facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Ožujak 2012
Format Albumi
Vrsta / Pop / Electronic / Club/Dance / Dance-Pop
Dodano Petak, 18 Srpanj 2014
Žanr Electronic
Length 50:47
Broj diskova 1
Edition date Ožujak 2012
Država Europe
Etiketa Interscope Records
Catalog Number 0602527997360
Edition details Izdavač: Universal/Live Nation; Produkcija: Madonna, Klas Åhlund, Alle Benassi, Benny Benassi, The Demolition Crew, Free School, Jimmy Harry, LMFAO, Michael Malih, Indiigo, William Orbit i Martin Solveig; Datum objave: 23.3.2012.; Snimano: 2011.
Tags Madonna LMFAO pop Universal Live Nation Dance

Review

Kraljica popa vraća se dvanaestim studijskim albumom na scenu koju nije pretjerano uzdrmao Hard Candy 2008. Prikazavši je u negativnom svjetlu, kao nekoga tko skače za novim trendovima dok ih je u prošlosti postavljao, Hard Candy je komercijalno ostvario značajan neuspjeh. I sad, četiri godine poslije, dobili smo Give Me All Your Luvin' kao najavni singl novog albuma MDNA. I možda dotična pjesma nije zvukovno takvo skakanje za trendovima (izuzev Nicki Minaj) kao što su bile pjesme s prošlog albuma, ali komercijalno je prošla izuzetno neuspješno. Izgleda da Madonna ne može nikako na zelenu granu - ako pokuša raditi nešto po svome, ne uspijeva, a ukoliko skače za trendovima, publika bude razočarana.

Ljudi danas na nju gledaju kao da je njeno vrijeme prošlo, kao da su zaboravili da je ova žena utabala put gotovo svakoj ženskoj pjevačici u zadnjih dvadeset godina i da to nije nešto na što vrijeme može imati utjecaj. Dobro, trebamo si uzeti da je razumljivo da današnji tinejdžeri priznaju samo Lady GaGu i demantiraju postojanje svijeta prije nje. Ali unatoč tome, svijeta je bilo. Svijeta kakvog je u glazbi stvorila upravo Madonna.

Fantastični albumi koji krase Madonnin diskografski katalog, spotovi koji ukrašavaju njenu bogatu i originalnu prošlost, svaki njen projekt vezan ili nevezan uz glazbu. Na sve to danas gledamo s nekim divljenjem, dok smo prije to oštro osuđivali. Madonna je slomila sve moguće granice, stvorila pop glazbu za današnji svijet i ovaj milenij, a uz sve to uvijek ostala svoja - hladna, sabrana, kontrolirana, drska i snažna. To ćete čuti i na ovom albumu, na kojem je mnogo pjesama poslužilo kao liječenje frustracija nakon rastave braka.

Za početak, zanimat će vas nekoliko stvari - kako ovaj album zvuči? Je li to povratak kraljice popa na tron? Je li bolji od Hard Candya? Je li novi Ray Of Light? Ima li nešto na razini Like A Prayer ili Live To Tell?

Kao veliki obožavatelj, odlično sam upoznat s Madonninom diskografijom. U njoj će MDNA zauzimati mjesto vrlo dobrog albuma. Nije ikonski, ne. Nije novi Like A Prayer, Ray Of Light ili True Blue. No s druge strane, nije bio ni Bedtime Stories, ali je kroz njenu diskografiju ostao jedan od najjačih albuma.

Je li bolji od Hard Candya? Svakako. Ne samo što ima više glazbenog karaktera, manje degutantnih "my sugar is raw" fraza i bolji kompletni imidž, MDNA prije svega zvuči više MADONNA. 4 Minutes je mogao napraviti bilo tko. Ovo je album na kojem Madonna pokazuje stvari kakve može samo ona. Bar jednim dijelom.

Album je jako neuredan, kohezivnosti zna na trenutke nedostajati toliko da to postaje stvarno veliki problem. Svaka je pjesma drugačija i svaka je priča za sebe, a ne pretapaju se jedna u drugu onoliko koliko bi trebale. Naći ćete puno referenci (slučajnih i namjernih) na Madonnine prethodne radove, puno žanrova, nešto komercijale i nešto alternative.

