Izvještaji

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

Y5 publika

Ovo nije priča o Amerikancu u Parizu, ovo je priča o Američanki Chrissie Hynde u Londonu. Prije glazbene karijere radila je za glazbeni časopis NME, kao i u butiku Vivienne Wetwood. Glazbena karijera započinje 1978 godine kada je glazbeni producent Dave Hill poslušao demo snimke i omogućio snimanje covera „Stop Your Sobbing“ benda The Kinks. Izbor upravo te pjesme nije slučajan, naime Ray Davies i Chrissie su bili u vezi.

Originalnu postavu sačinjavali su:James Honeyman-Scott na gitari, klavijaturama; Pete Farndon na basu i Martin Chambers na bubnjevima.

Bend je kroz svoju dugogodišnju karijeru objavio 10 albuma, promijenivši pri tome veliki broj glazbenika, jedina konstanta ostala je Chrissie svojim, na prvu prepoznatljivim vokalom, uvijek energičnim scenskim nastupom. Ukratko, bend koji je zadužio svijet rocka, stoga ne čudi činjenica da su karte rasprodane u svega 2 dana.

E, par riječi i o bendu koji je bio zadužen za zagrijavanje publike. Očito je da su Heaven 17 glazbeni relikt nekog prošlog svršenog vremena u kojem je svojevremeno carevao britanski elektro pop. Osim što nisu spadali u prvu ligu predstavnika tog žanra, sam odsvirani materijal teško da je objektivno nekoga mogao iskreno impresionirati. Jer kada su im udarne numere bile „Let's Dance“ kameleona britanskog rocka i You've Lost That Lovin' Feelin' The Righteous Brothersa, onda je valjda sve jasno. Toliko o njima.

Y5 Heaven 17 2

E sada predstoji jedna loša i jedna dobra vijest. Dobra je, sama pojava na domaćoj sceni benda čije su uspješnice svojevremeno užarile radijske stanice i potrošile mnogo igala na gramofonima, a loša je nevjerojatno užasan zvuk. Razglas koji je Chrissiein vokal često odvlačio u neugodne sfere iz kojih se teško mogao raspoznati tekst. Gitara koja je makar po meni jedan od esencijalnih čimbenika ukupnog zvuka benda u solažama koje su bile pune energije i kvalitete kao da su dolazile sa Sljemena. Klavijaturistu smo mogli vidjeti, ali ne i čuti, dok su bubnjevi ionako najsnažniji instrument (svirao ih je originalni član benda Martin Chambers) potpuno (nepotrebno) dominirali. Koncert sam slušao neposredno uz mix pult, što bi po logici trebalo biti mjesto sa najčišćim zvukom. Iz nekih medija dalo se pročitati da je zvuk (makar što se prostora Laube tiče) bio najbolji. Zlobno se pitam kako je bilo slušati ranije koncerte u tom prostoru koji očito ima potencijal.

Y5 Chrissie Hynde

Ipak sve to se moglo podnijeti dok su se redale, rekao bih, nezaboravne melodije „4 Back on Gassoline Alley“; „Talk on the Town“; „Back on the Chain Gang“ ; „Brass in Pocket“ ; „2000 Miles“ , „My baby“ ; Holly Commotion“; „Don't Get Me Wrong“. Naravno da je izveden i njihov prvi singl, pjesma Kinksa „Stop Your Sobbing“ koja je u odnosu na Ray Daviesov original dobila na potrebnoj energiji i ritmu. Na Ray Daviesov bogati i jedinstven opus podsjetila je odlična verzija „I Got To Sleep“ koja je opet imala potrebnu svježinu u odnosu na original koji je podsjećao na atmosferu ranih Beatlesa.

Jedna meni od najdražih, „Hymn to her“ ovog puta je poprimila podosta mekši zvuk, gotovo akustičan, što je (makar meni, a tko sam ja da sudim) bila lagano razočarenje, jer aranžman originalne verzije predstavlja gotovo lirsko-dramsko savršenstvo sabijeno u par minuta. Bend ni trenutka nije kalkulirao u svom nastupu, bilo je potrebne energije, kvalitetne svirke, prisutni su bili svi elemenata koji koncert mogu ostaviti u dužem sjećanju, a što se i moglo očekivati od benda takvog kalibra i značaja.

Y5 The Pretenders 1

Usprkos lošoj zvučnoj slici koncert Chrissie Hynde i njenog aktualnog benda bio je bingo zgoditak, jer je iz dostupnih podataka razvidno da neće baš često nastupati, stoga se tih oko 2000 slušatelja mogu smatrati povlaštenima.

Y5 Heaven17 4

Y5 Heaven 17 1

Y5 publika 2

Y5 SMS Deutsch

Y5 The Pretenders 2

Y5 The Pretenders 3