Intervjui

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

×

Upozorenje

JUser: :_load: Nije moguće učitavanje korisnika sa ID: 852


 
Danas je centar glavnog grada opet centar nightclubbinga. Uspjelo se preseliti s obale jezera prema sjeveru iako su središta alternativnog i dalje na Savskom nasipu, u Unskoj i u Pierottijevoj ulici. Središte nose VIP Club, Pepermint i Groove, a u svakom od njih jedan od dana u tjednu možeš naletjeti na Filipa Ivelju za gramofonima, MacBookom i aliasom Phat Phillie. Što je sve do sada radio - znaš. Što će raditi ovo ljeto, saznati ćeš uskoro.
Na intervju u Kinu Europa stigao je opušten i koncentriran da, uz čaj, analizira metropolu po mraku i festivale na obali. Ovo ljeto počinje prvo izdanje njegova Fresh Island festivala koji je, barem za sada, jedini čistokrvni hip – hop događaj na Jadranu.
Kako se to radi, kako se promatra i uči od konkurencije -  pročitaj nakon skoka.

Danas u Zagrebu nekako prevladavaju žanrovski šaroliki oblici klupskih večeri?
U Americi to se zove open format. Tu večer se prilagođavaš publici jer takvo je vrijeme; vrijeme Red Carpeta, vrijeme Survivora… ekipa dođe, vidi i nastave dalje. Nažalost više nema kolekcionara, ne znaju ljudi kako je to kopati po pločama, ne znaju što je ući u CD cover i pročitati tko je izdao, tko je producirao i koga su semplirali. Danas je informacija brzinska i, jebiga, takva je i glazba. Rađena je za trenutak, rađena je da ne bude klasik. I doista, klasika više nema. Sumnjam da će neke današnje ploče za dvadeset godina biti smatrane klasicima. Ovdje govorimo o hip – hopu. U houseu vjerojatno toga još ima, ali u hip – hopu ne. Mi i dalje klasicima isključivo smatramo ploče iz osamdesetih, devedesetih i nešto s početka dvijetisućitih.
 
Radiš više večeri u Vip Clubu, Grooveu i Pepermintu. Koje su im razlike?
Imam sreću da sviram dosta različite setove u različitim klubovima u Zagrebu i vani na različitim večerima. Kazich u Pepermintu, recimo, je ideja Tome Ricova. On je veliki nostalgičar prema svim stilovima glazbe, a i imao je u Kulušiću kultnu večer, Tom Tom Club, gdje sam prvi put izašao negdje osamdeset i sedme ili osamdeset i osme. Od svih klubova tada u gradu samo si tamo mogao čuti neke rap stvari i onda bi to bio blok od petnaest minuta tipa Ice – T[1], Public Enemy, Digital Underground, De la Soul naravno i A Tribe Called Quest. Tu bi mi čekali tih petnaest minuta cijelu noć i razbacali se na plesnom podiju. To su bila super vremena. I dan danas imam svoj kazić, što je zagrebački sleng za boombox. Iz 1984. je i ne radi više, ali je u komadu. Trošio je 8 baterija i nastradao u Beogradu krajem osamdesetih kada ga je jedan od Delija šutnuo umjesto mene. Sjebao je onu plastiku i od onda sam ga hranio na struju.
Večer radimo jednom mjesečno. Do sada jedno osam komada. Rezidenti smo Bizzo i ja, a Tomo nam se priključi. Po konceptu smo htjeli da to bude underground hip – hop, b – strane, hard to find remiksevi… ono, baš za ljude koji žanr poznaju, cijene ga i vole. Međutim, Zagreb više nema tu ekipu.
 
