Intervjui

Korisnička ocjena: 5 / 5

Zvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivna
 

Nema veće sreće od spoznaje da je ona dobra stara izjava “i mi konja za trku imamo” primjenjiva i na domaću glazbenu scenu. Nove nade naše pop rock i indie scene Paul The Walrus nastupili su na otvorenju ovogodišnjeg petnaestog po redu INmusic festivala. Povodom njihovog nastupa imali smo čast razgovarati s Bornom Mijolovićem – frontmenom i idejnim vođom projekta Paul The Walrus glavom i brkom.

Iza vas je drugi uspješan nastup na INmusic festivalu u četiri godine postojanja (uzmemo li u obzir činjenicu da je festival dvije godine bio odgođen, možemo reći i da vam je u neku ruku ovo drugi INmusic za redom na kojem nastupate). Prije svega želimo vam čestitati i zahvaliti na odličnom koncertu koji ste priuštili publici. Kako ste zadovoljni organizacijom festivala, ozvučenjem i tehničkim dijelom vašeg nastupa?

Puno ti hvala :) Jako smo zadovoljni organizacijom i nema ništa na što se možemo požaliti. Cijeli stage i INmusic crew je bio odličan prema nama i imaju jako profesionalan pristup.

Možete li usporediti cjelokupni dojam izvođenja na INmusicu, RockLiveu i Ferragostu? Ima li značajnih razlika? Kakav je osjećaj biti s druge strane (glavne) pozornice na ovakvim festivalima?

Razlika je ta što je INmusic puno veći pa je i samim time strašno puno ljudi uključeno u organizaciju. Uživali smo i na nastupima na Ferragostu i RockLive-u i zahvalni smo organizatorima svih festivala što su nam dali priliku da se predstavimo nešto većem broju ljudi.

Preferirate li samostalne koncerte u klubovima i dvoranama ili festivalske nastupe? Jeste li već stekli poznanstva s nekim od kolega s kojima ste imali priliku dijeliti pozornicu?

Oboje mi je drago. Taman kada nam je dosta zatvorenih klubova, nošenja opreme po kiši i ledu dođe vrijeme ljetnih festivala i nošenja opreme po +40 haha. U klubovima nam je drago što smo puno bliže publici, ne dijeli nas ograda od 2 metra. Mi manji bendovi se svi više manje znamo jer je to dosta mala zajednica muzičara, ali se moram pohvaliti da smo se “upoznali” s pjevačem Idlesa. Odnosno nismo se baš konkretno upoznali jer je samo prošao metar od nas i to je to, ali ja na to volim gledati kao malo intimniji trenutak :)

Oštrouman slušatelj može povezati ime vašeg benda i pjesmu „Glass Onion“ s popularnog Bijelog albuma Beatlesa. Osim „fantastične četvorke“ čiji je utjecaj čujan u vašoj glazbi, koje biste izvođače izdvojili kao najzaslužnije za vaše stvaralaštvo? Možete li podijeliti s nama kako je nastao projekt Paul The Walrus?

Beatlesi jesu jak utjecaj u mojim pjesmama, ali definitivno i Fratellisi, Bijelo Dugme, Fats Waller, Arctic Monkeysi, Oasis i još puno njih kojih se nikada ne mogu sjetiti kad trebam. Paul The Walrus je nastao tako što sam godinama radio i snimao muziku doma sam bez ikakvog benda i to je prestalo imati smisla. Jedan dan sam jednostavno napravio plan da ću imati bend, spotove, svirke i sve što jedan regularan bend ima tako da sam u prvih tjedan dana od toga pitao par ljudi ako bi svirali i napravio Paul The Walrus. Paul The Walrus mi je inače godinama bio nick u online FPS-ovima pa sam tako i nazvao bend :) To mi je još uvijek nick u COD Warzone-u koji redovito igram kako bi što prije razvio tlak i uništio si zdravlje.

Potpisuješ tekst, glazbu i produkciju na vašim studijskim stvarima. Znači li to da preferiraš glazbeno djelovati samostalno ili je riječ o spletu (možda nužnih) okolnosti s početka stvaralaštva koji je prešao u naviku?

Kroz godine što sam sve to radio iz nužde, ali i interesa na kraju je postala i navika. Jednom ću sigurno raditi pjesme i s drugim ljudima, ali trenutačno imam previše posla u PTW-u i uz regularan posao koji imam.

Je li bolje naučiti producirati vlastite pjesme ili pokušati pronaći vanjskog suradnika koji bi u produkciju mogao utisnuti svoj kreativni pečat i eventualno time podići stvar na novu razinu? Koliko je jedno ili drugo zahtjevno u današnje vrijeme na ovim prostorima?

Ne znam da li je bolje, ali je definitivno plus. Jako je teško snimati i mixati vlastite pjesme jer oduzima puno vremena i generalno ta vrsta zanimanja nije laka, barem meni nije. Trebali su mi godine i godine da dođem do nekog znanja koje imam sad i da uopće budem u stanju napraviti pristojne snimke na kojima se da raditi. Većina mog vremena u toj produkciji odlazi na tehnikalije kao što je edit, beskonačno ponavljanje , postavljanje mikrofona, čišćenje traka itd. Pjesme radim/pišem paralelno sa svime time tako tako da se neki drugi producent ne bi trenutačno uklopio u tu formu.

