Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

Novi predsjednik Međunarodne konfederacije društava autora i skladatelja CISAC je Björn Ulvaeus, legendarni glazbenik, osnivač i koautor pjesama ABBA-e. Na čelu udruženja čiji je član i HDS ZAMP naslijedio je Jean Michela Jarrea koji je vodio CISAC punih sedam godina.

Ulvaeus, koji iza sebe ima više od 150 hitova s ABBA-om i drugim izvođačima, jedan je od najglasnijih zagovornika prava autora i kreativaca te veliki poznavatelj sustava kolektivne zaštite autorskih prava i glazbene industrije općenito. Njegova misija na čelu CISAC-a bit će osiguravanje bolje pravne zaštite i borba za pravedniju raspodjelu honorara te poboljšavanje uvjeta rada za glazbene, filmske, vizualne, kazališne i druge kreativce.

„Kao predsjednik CISAC-a, veselim se što ću imati priliku pomoći novoj generaciji kreativaca. Naše udruženje uživa značajan međunarodni ugled i strastveno vjerujem u našu misiju osiguravanja boljih i poštenijih uvjeta za autore. Vjerujem i kako dostupne tehnologije možemo još bolje iskoristiti za bolju zaradu autora i pravedniju raspodjelu iznosa“, izjavio je Ulvaeus prilikom stupanja na dužnost.

„Zadovoljstvo mi je poželjeti dobrodošlicu g. Ulvaeusu na čelo CISAC-a, uz istovremenu zahvalu g. Jarreu na predanom radu za autore i njihova društva proteklih godina. Bogata i plodna karijera g. Ulvaeusa zalog su njegovog uspjeha na čelu krovnog autorskog udruženja, a ne sumnjam da će njegovo poznavanje kreativnih procesa i prilika unutar glazbene industrije doprinjeti i boljem položaju za kreativce širom svijeta, uključujući i hrvatske autore. Svi zajedno nastavljamo raditi za naše članove i autore, pogotovo na poboljšanju njihove pozicije na digitalnim pozornicama i tržištima“, izjavio je Nenad Marčec, glavni direktor HDS ZAMP-a, ujedno i član Nadzornog odbora CISAC-a.

Glazbeni novinar i publicist te redovni član HDS-a, Zlatko Gall, Ulvaeusovo je imenovanje popratio sljedećim riječima: „Ovaj super uspješni pop skladatelj sigurno je itekako spreman i za odgovore na ključna pitanja koja se odnose na položaj autora u „novom dobu“ digitale, vremenu gotovo pa nestanka fizičkih nosača zvuka, svakodnevnih pojava novih platformi za distribuciju glazbe ali i neočekivanih posljedica pandemije koja je temeljito razdrmala – a možda i trajno promijenila – glazbenu industriju. Učinivši i da globalne odnosno „krovne udruge“ poput CISAC-a postaju prijeko potrebne za rješenje novih globalnih problema i neminovnih trendova“.
Cijeli Gallov tekst pročitajte na linku.