Nema više kritične mase?
Nema kritične mase koja izlazi van. Vjerujem da ima ljudi koji to vole i poznaju, ali slušaju doma, ne izlaze ili su se oženili. Ili ne znaju za Kazich. Tako da smo onda morali prilagoditi večer ekipi koja četvrtkom izlazi u grad i onda u Pepermint; znači tu ćeš čuti od klasičnog hip – hopa, nekih funk brejkova, originalnih funk stvari iz sedamdesetih… Radimo na vinilima i čak smo dva puta donijeli vlastite kolekcije, nismo vrtili sa Serata[2]. Imali smo Kooladeovu i Woo-ovu promociju tamo i prošli tjedan jedan b-boy specijal.
Petak je Phat Fridays u Grooveu, a inače i emisija istog imena petkom na Radiju 808. Bila je i na Radiju 101. Večer je mješavina Top 40 hip – hopa i RNB-ija s primjesima electra i housea… ne previše, 40 minuta maksimalno ljudima damo uptempo od ne znam… Rihanne i Calvin Harrisa, Martina Solveiga, Black Eyed Peas, malo Afrojacka i Chuckieja… Većinu večeri vrtimo klasike od LL Cool J-a, Notorious BIG-a i slično. Malo Rick Rossa i Drakea, te naravno Jigga i Kanye West čija je stvar Niggas In Paris već neko vrijeme broj 1 u Grooveu. I večer je baš eksplodirala i čini mi se da je nekako zaslužna za bum klubova u Centru. U roku od dva – tri tjedna ljudi više nisu mogli ući u klub i morali su se smjestiti u neke druge klubove i tako to…
Bizzo i ja se tu rotiramo kao rezidenti, imali smo Kurtis Blowa u gostima, imali smo Tony Toucha, Shortee Blitza, Craig G-ja iz New Yorka… tako da se u večer investira i svakih mjesec dana imamo gosta da se to osvježi.
 

 
Subota u VIP Clubu je najnovija večer. Prvi put radio sam 2Cellos after poslije koncerta u Lisinskom; jedan mash-up set. Čak i to volim. Nisu mi to najomiljeniji setovi, ali ako nisu preočiti onda mogu biti interesantni… ako ubaciš stvari koje ljudi ne poznaju ili pjesme iz naftaline… tamo nećete čuti Snap, MC Hammera ili Guns`n`Roses, nema tih stvari. Tako sam krenuo sa subotama tamo, lagano su se večeri dizale i zadnjih par smo stvarno puni. Atmosfera je jako dobra i tu sviram maratonske setove od ponoći do četiri ili pola pet. Nigdje ne sviram tako dugo (smijeh). Subotom ima i dodatnih stvari poput koncerata ili nedavni Red Bull Music Academy party s Benji B-jem s BBC Radio 1. Tamo smo radili GZA-u iz Wu – Tang tako da smo VIP približili tvrdoj hip – hop ekipi i to je super prošlo. Imamo dodatne planove što dogovaramo u hodu.
 
Gledao si Red Bull Music Academy predavanje sa MF Doom-om?
Jesam, jesam. I šteta što DJ koji dođe ovdje ne dođe dan ranije ili ranije taj dan i održi neku radionicu. Recimo, isti taj vikend kada je Benji B bio u Zagrebu, Koolade je letio za Sarajevo da za Red Bull održi producentsku radionicu tamo i kasnije DJ set s novim albumom Koolade beats Rocky. Ima na blackouthiphop.com instrumentalna verzija ploče; ima i kontest pa ljudi mogu snimati vokale preko njih. Koolade će izabrati najbolje, ja ću ih zavrtiti u emisiji na Radio 808. Dvojica ili trojica najboljih dobiti će svježe njegove beatove kao nagradu.
 
U Velikoj Britaniji najnapredniji je Radio 1, u Hrvatskoj nekad Radio 101, a danas?
Apsolutno 808. Taj je radio toliko ispred zagrebačkog vremena i možemo ga povezati sa nekadašnjim Radiom 1 nekad na početku devedesetih kada je taj radio bio mladi i progresivni drugi radio Stojedinice. Tako da 808 ima tu energiju Radija 1, ušli smo u novi prostor u Branimir Centru, sad smo u izlogu kao što je nekad bio Radio 1. Znači ljudi prolaze i mogu nas vidjeti, kucnuti na prozor, donijeti nam kavu…
 
Proliti vam kavu?
Mogu po izlogu, ali to još do sad nismo imali (smijeh). A ekipa… 80% je sa Radija 101 tako da svakako tu ima utjecaja starog radija, ali smo puno progresivniji u smislu glazbe… rekao bi da je 808 hrvatski BBC Radio 1 Xtra. Biti će recimo i emitiranja s festivala ovo ljeto kao što su Outlook i Hideout.
 
