeskanje s obe strane pozornice upotpunio je lightshow kakav nemaju najbolji disco klubovi. Potom nam se iz prikrajka prišuljao "Do You Really Want To Hirt Me" tijekom kojeg je Clemens na „dropovima“ mahao glavom u stilu poznatom tvrdim rokerima, a svi prisutni uključujući i ostatak benda na pozornici maksimalno su se rasplesali. Važno je napomenuti količinu napretka u smislu komunikacije s publikom koji Milky Chance ostvaruje u usporedbi s njihovim prethodnim zagrebačkim nastupom. Publiku je oduševila još jedna veselica "Flashed Junk Mind" pri čijem je završetku Clemens toplo poručio: "Hvala puno, Zagrebe!" Regularan dio nastupa Milky Chance zaključio je s debitantskim singlom i velikim hitom "Stolen Dance" koji je publika otpjevala gotovo u cijelosti samostalno na opće oduševljenje autora. Dečki iz Milkyja su se po završetku duboko poklonili te povukli s pozornice. No gromoglasni i sve brži usklici "We want more" iz razdragane publike nisu nikoga mogli ostaviti ravnodušnima pa tako ni ove njemačke velikane. Jasno da su se vratili na bis, koji su otvorili veselicom "Colorado". Ritmično pljeskanje publike bilo je lajtmotiv cijelog nastupa. Počastili su naš još s "Running" (tijekom ritmičnih pauzi publika je urlala "hejhejhejhej!"). Odmah su prešli na "Sweet Sun" na kojoj se gitarist opet uhvatio usne harmonike, a Clemens se spustio na koljena tijekom izvedbe te poručio svima da se spuste s njim ("Everybody down with me. Stay down stay down") dok uzvanici na glazbeni „drop“ nakon krešenda nisu skočili u vis i počeli divljati gdje su stigli. Atmosfera je bila fenomenalna: ekipa je jedna druge nosila na ramenima, pljeskala u ritmu, pjevala, vrištala, plesala i uživala i fenomenalnoj energiji. Sve je vodilo ka grandioznom finalu po završetku kojeg se bend poklonio, a Clemens ostao potpisivati natpise i bubnjar hitio palice, vodu i slične rekvizite.

 DSC1960

Teško je riječima opisati fenomenalan show koji su za Tvornicu priredili Milky Chance. Usudio bih se reći da se nijedan izlazak u popularne klubove koji preferiraju elektronsku glazbu ne može mjeriti ovim iskustvom. Izvedba je bila na vrhunskom nivou, takozvani „četvrti zid“ naprosto nije postojao, a energija publike bila nenadmašna za ovaj žanr. Nadamo se i vjerujemo da će se Milky Chance vratiti u Zagreb tako da sam uvjeren da će oni koji su ovaj spektakl propustili imati priliku nadoknaditi izgubljeno, a oni koji su predstavi Nijemaca prisustvovali napustili su Tvornicu s osmijehom na licu.

Milky Chance setlista:

Synchronize
Ego
Blossom
Table for Two
Troubled Man
The Game
Cocoon
Down By The River
Unknown Song (prema odabiru publike)
History Of Yesterday (nova stvar)
Frequency Of Love (nova stvar)
Tainted Love (Gloria James cover)
Fado
Do You Really Want to Hurt Me (Culture Club cover)
Don't Let Me Down
Flashed Junk Mind
Stolen Dance

Bis
Colorado
Running
Sweet Sun

Izvještaji



Tihomir Pop Asanović ispunio Peti kupe opakim grooveom


Chui u Petom kupeu


Mjuzikl "Ljepotica i zvijer"


Lutke na koncu @ Tvornica kulture


Kratko i upečatljivo iskustvo


Bosak & The Second Hand Band Live In Vidra Theater


Lačni Franz u Hard-Placeu


Cinkuši u močvari obilježili kraj godine


Komemoracija u HNK za Massima


Urban&4 u Saxu - sutra ćemo pričati!


Slavonski božićni domjenak na malo drugačiji način


Zagorski pankeri proslavili kraj godine


Partibrejkers u Vintageu


Zeal & Ardor u Močvari


Zimski MUF rastopio Hard Place


Widowspeak supp. Camille Camille


Odinova večer južnjačkog rocka


Vojko V u Tvornici


Stoneraj na najjače


Kries užario prepunu Močvaru