Najave novih izdanja

×

Upozorenje

JUser: :_load: Nije moguće učitavanje korisnika sa ID: 852
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

DJ Shadow je jedan od najpoznatijih, najutjecajnijih, kritički najpriznatijih, najeklektičnijih DJ-eva današnjice i još mnogo toga. Ovaj pionir iz Kalifornije izdao je četvrti studijski album u rujnu prošle godine. Strane kritike su podijeljene - neki kažu bolji je, neki gori je od prošlog albuma The Outsider iz 2006. godine. No svi se slažu u jednom – The Less You Know, the Better je definitivno iskorak naprijed i to vrlo pozitivan.

Njegovo sad već poznato pomicanje granica ipak nije došlo samo od sebe. Prvo što vam padne na pamet slušajući ovaj album, nakon prvotnog iznenađenja, jest da se morao dobrano potruditi da postigne nešto ovakvo, gotovo kao da je uradio nemoguće. DJ Shadow je sam izjavio da je na ovom albumu radio gotovo dvije godine, u prosjeku 5 do 6 dana u tjednu, minimalno 8 sati na dan. Također, sam je izjavio kako je vrlo zadovoljan albumom te kako vjeruje da je napravio bezvremensko djelo koje nije ograničeno ni na jedan glazbeni pravac ili period. Je li bezvremensko, o paradoksa li, vrijeme će pokazati. No ne može se poreći da mu je uspjela upotreba svih mogućih glazbenih pravaca i perioda, zbog čega se nitko ne može složiti oko žanra albuma, ali to je ionako sporedna stvar. To je također razlog mog opetovanog preslušavanja albuma u potpuno zbunjenom i zatečenom stanju, ali na najpozitivniji mogući način. Subjektivno gledajući, najviše me oduševilo uspješno miksanje zvuka 70-ih s modernim izričajem, dajući mu na taj način vrlo vrijednu i aktualnu dimenziju.

Za one koji se s likom i djelom DJ Shadowa tek upoznavaju, bitno je napomenuti da je osnovni način njegovog rada sempliranje, što znači da je sve što se nalazi u njegovim pjesmama u segmentima preuzeto iz nekih drugih, već postojećih glazbenih uradaka. Stoga ne čudi činjenica da je bilo problema oko objavljivanja albuma zbog autorskih prava svih semplova kojima se koristio. Na Wikipediji se može vidjeti dugačak popis korištenih podloga, a među ostalima tu su Susan Reed, Offenbach, Miles Davis, Nazareth i mnogi drugi. Od suradnika koji su radili na albumu tu su Little Dragon i Tom Vek u ulozi vokala, zatim reperi Talib Kweli i Posdnous itd. Ne samo velik posao, već i konjski, rekla bih.

{mosthumbviewer: images/SGrecenzije/2012/01/27/shadow.jpg, images/SGrecenzije/2012/01/27/shadowm.jpg, DJ Shadow, Center}

The Less... nikako ne bi trebalo hvaliti samo zbog tehničke vrijednosti koja je neminovna i majstorski odrađena (pa prema tome i primjetljiva), te bez koje, ruku na srce, ovakvog albuma ne bi ni bilo. Nikako nije na odmet još jednom istaknuti eklektičan pristup kojim je još više naglašena genijalna muzikalnost DJ Shadowa. Također, svojim je pristupom možda i nenamjerno najglasniji zagovornik vrijednosti glazbe općenito. Samo neki od žanrova koji se javljaju na albumu su – drum and bass, klasični rock, hip-hop, klasika, metal, pop, country, jazz, hard rock, funk, new wave itd., skoro pa nabrojanim redom.

Zašto je to bitno? Zato što je kroz ovakvu nemoguću svaštaru uspio postići kompaktan album, a istovremeno izbjeći zamaranje slušatelja. Upravo suprotno, svakom novom pjesmom iznenađuje i zadržava pažnju, kao i svakim novim preslušavanjem albuma, sve skupa čineći vrlo zabavnim iskustvom. To je sposobnost koju imaju samo najveći majstori i stoga – sve kape ovog svijeta dolje. Ne treba preskočiti ni originalnost na koju smo kod njega već navikli, ali ju nikako ne bi smjeli uzeti zdravo za gotovo. Jer čak i kad nas dovede do ruba strpljenja, to je samo zato što je beskompromisan.

Istina je da se album ne može slušati bilo kad, bilo gdje i bilo s kim. Na primjer, poštedite svoje kućne ljubimce, djecu, starije ukućane ako ih imate, nemojte ga slušati na pikniku ili ribolovu, za vrijeme običnog druženja, na spoju ili u kafiću, a usudila bih se reći i da je riskantan i za vožnju pa radije nemojte. Zapravo, nije za ništa i nije za ni s kim. Ovo je šizofreničan i kaotičan, ali odličan album DJ Shadowa koji možda nije ispunio sva očekivanja, ali koji i dalje potkrepljuje sav autoritet koji je Shadow do sad stekao. Definitivno preporučujem. Onima koji će ga tek poslušati poručujem da se pripreme na: uživanje, nerviranje, pobuđivanje svih mogućih osjetila, otkrivanje najčudnijih i najrazličitijih emocija, zabavu i veliko čuđenje jer – DJ Shadow je čuđenje u svijetu.

Osobna karta albuma

{mosthumbviewer: images/SGrecenzije/2012/01/27/shadow_less.jpg, images/SGrecenzije/2012/01/27/shadow_lessm.jpg, DJ Shadow - The Less You Know the Better, Center}
Izvođač DJ Shadow