Drugi singl, Girl Gone Wild, daje tako nekakvu suptilnu odu Confessions eri, dok se tekstom dotiče Erotice. Odlična pjesma lako bi se uklopila u ta oba albuma, a u Confessions i Turn Up The Radio, bezbrižna i fantastična pjesma za koju se čudim što nije odabrana za prvi singl. Iako potpuno jednostavna i bez neke velike filozofije, ima nekakav Madonna hit faktor kakav je imao i Hung Up. Nadam se da će upravo tu pjesmu Madonna odabrati za treći singl jer mislim da bi mogla bar malo podići loše prodaje singlova za ovu eru. Italo disco bomba I'm Addicted također je nešto rađeno u Confessions maniri, samo ne toliko uspješno kao prethodne dvije pjesme. Ne zapinje za uho i ne ostavlja jak dojam, nešto što stvarno nije karakteristično za Madonnu.

Je li vas ikad zanimalo kako bi zvučalo kad bi Madonna danas pokušala rekreirati zvuk svojih pjesama iz osamdesetih? To ćete otkriti na ovom albumu u pjesmi Superstar, na kojoj back vokale pjeva njena kći Lourdes. Bezbrižna i slatka pjesmica baš zvuči kao moderna verzija Cherish. S druge strane, možda vas zanima kako bi danas zvučalo nešto sa Ray Of Light ili Music albuma? I za tu kategoriju imate nekoliko pjesama. Falling Free najbolja je pjesma na albumu, prekrasna, mračna, orkestralna balada koju je producirao William Orbit, jako dobro poznat i cijenjen među Madonninim fanovima jer je u prošlosti napravio pjesme koje mnogi smatraju njenim najboljim radovima. Izgleda da zapošljavanje njega na pet pjesama s albuma nikako nije bila loša ideja. Osim dotične, producirao je i one pjesme koje najviše pomiču granice na albumu - alternativnu elektroakustičnu Love Spent, značajnu po spajanju dvije Madonnine najdraže teme (materijalizam i ljubav) preko nevjerojatne produkcije, zatim zanimljivu i originalnu Some Girls, ali najviše upravo na Gang Bang. Nemojte da vas sugestivan naziv pjesme prevari, Gang Bang uistinu je najdalje što je Madonna zvukovno došla još od davnih dana. Ovo je pjesma kakvu ne može napraviti nitko osim nje. Preko dubokog house beata koji nakon tri minute prelazi u dubstep, zvukova sirena, pištolja i kočnica, Madonna pjeva o ubijanju svog ljubavnika, odlasku u pakao gdje ona "ima puno prijatelja", dere se na njega "Drive, bitch!", a uz sve to, stvara nove temelje u pop glazbi koji će budućim generacijama pjevačica poslužiti za izgradnju vlastitog zvuka. To je zapravo ono u čemu je ona najbolja - stvaranje zvuka kakav će drugi pratiti, postavljanje trendova. Takve nas pjesme podsjećaju na ikonu kakva Madonna u potpunosti jest, a upravo ih je takvih nedostajalo na zadnjem albumu.

Čak i u trenutcima kad ne postavlja nove trendove, nego jednostavno radi glazbu kakva joj se sviđa, Madonna zvuči odlično. Interesantna polubalada I Fucked Up, zatim vesela i zabavna B-Day Song, na kojoj je vidljiv utjecaj gošće M.I.A., te izvanredna Beautiful Killer, zanimljiva mješavina nekoliko desetljeća pop glazbe i ljubavi prema francuskoj filmskoj zvijezdi Alainu Delonu. Dotične tri pjesme pripadaju deluxe verziji albuma, iako sve zaslužuju mjesto na standardnoj.

Ipak, ima tu i slabih točaka, kao i na većini Madonninih albuma. Monotona baladica Masterpiece definitivno se ne uklapa u ovaj album i trebala je ostati na W.E. soundtracku za koji je i napravljena. Čudna i teško slušljiva Best Friend bila bi lijepa i dirljiva posveta propalom braku u akustičnom obliku, ali Benny Benassi se pobrinuo da to upakira u iritantnu, jeftinu, groznu produkciju i tako napravi groznu codu inače dobrog albuma.

Madonna opet na tronu? Ne opet. Nikad nije ni otišla. A ovaj će vam album to posvijestiti. Iako nije jak kao njeni najbolji studijski uraci, svoju ulogu izvršava izvrsno - služi kao podsjetnik svim mladim pop pjevačicama na to tko je stvorio glazbu kakvu one prave. Jer njih je puno, one će odlaziti i dolaziti, ali jedna će uvijek tu ostati - jedina Madonna, nenadmašna i jaka kao i prije skoro trideset godina.

Mislav Živković

Hits 1548
Hard Candy « Hard Candy Madonna Albumi Kronologija Rebel Heart » Rebel Heart

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42