facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Ožujak 2021
Format Albumi
Vrsta Indie rock / Alternative/Indie Rock / American Trad Rock
Dodano Subota, 06 Ožujak 2021
Žanr Pop-Rock
Length 51:26
Broj diskova 1
Edition date Ožujak 2021
Država Europa
Etiketa RCA
Catalog Number 19439-74687-2
Edition details objavljeno: 5.3.2021.; producent. Markus Dravs; snimano: Blackbird Studios, Nashville, Tennessee
Tags RCA Kings of Leon Markus Dravs

Review

Obiteljski glazbeni projekt Kings Of Leon ne treba posebno predstavljanje. U najkraćim crtama, ovu četvorku iz Nashvillea čine braća Caleb (ritam gitara, vokal), Jared (bas gitara) i Matthew Followill (solo gitara) te njihov bratić Nathan Followill (bubnjevi). Sastav je nastao nakon što su se svi članovi doselili u Nashville 1999., a diskografski su aktivni od 2003. godine dok ime duguju zajedničkom djedu Leonu. Od izvrsnog debitantskog albuma „Youth & Young Manhood“ do danas iza sebe imaju osam studijskih izdanja. Prva dva vrve garage i southern rock elementima karakterističnim za podneblje iz kojega su dečki ponikli, dok su naredne godine stvarali pod raznovrsnim utjecajima, među kojima valja istaknuti blues, indie rock te takozvani „arena rock“. Iako su već prvim izdanjima zavrijedili pažnju ljubitelja žestokog zvuka, planetarnu popularnost stekli su 2008. albumom „Only by the Night“ čiji su hitovi „Sex on Fire“ i „Use Somebody“ momcima donijele i prve Grammyje.

Pred nama je osmi po redu studijski uradak grupe Kings of Leon naslova „When You See Yourself“. Ono što ovaj album, i prije samog slušanja, čini zanimljivim je činjenica da su ovim izdanjem Kings of Leon postali prvi bend koji je album izdao i kao „nezamjenjivi token“ odnosno oblik kriptovalute kojim se ne može trgovati, a u ovom obliku služi za kolekciju umjetnina. Četvorka je za potrebe izdavanja ovog LP-a nastavila suradnju s producentom njihovog prethodnog, već gotovo pola desetljeća starog izdanja „WALLS“ Markusom Dravsom – Grammyjima ovjenčanim producentom koji potpisuje suradnje s imenima poput Arcade Fire, Coldplay, Florence and the Machine i Mumford & Sons. Kings of Leon su s obožavateljima dijelili dio novog materijala od Nove godine, a 7. siječnja simultano su objavili i prva dva najavna singla: „The Bandit“ i „100,000 People“. Tekstualno, „The Bandit“ je inspirirala pjesma „Pancho and Lefty“ Townesa Van Zandta, a aranžman je nastao u vrlo kratkom roku, na samom kraju stvaranja materijala za album kada su dečki zaključili da im nedostaje „ono nešto“ kako bi album mogli nazvati potpunim. U usporedbi s ostatkom albuma, „The Bandit“ je živahna pjesma zanimljivog ritma na bubnjevima i gitarističkim riffovima nalik onima na „Because of the Times“ za koju je četvorka izjavila da se osjećaju mladima dok je izvode. „100,000 People“ nježna je balada s nekoliko poučnih poruka u stihovima u čijem refrenu Jared dolazi do izražaja melodijskim bas dionicama. Na „Stormy Weather“ Jared ponovo dominira izvrsnim bas linijama dok je Calebov vokal podebljan efektom koji je poprilično prisutan u indie glazbi od početka stoljeća. U sljedećoj „A Wave“ gitare i bas se iz različitih priča sastanu na refrenima te sviraju unisono što poboljšava kvalitetu same kompozicije. „Time in Disguise“ aranžmanski sadrži izraženu indie notu, a u laganoj „Claire & Eddie“ uz ugodan instrumental tečnost Calebovog vokala dolazi do izražaja. Singl „Echoing“ nešto je življi i ispunjen dinamičkim stankama i vješto kontrira zaključnoj laganici „Fairytale“ ukrašenoj klavijaturama i ambijentalnim zvukovima gudača koju ponovo nosi Jared svojim bas dionicama.

U trenutnoj nestašici koncerata mnogi će glazbeni ovisnici steći sličnu naviku, a to je konstantno iščekivanje studijskih izdanja dragih im izvođača. U tom neprestanom brojanju dana do novih ploča, i sam često napravim pogrešku te postavim ljestvicu očekivanja astronomski visoko imajući na umu da u ovoj situaciji glazbenici imaju puno više vremena kako bi se posvetili stvaranju materijala i njegovom brušenju do savršenstva. S „When You See Yourself“ dogodilo se slično: većina pjesama za album bila je gotova prije nekoliko godina, dečki su se od materijala odmaknuli, preslušali ga nakon izvjesnog vremena i tek onda doradili detalje da bi sa svime bili zadovoljni. Ovaj LP Followilli su začinili s pomalo svega čime su kroz godine rada eksperimentirali. Matthew Followill je rekao kako mu se čini da njihovi obožavatelji vole kada se bend vrati svojim garage/southern rock korijenima i, kao dugogodišnji pratitelj benda, mogu reći da je u potpunosti u pravu. Unatoč tome što mi nedostaju žestoke, energične pjesme KoL-a upečatljivih riffova na žičanim instrumentima, grubljeg, jedva razumljivog Calebovog vokala i jakog Nathanovog bubnjanja, slušajući ovaj album kao cjelinu moram priznati sljedeće: Kings of Leon su izvrsni glazbenici. Način na koji se instrumenti isprepliću s vokalima te međusobno pokazuje iznimne aranžerske vještine Followilla i dobar produkcijski posao Markusa Dravsa. Iako album ima lošijih trenutaka, u gotovo svakoj pjesmi slušatelj se može fokusirati na bas dionice junaka izdanja Jareda Followilla koje sve uzdižu za stepenicu više. Da su samo malo oskudnije, album bi bio dobar, ovako je vrlo dobar.

Juraj Dukić Hrvoić

Hits 922
WALLS « WALLS Kings Of Leon Albumi Kronologija

Posljednje predstavljeni jazz albumi

Posljednja 102 albuma