Izvještaji

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

Electronic Beats LaubaČetvrto hrvatsko izdanje Electronic Beats festivala u Zagreb nam je dovelo četiri nova izvođača: Eyedress, Patricka Wolfa, Erlenda Øyea i Den Skorte Skole. Festival je dobio i novi prostor, galeriju Lauba na Črnomercu, koja se pokazala kao vrlo dobar prostor za ovakvu vrstu događaja. Svrha festivala ponovo je bila predstaviti zanimljive i nadasve aktualne glazbenike čija glazba ne počiva samo na beatovima, već ih oni ravnomjerno miješaju s melodijom i općim glazbenim eklekticizmom, gdje se pop i elektronska glazba spajaju s utjecajima u rasponu od rocka pa gotovo do šansone ili klasične glazbe.

Electronic Beats Lauba

Netipično za glazbene događaje na ovim prostorima, sve je počelo na vrijeme. Prvi je na pozornicu Laube stupio Eyedress, pravim imenom Idris Vicuña. Mladi Filipinac dokaz je da glazba ne poznaje granice: dečko se svojim minimalističkim glitch popom vrlo dobro uklapa u aktualna svjetska glazbena strujanja. No, ovo se još uvijek odnosi na studijske uratke Eyedressa. Uživo je, praćen trojicom DJ-eva, održao relativno kratak set u gotovo praznoj dvorani, koja se, nezadovoljna onim što čuje, nažalost počela dodatno prazniti. Eyedressu bi skuliraniji nastup bio primjereniji, mogao je težište položiti na atmosferu, možda i s prigušenom rasvjetom, dok je ovako nastup bio preintenzivan za sva osjetila.Electronic Beats Lauba

Patrick Wolf svojom je svestranošću, inovativnošću i originalnošću stekao mnoge poklonike i kod nas, što se očitovalo (i prije početka njegovog nastupa) u punoj dvorani. Simpatični Wolf, ljubičasto obojene kose i vrlo uskog odijela, započeo je nastup staloženo, zagrijavajući publiku za ono što će uslijediti. S njim je zasvirao neobičan duo harmonikaša i harfistice, a Wolf se uglavnom držao električne viole. U maniri svestranih zabavljača, Wolf je svoj (pretežno) chamber pop obogatio čvrstim beatovima, povremenim sjedanjem za synth i hvatanjem bijele Gretsch ljepotice te stalnom komunikacijom s publikom, s kojom se vrlo brzo povezao i pred koju je u nekoliko navrata sišao. Atmosfera je uzavrela do posljednje ‘The City’, a Patrick je tada već neko vrijeme polugol zaneseno pjevao o (ne)važnim stvarima u životu i ljubavi kao smislu postojanja.Electronic Beats Lauba

Nakon Filipina i Britanije, čuli smo i Norvešku: Erlend Øye odavno je ikona novije norveške glazbe, čak i da gledamo samo njegov rad u duu Kings of Convenience i The Whitest Boy Alive. ‘Norveški Paul Simon’ odlučio se smiriti na jugu Italije i nastaviti sa samostalnim uratcima. Sa svojim ‘mediteranskim’ pratećim sastavom predstavio je novi album ‘Legao’ u koktelu popa, reggaeja i folk rocka, a sve u opuštenoj, gotovo kućnoj atmosferi. Erlend je rasplesao i raspjevao publiku pjesmama poput ‘Garota’, ‘Rainman’, ‘Bad Guy Now’ i ‘Remind Me’, obradom zemljaka mu Röyksopp. Set, naravno, nije bio dovoljno dug pa se bend vratio na pozornicu s ’24-25’ Kingsa te nastavio dizati raspoloženje i tempo svoje glazbe, a Erlend je čak oprobao i stagediving. Jednostavan, opušten i neopterećen prošlošću, gospodin Øye glazbu shvaća kao primarno svoj gušt, što opet ne može proći nezamijećeno kod šireg auditorija. Smisao za dobru melodiju sasvim sigurno nije izgubio.Electronic Beats Lauba

Završni act večeri bili su danski DJ duo Den Sorte Skole u pratnji vizualaca Dark Matters. ‘Mračni’ spoj slušnog i gledanog poslužio je kao katarza i neka vrsta antipoda veseloj atmosferi Erlendovog nastupa. Jednosatno putovanje kroz jungle i raga obojeni set na trenutke je bilo previše uspavljujuće, čemu je znatno pridonijelo nepostojanje ventilacije u Laubi, što je i jedina ozbiljna mana ovog prostora.Electronic Beats Lauba

Electronic Beats se kao koncept svakako treba održati, jer, iako pomalo prozirnog naziva, festival svake godine donosi raznorodne, originalne izvođače koji otkrivaju svu širinu pojma ‘elektronska glazba’. Ono što bi trebalo promijeniti je ravnoteža kvalitete izvođača, jer je sinoć bilo očito da se došlo slušati Patricka Wolfa i/ili Erlenda Øyea, dok su Eyedress i Den Sorte Skole bili samo popuna programa, i to ne naročito reprezentativna. Galerija Lauba se svojim izgledom i prostranošću pokazala kao solidan odabir, a dobar posao napravljen je i glede ozvučenja. Electronic Beats u svakom slučaju primjetno raste kao event koji i kod nas ima priliku, kao u inozemstvu, postati nešto što se ne propušta.