facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Travanj 2012
Format Albumi
Vrsta Rock / Experimental / Alternative/Indie Rock / Experimental Ambient
Dodano Četvrtak, 31 Srpanj 2014
Žanr Experimental
Length 23:53
Broj diskova 1
Edition date Travanj 2012
Država Hrvatska
Etiketa Samostalno
Edition details Produkcija: -; Datum objave: 15.4.2012.; Snimano: -
Tags Hrvatska Zagreb Potworks Experimental Experimental Indie

Review

Što se krije iza naziva Potworks? Što stoji iza naziva Potworks? Ono što, odnosno, tko, stoji iza ovog, kako ga sam naziva, projekta, jest Nikola Betica. Radi se o čovjeku koji već dugi niz godina živi muziku; svira muziku, sluša ju, voli – živi. Instrument njegovog izbora je gitara s kojom je obilježio bend koji više na žalost ne postoji (Spina), ali zato sada ostavlja svoj pečat i unaprijeđuje relativno novi bend (Lotus). Otvara nam se osoba koja nije početnik, koja ima sviračkog iskustva.

Dakle, otvara i daje nam se Nikola Betica kao samostalan autor. Evo što nam svojom gitarom priča i poručuje:

Glazbeni projekt sastoji se od deset cjelina (kompozicija) koje dvadesetičetiri minute predstavljaju sebe same i svojeg kreatora. Deset instrumentalnih cjelina, deset muzičkih ideja koje zajedno čine jedno, koherentno, cjelovito muzičko djelo. Svaka cjelina, svaka kompozicija ima jedan dosta sjetan, čak možda na momente, mračan prizvuk. Betica cijelo vrijeme ima uključen efekt eha i tako stvara prostor u kojem njegove kompozicije žive. Usto, koristi gitaru na način dronea putem kojeg boja taj glazbeni prostor prije spomenutim mračnim prizvukom. Isprepliće dionice glavne teme sa onima koje služe kao podloga sa tisuću sitnih zvonaca koji slušača, poput tisuću krijesnica, vodi sve dalje, sve dublje. Odjednom bivamo okruženi i obloženi tom muzikom koja je omotač i prostor. Betica nam pomoću korištenja tišine i jeke kreira dubinu muzičkog prostora tako da se čini da smo, u isto vrijeme prožeti muzikom i da je njen izvor negdje daleko, da dolazi sa nekog udaljenog mjesta, iz neke crvotočine u svemiru, i sada se zaustavila pred nama i za nas svira. Odnos ton – tišina – eho u kojem ton odjekuje, čini teksture koje su nosivi elementi muzike i bitno utječu na sveukupni dojam koji ostavlja na slušača. Njima se svjesno manipulira u svrhu građenja te posebne muzičke kapsule. Na isti taj način se koriste i semplovi koji nisu tu kao estetski efekt, nego su konstituensi ravnopravni svim ostalim instrumentalnim dionicama kojima uspijeva prenositi slušača na to posebno muzičko mjesto.

Već od prvog trenutka Betica nas mami da uđemo u njegovo iskustvo. Počinje vrlo vedrim, zaigranim tonovima, i uskoro nas zarobljuje u svoju muzičku kutiju. I... tu poželimo ostati; u prostoru koji oduševljava lakoćom kojom postoji. Album ima kvalitetu prirodne, umjerene progresije. Betica ima odlično ugođen smisao za vrijeme i tempo. Fantastično gradi trenutke napetosti koje onda katarzično otpušta u njihove eksplozije, pa se onda opet vraća, nakon tog pročišćenja, u mirni zalazak kompozicije. Samo da bi to ponovio sa svakom slijedećom. Tako nas baca u vrtlog tog muzičkog prostora, i mi se vrtimo i okrećemo i vrtimo dok krijesnice ne počnu svijetliti, zvoniti na novo muzičko putovanje.

Snimka i sviranje su vrlo dinamični što pridonosi ekspresivnosti muzike. Svaka kompozicija ima jednu jasnu ideju, za koju se niti u jednom trenutku ne dobiva dojam da se ne zna što se sa njom čini i kuda ju se vodi, a istovremeno se uz nju dešavaju ekspanzije koje samu kompoziciju odvode na više strana, time prenoseći slušača na sva ta mjesta, da bi se opet vratila sebi samoj. Spremnog slušača ovo odvodi na mjesto mira, koncentracije, introspekcije; na put kreativnog slušačkog iskustva. Stoga, ovo nije muzika za zabavu ili ona koja se sluša kao pozadina. Ovo je muzika koja se odlikuje kvalitetom davanja, i dubinom kojom je prožeta i spremna se (pre)dati.

Vrlo melankoličan, intenzivan, lijep glazbeni zalogaj za koji se nadam da je odskočna daska za daljnje muzičko istraživanje i stvaranje novih, još dužih projekata u kojima ćemo svjedočiti Betičino čvršće, samouvjerenije, slobodnije sviranje i ludu kreativnost.

Sukladno autorovim etičkim i umjetničkim uvjerenjima album se može besplatno slušati i preuzeti OVDJE.

Barbara Komar

Hits 744

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42