Kad smo kod festivala, producirate vlastiti Fresh Island na Pagu. Ne bojite li se Hideouta kao konkurencije, ne po žanru direktno, nego po datumu održavanja?
A čuj… to je takva destinacija gdje su nam svi konkurencija ta dva – tri mjeseca. Svaki je tjedan nešto veliko… Gledali smo line – up od Hideouta i stvarno je respektabilan, ali mi se koncentriramo na hip – hop i R`n`B izvođače iako kroz godine želimo možda koketirati i sa dubstepom, drum`n`bassom i electrom… onoliko koliko je to dobro za glavni žanr. Što se publike tiče – targetiramo cijeli svijet. Što se plaže tiče, pokazatelji su da je 20 - 30% publike domaće, a 70 – 80% strano tako da mi pokušavamo to izbalansirati na 50 – 50. Radimo jako na line – upu za Fresh Island (5. - 8. srpanj). Još ne mogu o konkretnim imenima; imamo skoro sve potvrđeno no čekamo realizacije ugovora. Uglavnom, još nitko od tih izvođača nije bio kod nas, no želio bih da ljudi shvate da je ovo prva godina, da još nemamo financijera iza nas, no line up će svakako biti vrlo interesantan.
 
Hoće li opet nastupiti Methodman i Redman?
Neće, neće (smijeh). Htjeli smo jer to je shure shot za plažu i mislim da onaj legendarni koncert u Aquariusu vjerujem da bi svi htjeli nekako ponovno proživjeti. Na plaži. Meth snima neki film, a Redman je u Europi u lipnju, no u srpnju teško da će biti. Tako da idemo na imena koja ovdje nikada nisu bila. Također, imamo plan da Fresh Island iz godine u godinu izraste u veliki festival. Zapravo nam Hideout ide u prilog jer i oni rade balans na plaži gdje nije sve čista komercijala i Top 10 house.
Karte za Fresh su 129 kuna za četiri dana festivala… to su early bird karte. Kako će line – up rasti tako će rasti i cijena.
 
Koliki je kapacitet Fresh Islanda?
Kapaciteti su neograničeni. Gurati ćemo ljude kao u japansku podzemnu (smijeh). U oba kluba, Aquarius kao DJ arena i Papaya kao main stage, očekujemo oko 4 do 5 tisuća ljudi iako kapacitet može ići do deset. Hideout je prošle godine službeno imao pet tisuća, a ove godine očekuju između osam i deset tisuća ljudi. No nemaju niti jedno pravo hip – hop ime. Ima zaista što za vidjeti i čuti za nas koji pratimo breakbeat, dubstep i drum`n`bass pa se definitivno isplati posjetiti. A nakon par dana žešćeg bass rokanja nadam se da će se ljudi zaželjeti drugačijeg zvuka i doći na Fresh.
Promovirat ćemo festival na svim drugim festivalima kod nas tipa Rokaj i inMusic, a biti će i nekoliko promotivnih partija kod nas i vani. New York, Bruxelles, Beograd, i München.
 
Na kraju: poslije GZA-e tko? Odd Future?
Ha! Bio je Kurtis Blow nedavno sa kratkim nastupom u Grooveu. Gledamo da tamo dovedemo i AZ-ja, Nas-ova partnera, na polusatni nastup. Inače, do Fresh Islanda ništa veliko (smijeh).

Fotografije ustupljene ljubaznošću Phat Philliea.


[1] Ice –T ili Tracy Marrow, čovjek koji se nekad slikao sa pištoljima danas se slika uz Modern Warfare 2 i 3 te ženu. Žena se ponekad slika sama pa to prenese Index. Kad Tracy ne glumi u Law & Order: Special Victims Unit, glumi u spotovima poput ovog od Naughty By Nature gdje savjetuje mlađu braću da se radije prime knjige nego utoke i lule. Zauvijek zadužio pop kulturu prvim albumom Body Count.
[2] Ili Scratch Live. Softver i hardver zbog kojeg ti kičma neće imati oblik ampersanda nakon par godina nošenja ploča po lijevom ili desnom ramenu jer sada nosiš samo dvije, posebne, ploče plus Rane konverter i grebeš datoteke kao da su vosak. Također se lakše i brže spakiraš ako čovjek iz ZAMP-a poželi vidjeti odakle si skinuo te datoteke.