U nastavku na prethodno pitanje: na koncertu najavili ste izlazak prvijenca. U kojoj formaciji snimate ili ste snimili isti? Kada možemo očekivati objavu i koji su planovi za budućnost?

Ovaj album snimam isto kao i sve svoje pjesme do sad. Samo ja na hrpi jeftine i nabobrane opreme. Snimanje je još u tijeku ali bi album trebao izaći na jesen. Plan je imati lokalnu promociju, nešto dužu europsku turneju i uz daljnje izdavanje spotova se pripremiti za nadolazeću ljetnu koncertnu sezonu.

Kako komentirate manjak kantautora i blagi prirast u broju interpretatora koji su se uspjeli probiti na domaću glazbenu scenu?

Teško je raditi vlastite pjesme i zaokružiti ih kvalitetnom produkcijom, aranžmanom i smislom. Uvijek je lakše uzeti pjesmu koja već funkcionira i koja je postigla komercijalni uspjeh i napraviti obradu od nje. Nemam ništa protiv ljudi koji rade obrade, ali to je jednostavno činjenica.

Imate li kakav savjet za glazbenike u nastajanju kako se osloboditi nelagode po pitanju pjesništva i glazbenog stvaralaštva odnosno kako više cijeniti vlastite pjesme?

Neka nastave vježbati, imati tjedne probe i neka samo pišu nove pjesme. Većinu pjesama koje napišem nisu dobre i jako puno toga bacam. To je normalan proces koliko god da mi je teško baciti cijelu pjesmu. Ono što stvarno završi na ep-u ili albumu obično nema veze s pjesmama s kojima sam krenuo u sve to. Savjetujem da se rješavaju starih ideja, da bacaju puno dijelova pa i cijele pjesme. Nakon takvog filtriranja ono što ostane će biti daleko bolje, probranije i na kraju dana to jača kožu :)

Vaš scenski nastup i spotove krase animacije i vizuali Mirte Filipović koji zaista izuzetno pridonose cjelokupnom doživljaju uz vašu pojavu i glazbeni izričaj. Koja je, prema vašem mišljenju, uloga imidža u smislu identiteta benda?

Tako je, Mirta je zaslužna za naš vizualni identitet. Mirta je moja djevojka zadnjih deset godina i najveća potpora koju imam. Zajedno planiramo stvari za bend i kroz nju sam naučio koliko je izgled benda važan. Npr. imamo odjevne kombinacije za svirke koje međusobno pašu sa svime što drugi članovi benda nose i uklapa se u generalnu paletu boja benda. Toliko daleko idemo :)

I za kraj, koje je vaše viđenje i komentar općeg stanja na domaćoj glazbenoj sceni iz perspektive jednog od prosperitetnijih bendova na istoj?

Često me pitaju da ocijenim hrvatsku glazbenu i nikad ne znam što da točno kažem. Nekome je ok, nekome nije. Na radijima se vrti puno istih pjesama od kad znam za sebe, ali ja tu ništa ne mogu učiniti.

Što imate za poručiti kolegama u garažama i probaonama koji se na sceni još nisu uspjeli pronaći? Koliko je teško doći na vidjelo u Hrvatskoj?

Neka samo nastave vježbati, to je najvažnije, rutina. Teško je u Hrvatskoj i teško je u ostatku svijeta zato što je bavljenje muzikom stvarno teško haha. U zemljama kao što su Francuska, Belgija ili čak i Slovenija imaju nekih mehanizama za podupiranje kulture koje mi nemamo. Postoji svakakvih razlika, ali iz perspektive benda jedino što mogu reći je da je teško. Bendovi sve moraju sami činiti, plaćati i to nije uvijek svima opcija. Najveća laž koju su nam prodali je da možemo cijeli svijet osvojiti iz svoje sobe s jednom zvučnom karticom i Cubaseom, to nije istina. Ustrajnost je najbitnija.

Neizmjerno hvala na vremenu i odgovorima! Želimo vam puno sreće u daljnjem radu i blistavu budućnost!
Hvala ti na divnim pitanjima i komplimentima!

Izvještaji



Prepun amfiteatar u Puli ugostio legendarne Arctic Monkeys


Vlajternativa opet pobjeđuje


Amira Medunjanin u Puli


S.A.R.S. i Bajaga s instruktorima na Adria Summer Festivalu


Amenra premijerno u Hrvatskoj


odmatanje duše u Burgu Clam


Freddie i Elton na rimskom/zadarskom forumu


King Gizzard u Šibeniku - 2. večer


King Gizzard & the Lizard Wizard na tvrđavi sv.Mihovila


Combichrist okrenuli Močvaru


Gojira poharala Dom sportova


Vrhunski baletni programi u Ljubljani


2. dan Forestland festivala


Otvoren je Forestland festival


Kojoti + Električni orgazam u Šibeniku


Tom Jones odličan u bajnoj Opatiji


The Rolling Stones u Beču


Spektakularna rapsodija u Bologni


Rock spektakl u Zagrebačkoj areni


Kultur Shock u Zagrebu