A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
- | Disk 1. | 0:00 | ||||
1 | Moji dani | 3:50 | ||||
2 | Cesta | 5:20 | ||||
3 | Jedna pjesma | 3:54 | ||||
4 | Danas sam u molu | 3:55 | ||||
5 | Če bi midva se kdaj srečala | 3:31 | ||||
6 | Tvoje jutro | 2:49 | ||||
7 | Nekega jutra, ko se zdani | 4:07 | ||||
8 | Ptič | 4:17 | ||||
9 | Tam v melicah nad mursko vodo | 6:14 | ||||
10 | Obrni, obrni | 5:20 | ||||
11 | Dekle moje | 3:10 | ||||
13 | Lahko bi zletela | 3:18 | ||||
13 | Stari komadi | 4:43 | ||||
14 | Tisoč let | 5:31 | ||||
15 | V parku za gradom | 4:07 | ||||
16 | Letos bo huda jesen | 5:04 | ||||
17 | Odkar te ni | 3:49 | ||||
18 | Tista črna kitara | 4:35 | ||||
- | Disk 2. | 0:00 | ||||
1 | S tobom je izi | 4:36 | ||||
2 | Umjesto koga roža cveti | 4:33 | ||||
3 | Tisti bejli grm | 4:25 | ||||
4 | Nocoj igramo za vas | 4:31 | ||||
5 | Ljubav se ne trži | 3:52 | ||||
6 | S Mure na more Jadransko | 3:41 | ||||
7 | Abel in Kajn | 2:44 | ||||
8 | Pjevaj mi in poj | 4:03 | ||||
9 | Grad | 3:41 | ||||
10 | Od višine se zvrti | 8:13 | ||||
11 | Let The Music Flow | 3:33 | ||||
32 | Preko Mure, preko Drave | 5:06 | ||||
13 | Vlado i Dado | 4:43 | ||||
14 | Vsi so venci vejli | 3:30 | ||||
15 | Moja sire | 4:42 | ||||
16 | Voljelo se dvoje mladih | 4:18 | ||||
17 | Sami naši | 3:13 | ||||
18 | To ni političan song | 4:21 |
Vlado Kreslin, slovenski kantautor dobro je poznat na ovim prostorima. Poznatiji kao „Čovjek s crnom gitarom“ karijeru je započeo sedamdesetih krenuvši iz svoga rodnog sela Beltinci iz Prekmurja, gdje je svirao s bendom Apollo. Svirao je s grupom Horizont tijekom studija u Ljubljani te kasnije sa sastavima Martin Krpan, Beltinškom Bandom i Malim Bogovima. Punio je dvorane, stvarao pod utjecajem Drage Mlinarca, Boba Dylana, Brucea Springsteena i Donovana te na dobrim temeljima ugrađivao u njih svoj lagani folk stil, elemente etno glazbe i postupno stekao vrlo širok krug publike u Sloveniji i šire. Tekstovi su mu manje-više optimistični, jednostavni, a glazba lagana, skladna i nepretenciozna pa i dopadljiva mnogima koji se uz nju žele opustiti.
Do sada je Kreslin snimio preko dvadesetak nosača zvuka. Na njima je ostvario suradnju s nizom glazbenika iz regije, Europe, Amerike, Australije pa čak i Senegala. Stoga ne čudi što i na ovoj kompilaciji možemo pronaći očekivane duete ali povrh toga i neka iznenađenja. Rade Šerbedžija, Lidija Bajuk, Neno Belan, Allan Taylor, Vlatko Stefanovski, Indexi i Parni valjak dali su zanimljiv autorski pečat kompilaciji. Produkcija je vrlo kvalitetna, a aranžmani detaljno razrađeni.
Kompilacija sadrži dva diska, a među njima možemo čuti vjerojatno sukus njegova rada tijekom svih proteklih godina. Prvi disk otvara sentimentalna „Moji dani“ i odmah daje naznake jedinog problema ove kompilacije a on je identičan uradcima Zorana Predina svježijeg nadnevka. Naime, pjesme koje vrlo dobro zvuče u originalu s tekstom na slovenskom u prepjevu na hrvatski postaju mlake pomalo smiješne i gube na autentičnosti. Tako cijena prodora na susjedno tržište ili cijelu regiju postaje cijenom bitne komponente kvalitete. Srećom, već se na sljedećoj pjesmi „Cesta“ Kreslin vratio slovenskom i u laganom ritmu, s nepretencioznim tekstom, uz ponešto prometa koji je u funkciji zvučne kulise, ponudio jednu sasvim simpatičnu i uhu ugodnu pjesmicu o vlastitom putu i traženju uz nezaobilazan povratak. I dalje se nižu lagane pjesme, relaksirajuće, dobre, kvalitetne pa i odlične, s onom jedinom maloprije navedenom „lingvističkom“ zamjerkom. Nažalost, u nastavku je još nekoliko prepjeva.
Ima ovdje pjesama koje lijepo sjedaju u uho, ali o odabiru pjesama za ovu kompilaciju mi je teško govoriti, jer ne poznajem Kreslinov opus. Jedino mogu konstatirati da instrumentalno gledano Kreslinova je kompilacija uistinu dotjerana: osim kvalitetnih pratećih vokala, niza žičanih instrumenata, u mnogim pjesmama možemo čuti i vrlo efektno upotrijebljene gudače. Ipak, možda je drugi cd zanimljiviji od prvog upravo zbog niza već navedenih dueta. U raznovrsnom kolažu ponuđenog nalazimo melankolične pjesme s primjesama romskog melosa, poneku u blues-stilu ili pak tradicionalnu, kao što je odlična izvedba „Ljubav se ne trži“ s Lidijom Bajuk. Neno Belan je s Kreslinom ponudio veseli duet „S Mure na More Jadransko“, a sa Zapadnim kolodvorom zasvirao je malo countryja. Ima ovdje i nekoliko živih snimaka među kojima su obrada pjesme „Grad“ Grupe 220 iz vremena Drage Mlinarca, sanremovska „Od višine se zvrti“ (u duetu sa Severom Gjurin) i sevdah „Voljelo se dvoje mladih“ s Indexima. Pjesma koja odudara od sentimentalno-melankolične cjeline je ona s naslovom „To ni političan song“, duet s Parnim valjkom koja zvuči kao da je netko AC/DC prilijepio na kraj albuma Neila Younga ili Donovana.
Moram priznati da mi ovaj album nije bilo lako ocijeniti. Na gore navedenu ocjenu naveo me opisan problem jezičnog karaktera, kao i nedostatak dinamike koju bi se, siguran sam, ostvarilo selekcijom i skraćivanjem materijala. Ali tada to ne bi više bila „kolekcija“ već „selekcija“. Ipak, vjerujem da album neće razočarati poklonike ovoga kantautora, a može poslužiti i kao dobar vodič za upoznavanje s Kreslinovim stilom, likom i djelom. Na informativnoj razini, kolekcija je sasvim dovoljna za sve koji su se pitali tko je i što radi Vlado Kreslin, a ukoliko se njome za autora više zainteresirate, posegnite za lepezom njegovih ranijih studijskih albuma.
Ivan Dukić