Izvještaji
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

Neosporna je činjenica da se za najljepšu otvorenu pozornicu u Lijepoj Našoj pročulo u glazbenom univerzumu.

Nije bitno je li za to bio odlučujući njezin nenadmašan položaj, primjerena akustičnost ili je za njenu popularizaciju zaslužna ekipa mladih entuzijasta koji očito poznaju dobru glazbu, a koji su doveli mnoštvo poznatih glazbenika svjetskog formata i slave.

Jer kada jedan Brian Ferry, poznat po svom istančanom senzibilitetu (inače vrlo probirljiv po odabiru mjesta na kojima nastupa) odluči tu održati koncert, onda znate koja je ura.

A nisu za baciti i ostali „posjetitelji“: nevjerojatni Jacob Collier kojemu mediji tepaju kao novom Mozartu našeg vremena; veterani The Stranglers; zanimljivi Michael Kiwanuka; Anna Oxa; Asaf Avidan; uvijek raspoložena ekipa iz S.A.R.S.-a; nepopravljivi „šansonjer“ Đorđe Balašević. Od domaćih tu su nastupili: glazbena diva Josipa Lisac, klavirski virtuoz Maksim Mrvica, jedan i jedini Gibonni, Neno Belan, dijete Mediterana, Massimo, TBF; Kensington Lima - aka Josip Radić (neka mi oproste oni koje sam izostavio) – dok se tek očekuju dva uzastopna koncerta otkačenih, nepredvidivih i neumornih King Gizzard & the Lizard Wizard te indie/folk dueta King of Convenience.

lorde

Ekipi odabranih tako se, eto, pridružuje i „naše gore list“, Ella Maria Lani Yelich-O'Connor, poznatija kao Lorde. Navodno su oba koncerta kojima promovira album „Solar Power“ rasprodana u rekordnom roku.

Pohvale i nagrade (dvije nagrade Grammy, isto toliko Brit Awards te nominacija za Zlatni globus; proglašena je glasom generacije) za njezin rad naprosto pljušte sa svih strana, što za mladu osobu mora biti veliki poticaj, a ujedno i odgovornost, ali može i otvoriti tamne dveri hirovitosti na koju nisu imuna brojna imena glazbene scene.

Osim pohvala mogla se pronaći i druga strana medalje sadržana u stavovima kako je njezina glazba još jedan, nazovimo ga new wave/dance/pop produkt napisan od neke nove djevojke/djevojčice koja opet pjeva o ljubavi/prijateljstvu i to ne naročitim vokalnim mogućnostima.

Nije tajna da je inspiraciju za treći po redu album, „Solar Power“, pronašla u veličanstvenim tragovima sunčanog, kalifornijskog popa iz 60-ih, s napomenom da je isti imao identitet, bezvremensku pamtljivost i konzitentnost.

20220618 225248

Mišljenja sam da materijal sa „Solar Power“ ne posjeduje te atribute; više odaje dojam prolaznosti ljetnih oblaka nošenih maestralom koji ponekad imaju zanimljiv oblik ili teksturu i koji je u potpunoj suprotnosti s materijalom s prva dva albuma orijentirana na dance atmosferu. Čitajući razne recenzije istog, primjećujem da je veći dio njih posvećen tekstovima njezinih pjesama koji se smatraju zadivljujućima u segmentu lirskog doživljavanja prirode, njene eksploatacije, kao i razmišljanja o životu, slavi, obitelji i budućnosti u kojoj se pita što će biti s njezinom budućom djecom. No, istina je da sonični dio nije na tom nivou; po mome skromnom mišljenju uspostavljena je arhitektura koja se jednako linearno i lijeno proteže iz pjesme u pjesmu, gubeći pri tome pojedinačni identitet. Lorde kroz „Solar Power“ nastoji pronaći svoje mjesto pod glazbenim suncem u uvijek intrigantnom izazovu pjesnik/kompozitor ili kompozitor/pjesnik. Malo je onih koji su svoje veličanstvene verse pretočili u još veličanstvenije note (Leonard Cohen, Bob Dylan). Šteta, to baš i nije uspjelo „našoj“ Elli Mariji Lani na ovome albumu.

A sad malo o samome nastupu. Ono nepopularno, očito hirovito, a s čime će se u startu susretati fotografi njezinih šibenskih koncerata (nisam siguran je li to stav autorice ili organizatora) svodi se na niz obveza: od ispunjavanja određene izjave i posjedovanja potvrde o potpunom cijepljenju protiv COVID-a, preko obveze nošenja maski cijelo vrijeme koncerta, do zahtjeva da nakon fotografiranja (nipošto snimanja!) bez bliceva tijekom prve tri pjesme moraju svu opremu odložiti van tvrđave. Ne čini li vam se to malo „too much“?


