facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Unapologetic

Bookmark

Data

Released Studeni 2012
Format Albumi
Vrsta / Pop / R&B
Dodano Petak, 07 Studeni 2014
Žanr Pop
Length 55:06
Broj diskova 1
Edition date Studeni 2012
Država Europe
Etiketa Def Jam Recordings
Catalog Number 602537220595
Edition details Produkcija: Benny Blanco, David Guetta, StarGate, Tyler McGown, Giorgio Tuinfort, Flippa, Pop Wansel, Oakwud, Mike Will Made-It,, Future, Mikey Mike, Chase & Status, Nicky Romero, Parker Ighile, Mikky Ekko, Justin Parker, Elof Loelv, The-Dream, Carlo
Tags Rihanna Def Jam

Review

Možemo pričati što god hoćemo, ali činjenice i brojevi su tu: Rihannaće uskoro svojim singlomDiamondspo dvanaesti put zasjesti na vrh Billboardove top ljestvice, time dostižući samu Madonnu, s kojom ju sve češće uspoređuju. Crna Madonna, kažu neki. I dok Rihanna nema nijedan savršen album (a vani ih je već sedam, po jedan za svaku godinu njene karijere) i često se nađe izgubljena u glazbi i bez inspiracije (produkt toga bio je i njen zadnji album), ipak je iza nje obilje kvalitetne glazbe koja seže i izvan njenog opusa singlova, njen se talent sve više i više razvija jer je prava radoholičarka, sve češće uzima i olovku u ruku te sama nešto od svoje glazbe napiše, vokalno je sve bolja i bolja, a glazbene granice koje istražuje daleko su izvan dosega prosječne pop zvijezde... Da skratim, smatram da nije samo jedna u nizu.

Unapologetic nije tu kao Talk That Talk, da se uklopi u to njeno pravilo o albumu svake godine. I nije tu da bi postao hit. Za najavni smo singl dobili pjesmu kakvu nismo očekivali, nešto puno potencijalnih singlova baš i nema (iako će u Rihanninim rukama sve pjesme to nesumnjivo postati), a to najbolje vidite po tome što jednaRight Now, kolaboracija s Davidom Guettom, kakvih smo se naslušali na tone zadnjih godina, ovdje potpuno uništava mračnu i melankoličnu atmosferu albuma te je svima jasno da pjesmi tu nikako nije mjesto.

Otkad je objavila perverzni remix Birthday Cakea sa svojim najdražim zlostavljateljem, Chrisom Brownom, Rihanna voli naglasiti kako nju za mišljenje publike "jako boli kurac" (vokabular pod zadnje redovito obogaćuje velikim brojem kreativnih psovki), što će vam ponoviti barem pedesetak puta na ovom albumu. Vrhunac je, dakako, još jedna kolaboracija sa spomenutim, na Nobody's Business, još jednoj stvari koja se totalno ne uklapa u album zvukovno, iz čega možete zaključiti da Rihanni nije zapravo toliko svejedno oko svega toga koliko ona to voli naglasiti.

I dok će vam na uvodnoj Phresh Off The Runway nekoliko puta ponoviti spomenutu rečenicu, kako idete dalje u album, tako ćete dobiti sve bolji uvid u njenu osobnost i njeno sadašnje stanje. Nije zapravo toliko "unapologetic" koliko se to trudi biti. Kako putujete dalje, sve ćete više postati svjesni da je to samo jedna njena polovica, a da je ona druga jako povrijeđena, zbunjena i nesretna. Ovaj je album izuzetno kaotičan. Na trenutcima kao što su Numb, Pour It Up ili Lost In Paradise, nema ni nekih tekstovnih bisera, ni produkcija nije nešto neopisivo dobro... a opet nekako sve zvuči kao na svom mjestu i baš onako kako bi trebalo, kaos je ono što na ovom albumu zvuči kao pravilo. I jako je nezgodno kad na jednoj pjesmi govori o striptiz klubovima i kako voli novac, a već nakon nekoliko idućih dolazi njena molitva Djevici Mariji u kojoj intimno priznaje da se želi promijeniti. Što je od toga odglumljeno?

Zapravo... apsolutno ništa. Rihanna ni sama ne zna kud bi sa sobom. Zbunjena je, ne zna što bi od života, ne zna što je ispravno, a što nije. Jako je dirljiva njena priča na ovom albumu zapravo. Dok prolazi kroz drogu, alkohol, novac, perverzije i slavu (prva polovica albuma), tek ćete tu i tamo na trenutak uočiti da je nešto više iza svega toga, ali kad dođe do predivne baladeStay, jedne od najemotivnijih koje je dosad napravila, pripremite se. Jer, nakon grozne Nobody's Business, slijedi kulminacija ovog albuma - Love Without Tragedy / Mother Mary.Love Without Tragedy može komotno proći za samostalnu pjesmu koliko je dobra (samo je dvominutni uvod), a na njoj se Rihanna dotiče najturbulentnije faze svoga života, upravo te nasilne veze s momkom na prethodnoj pjesmi, da bi nakon toga prešla u Mother Mary, definitivno najiskreniju pjesmu koju je ikad napisala. Dotičući se svog skromnog podrijetla i toga kako joj je slava dala (ali i oduzela) puno toga, da bi na kraju rekla da želi živjeti i umrijeti za trenutak, sve to upotpunjeno prekrasnim krhkim instrumentalom... Da, izvrsno i vrlo emotivno.

Nisu balade sve što valja na albumu. Hipnotične Numb i Loveeeeeee Song, perverzno zlokobna Pour It Up,  zabavna Jump i vrlo dramatična i jedinstvena Lost In Paradise - sve redom odlični trenutci.

No nisu ni dobre pjesme sve što se nalazi ovdje. Baš naprotiv, loših trenutaka ima i više nego što bi trebalo. NiPhresh Off The Runway, ni Right Now, ni Get It Over With ne daju albumu apsolutno ništa. Izgleda da Rihanna svoju zbunjenost ne zna uvijek izraziti kroz dobru glazbu, nego da tu ima i puno neuspjelih pokušaja. No ovaj vas album neće ostaviti ravnodušnima, kao što je to napravio Talk That Talk, a možda čak i Loud. Lijepo je vidjeti da se ispod te bezobrazne i prostačke površine nalazi jedna iskrena djevojka koja bi jednog dana stvarno mogla postati crnom Madonnom.

Mislav Živković

Hits 705
Talk That Talk « Talk That Talk Rihanna Albumi Kronologija Anti » Anti

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42