Jazz i klasika

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

2. VEČER 0007  ZBA8132Nakon sjajnog koncertnog otvaranja 7. MAGfestivala prošle subote s  ansamblom Ars longa, drugu večer festivala koncertno se predstavio trio u sastavu Laura Vadjon (violina), Antigoni Tsalla (flauta) i Mislav Režić (gitara) i odveo nas na glazbeno putovanje u 19. stoljeće.

Danas i sutra (31.8. i 1.9.) u 20 h u Muzeju grada Splita predstavit će se festivalski ansambl te brass kvintet Podium.

U srijedu (31.8.) će već tradicionalno nastupiti festivalski ansambl sastavljen od mladih splitskih glazbenika i njihovih gostiju iz drugih dijelova Hrvatske. Ove godine festivalski ansambl čine Svjetlana Mandić (violina), Nastja Perić (viola), Vanda Janković (violončelo), Andrej Kašić (kontrabas), Marija Bašić-Markotić (flauta), Ana Mandić (oboa), Yaroslav Sadovyy (klarinet), Matko Smolčić (fagot), Marko Bobičanec (truba), Hrvoje Pintarić (rog), Ivan Mučić (trombon), Mia Grubišić (violončelo solo) i Marina Ivanova (klavir solo). Oni će večeras premijerno u Splitu izvesti komorne simfonije Paula Hindemitha.

2. VEČER 0008  ZBA8135Umjetnički lik Paula Hindemitha zasluženo se svrstava među vodeće i najutjecajnije njemačke skladatelje svoga doba. Svestrano eksponiran kao skladatelj, ali i teoretičar, predavač, koncertni te komorni izvođač, organizator brojnih glazbenih manifestacija širom svijeta, promotor nove glazbe, Hindemith nije zaslužan samo za očuvanje njemačke glazbene baštine te kvalitetnu reinterpretaciju iste sukladno tendencijama prve polovice XX st., već njegov značaj daleko nadmašuje nacionalne okvire. Neprocjenjiv je njegov doprinos turskoj glazbenoj kulturi, kada tridesetih godina na osobni poziv Kemala Ataturka organizira sustav profesionalnog glazbenog obrazovanja te osniva nacionalnu opernu kuću u Ankari; također ostavlja snažan utjecaj na glazbenoj pozornici SAD-a, gdje je našao privremeno skrovište tijekom drugog svjetskog rata. Hindemithov skladateljski stil evoluira od kasnoromantičkog izričaja u prvim pokušajima, kroz ekspresionizam Schoenberga sve do dvadesetih godina XX stoljeća, kada konačno pronalazi vlastiti način skladanja. Postaje jedan od vodećih neoklasicista, pri tome oslanjajući se na njemačku tradiciju – najprije Bachovo te Regerovo umijeće polifonije i kontrapunkta. Upravo kroz dvadesete godine XX stoljeća s kristalizacijom vlastitog izričaja stvara se ciklus Kammermusik. Prvotna ideja ciklusa došla je Hindemithu kada ga je izdavačka kuća Schott angažirala za odabir najboljeg komornog koncerta na natjecanju skladatelja. Unatoč nazivu “ciklus”, ne radi se doslovno o komornoj glazbi jer neki stavci ciklusa predviđaju sudjelovanje velikog simfonijskog orkestra. Radi se više o novom viđenju cikličke instrumentalne glazbe, dramaturškim principima baroknog concerto grosso – suprotno koncepciji glomaznog romantičkog orkestra te njegovog emotivnog izričaja.

2. VEČER 0028  ZBA8185Kroz program vecerašnjeg koncerta možemo pratiti tri načina stilske reminiscence. U Kammermusik br. 2 (op. 36, br. 1) za klavir i 11 solo instrumenata svjedočimo interpretaciji klavirske dionice u polifonom stilu J. S. Bacha. Čistoću oblika četverostavačne barokne sonate vidimo na primjeru Kammermusik br. 3 (op.36, br. 2) za violončelo i 10 solo instrumenata. Kleine Kammermusik (op. 24, br. 2) za puhački kvintet jedina je zaista komorna skladba iz cijelog ciklusa.

Četvrtak (1.9.) je rezerviran za brass kvintet Podium kojeg čini pet vrhunskih hrvatskih glazbenika: Marko Bobičanec (truba), Marin Zokić (truba), Hrvoje Pintarić (rog), Ivan Mučić (trombon) i Danijel Požgaj (tuba) koje je u ovaj sastav spojila ljubav prema limenim puhačkim instrumentima te komornom muziciranju. Njihova je priča započela u studenom 2014., nakon višegodišnjeg sudjelovanja kroz razne glazbene projekte sa željom da predstave širokoj publici repertoar za kvintet limenih puhača na vrhunskoj razini. Članovi kvinteta su redom diplomirani i nagrađivani glazbenici. Uspješni su pedagozi, zaposleni u glazbenim školama, Muzičkoj akademiji u Zagrebu i u profesionalnim orkestrima, a vode i razne puhačke orkestre, seminare i radionice te aktivno sviraju u raznim drugim komornim sastavima. Rad kvinteta se iznad svega temelji na promicanju skladbi hrvatskih skladatelja (Prohaska, Bobić ,Skender, Grubačević...). Program kvinteta je sastavljen od kompozicija modernog stila te tradicionalnih i jazz skladbi aranžiranih za brass kvintet uključujući i integralnu praizvedbu Saxbrass suite Ivana Josipa Skendera.

Srijeda 31.08. u 20 h - Festivalski ansambl
PAUL HINDEMITH: Kammermusik br. 2 (Klavierkonzert), op. 36. br. 1
Sehr lebhafte Achtel
Sehr langsame Achtel
Kleines Potpourri: Sehr lebhafte Viertel
Finale: Schnelle Viertel
PAUL HINDEMITH: Kleine Kammermusik, op. 24, br. 2
Lustig. Mäßig schnell Viertel
Walzer. Durchweg sehr leise
Ruhig und einfach
Schnelle Viertel
Sehr lebhaft
PAUL HINDEMITH: Kammermusik br. 3 (Cellokonzert), op. 36, br. 2
Majestätisch und stark. Mäßig schnelle Achtel
Lebhaft und lustig
Sehr ruhige und gemessen schreitende Viertel
Mäßig bewegte Halbe. Munter, aber immer gemächlich

Četvrtak 1.9. u 20.h - Brass kvintet Podium
VICTOR EWALD: Kvintet broj 1 op.5
Moderato
Adagio non troppo lento
Allegro moderato
KEVIN MCKEE: Escape
IVAN JOSIP SKENDER: Saxbrass Suite
Prelude
Rush hour
Grotesque
Finale
solist : Gordan Tudor / alt saksofon
WILFRED HEATON: Toccata "O The Blessed Lord" arr. Danijel Požgaj
JOSEPH HOROWITZ: Music Hall Suite
Soubrette Song
Trick-Cyclist
Adagio Tema
Soft Shoe Shuffle
"Les Girls" (Can Can)

Ulaznice za pojedinačne večeri po cijeni od 40 kn, kao i kompleti ulaznica za cijeli festival po cijeni od 100 kn, moći će se nabaviti na recepciji Muzeja grada Splita. Svi koncerti počinju u 20 h.

Sve informacije o festivalu pratite i na:
www.facebook.com/udruga.mladihakademskihglazbenika
www.mgst.net