20220618 223456No, i to se da zaboraviti ako će zauzvrat (kao i mi ostali) prisustvovati u najmanju ruku pristojnim koncertima za koje je obećana neviđena produkcija. A je li tako bilo, saznajte u nastavku.

I prije nastupa Marlona Williamsa koji je kroz par pjesama uspio zagrijati već tada razdraganu publiku, bilo je po reakcijama prepunog gledališta jasno da će atmosfera biti vatrena. Naime, na prve taktove „Torn“ Natalie Imbruglie skoro svi su se pridružili pjevanju ove predivne pjesme, otkrivajući pritom koliko je malo mladima potrebno za iskrenu zabavu. Bio je to samo predznak onoga što će se dogoditi izlaskom na scenu mlade zvijezde u usponu, očite heroine armije mladih diljem svijeta.

U publici je bilo otprilike 80% ženske populacije, a otprilike isti postotak (makar po onome što sam mogao zaključiti iz moje okolice) odnosio se na strance. Stoga ne čudi da je zborno pjevanje prepunog auditorija bilo prisutno kroz cijeli koncert (uključujući obavezne vriskove).

Jasno je bilo da je ovo bio generacijski koncert (ne moje generacije, čije sam pripadnike primjetio tek u tragovima). Lorde je svakom bržom pjesmom „pumpala“ atmosferu, čini mi se da zbog skakanja publike tribine na tvrđavi nikad nisu bile izloženije krajnjoj izdržljivosti. Iskreno, nisam gorljivi obožavatelj njezine glazbe, no priznajem da su mi izbor pjesama, njezina profesionalnost i reakcije publike uvjetovali da mi ovo ipak bude jedna sasvim ugodna večer.

20220618 233629

„Hoćete li plesati i plakati sa mnom?“ pitala je očito razdragana i oduševljena Lorde, spominjući pritom s ponosom svoje porijeklo. „Već dvije godine planiram održati koncerte na mjestima povezanim s mojim roditeljima – Hrvatskoj i Irskoj.“

Oduševljena je (naravno) našom prirodom i ljudima, napominjući kako se s guštom bacila „u plavi i bistri ocean“. Ma nema veze što je malo pobrkala pojmove, riječi su se zaista činile iskrenima.

Koncert u trajanju od oko dva sata bio je nepredviđeno obogaćen i raskošnim vatrometom priređenim u čast održavanja 62. po redu Međunarodnog dječjeg festivala.

Za kraj je ostavljena „Royals“, pjesma s kojom je poharala sve glazbene ljestvice i otvorila put prema za sada zapaženoj i valoriziranoj karijeri.
U Slobodnoj Dalmaciji pronalazim polumetarski naslov: „Na tvrđavu sv. Mihovila stiže Lorde, za koju je David Bowie rekao da je budućnost glazbe“.
Svaka čast Bowieju, no siguran sam da ta budućnost ipak ne pripada mojoj generaciji odgajanoj na čistokrvnom rocku i popu, dok mi pritom na um pada varijacija naslova filma „Nema zemlje za starce“ - „Nije ovo budućnost za starce“.

Setlista

Act 1
Leader of a New Regime
Homemade Dynamite
Buzzcut Season
Stoned at the Nail Salon
Fallen Fruit

Act 2
The Path
California
Ribs
Hard Feelings
Dominoes
Loveless
Liability
Secrets From a Girl (Who’s Seen It All)

Act 3
Mood Ring
Sober
Supercut
Perfect Places
Solar Power
Green Light
Oceanic Feeling

Bis
Royals
Team

Izvještaji



Placebo + Jonathan na Šalati


Habib Koite nastupio na 4. Backstageu


Inciter predstavili novi album u Hard Placeu


Novigrad je postao dom bluesa


Konstrakta u Zagrebu


Kids form the sky u Močvari


Dark alternativa u Boogaloou


Prepuna pulska Arena ispratila odlazak velikana


Artistični Urban sa svojom četvorkom popunio pulski Kaštel


Zatvoren je INmusic #15


INmusic festival - dan 3.


Drugi dan INmusic festivala


Otvoren je jubilarni 15. INmusic festival


Vlajternativni dokumentarac prikazan u Zadru


Rival Sons - rock je živ i diše punim plućima


Kasabian kao šlag na tortu jubilarnog INmusica


Nick Cave And The Bad Seeds na INmusicu


Njihovo veličanstvo The Killers


Deftones na INmusicu


Gogol Bordello razvalili Main Stage