Izvještaji

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

np1

Nipplepeople su jučer u zagrebačkoj Tvornici održali svoj najveći samostalni koncert u karijeri. I to koncert koji je već nekoliko tjedana prije svog održavanja bio rasprodan. Iako se u Tvornicu može nagruvati još ljudi, direkcija iz Nipplepeople je mudro limitirala broj prodanih ulaznica kako bi ostavila mjesta za ples. A plesa, zabave i frke bilo je kao da ne postoji sutra.

Neposredno pred početak koncerta pred Tvornicom je još stajao nepregledan red ljudi koji, kako je kod nas red, po običaju i navadi stižu u zadnji čas. Nešto kratko iza 22 sata na pozornicu izlazi zakrabuljeni „najavljivač“(?) koji je zašiljio atmosferu kratko najavivši spektakl. Svi u publici su u tom trenutku pomislili kako je čovjek sa šiljilom na glavi muški dio dueta, no Nipplepeople su izišli na binu u maskama koje su koristili u recentnom spotu „Nikada“. Pjesma, zvuk, glas i produkcija su zvučali odlično, a plesnu podršku je kao i u spotu pružio Toni koji se tijekom večeri više puta vraćao na pozornicu. Potom su se zaredale i ostale fenomenalne stvari iz oskudnog repertoara omiljenih domaćih maškara kao što su „Tebi“ u nešto drugačijem aranžmanu, „Bolji“ i „Balkanexpress“. Bend je također izveo i već neko vrijeme staru stvar „Vjetar“, za koju je pjevačica najavila da će biti singl dvijetisućedvadeset i neke.

Uslijedila je kratka pauza u kojoj je pozornica prepuštena Toniju koji je izvodio svoje vratolomije. A po povratku na scenu, bend je vratio svoje rajngle/zaštitu od pčela/bubnjeve od veš mašine/što-li-već na glavu, pa je pjevačica autoironično prokomentirala da ih tek sad prepoznajemo. Njihov prvi veliki hit „Sutra“ izveden je uz dodatni rave moment. Kako je koncert odmicao, pjesme su sve više poprimale techo-rave arnažmane s jakim beatovima pa smo u više navrata bili suočeni s pravim partijem. I sama pjevačica je navela da se sjeća jednog takvog partija u Tvornici daleke 96-te godine. Zar je Tvornica već tada bila na tom mjestu? Puno je vremena prošlo i sjećanja mi više nisu potpuno bistra.

Očekivano, najbolje reakcije publike pobrao je vjerojatno najveći hit prošle godine, „Frka“. Ne treba preskočiti niti odličnu „Ne volim te“, kao i najavljenu novu pjesmu koja također zvuči vrhunski pod nazivom „Tajna“. Nakon Tajne, pjevačica se izgubila sa scene jer je zabunom mislila da je na redu nova pauza za presvlačenje. No vratili su je nazad kako bi otpjevala još jedan „Broj“.

Intermezzo je ponovo iskoristio Toni the Dancer, a duo je po povratku odjenuo karnevalsku opravu a-la Rio de Janerio i izveo „Sanjam“. Potom je uslijedio poduži mash-up u kojem su pretresli većinu svojih ranije izvedenih pjesama u drugačijim aranžmanima granirajući ih s pjesmama the Thin Thing, Moloko i sl. U tom moru elektronike super je kao osvježenje zazvučala akustična verzija „Sutra“ izvedena na ukulelema. Pjesma je sama po sebi prekrasna u kojem god da se aranžmanu izvodi. Nije je pokvario niti zajedljiv uvod pjevačice. Treba i o tome reći par riječi. Čudna je kemija vladala na sceni među bendom. Ponajprije se tu isticala pjevačica svojim čangrizavim i otresitim komentarima, prijetila otkazima ekipi, uvaljivala kajle drugom članu dueta i sl. Možda je u početku prigovaranje zvučalo simpatično, ali kroz koncert se skoro otelo kontroli. Kao u kakvom stereotipu, u dugotrajnoj bračnoj vezi, kada si supružnici međusobno otvoreno broje propuste, a široka publika ima na dlanu njihove razmirice. Pretpostavljam da bi profesionalci takve nagone trebali zatomiti i pružiti publici set svojih pjesama bez nadrkanih ispada. Vjerojatno zato veliko instalirano srce na bini nije svijetlilo sve dok to izrijekom nije zatraženo. Ljubav ne ide na silu, a srce nema žara/struje ako je kemija loša.

Na bisu je napravljen jedan kuriozitet što se tiče Nipplepeople. Predstavljeni su (pod imenima ili nadimcima) svi bitniji članovi benda koji već desetak godina obavljaju razne pozadinske poslove za Nipplepeople. Ponovo smo tako vidjeli „Šilju“ koji nam je predstavljen kao autor svih tekstova. Zatim ekipu zaduženu za kostime, produkciju, svjetla, itd. Svi oni su u svojoj mjeri zaslužni za ovaj uspješan proizvod. Dobar tekst, vrhunska produkcija, perfektne melodijske linije, upečatljivi beatovi i prekrasan vokal potpomognut raznim efektima čine ovaj bend jednim od najznačajnijih u hrvatskoj glazbi u ovom stoljeću. A vjerojatno i šire. A i duže.

Za kraj smo ponovo čuli „Frku“. Nipplepeople u proširenom izdanju s puno ljudi na pozornici. Puno dobre glazbe, ali i puno priče. Osobno navijam za distancirani pristup benda na koncertima u kojem bi komunikacija s publikom bila minimalna. No svaki fan ima svoje. Grickajmo nokte i ludimo za Nipplepeople. Do sljedećeg druženja...