facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
The Bootleg Series, Vol. 10: Another Self Portrait (1969-1971)


Bookmark

Data

Released Kolovoz 2013
Format Kompilacije
Vrsta / Americana / Folk-rock / Country-Rock
Dodano Utorak, 04 Studeni 2014
Žanr Rock
Length 1:53:27
Broj diskova 2
Edition date Kolovoz 2013
Država Europe
Etiketa Columbia
Catalog Number 88883 73487 2
Edition details Produkcija: Bob johnston
Tags Columbia Bob Dylan bob johnston Bootleg Series

Review

Zašto ćemo kod nekih pronaći makar mala blaga čak i onda kad su na najsušnijim raskrižjima i kad se ne čini da ih izvorišta slušaju? Zašto su neki dobri i kad su… pa, kao, loši? Da, naravno, veliku ulogu imaju čisto subjektivni razlozi i afiniteti svakoga od nas, ali kad u formulu stavimo i te parametre, ostaje prozračan zaključak da su neki – ti neki – naprosto miljenici. Baštinici posebne vrste milosti. Kao Bob Dylan, čiji svaki komadić trase stvaralačkog, ali i životnog puta to potkrepljuje. To na svoj način posebno dirljivo svjedoči njegovo razdoblje smjene šezdesetih i sedamdesetih, toliko osporavano, svisoka analizirano, pa i od njega samoga gledano s osjećajem zebnje i sumnji. Najnovije izdanje već proslavljenog serijala "The Bootleg Series" ima nezahvalnu ulogu revizije toga vremena, a baš s ciljem da pokaže kakva je sve blaga skrivalo. Je li u tom zadatku "Another Self Portrait" uspio? O, da!

Da sve skupa bude još delikatnije i začudnije, težište potrage za zagubljenim draguljima stavljeno je na album koji ne samo da je najslabiji među pripadajućim, već je i danas jedan od najosporavanijih u Dylanovoj polustoljetnoj karijeri! Zloglasni "Self Portrait" bio je svojedobno plod pokušaja otresanja od mesijanskih atributa koliko i izraz čovjeka u potrazi za ishodištima vlastitog glazbenog jezika; bio je to namjenski službeni bootleg i najpastoralniji, najnježnije iskazan srednji prst onima koji su diplomirali na mahanju istim. "Self Portrait" je, dakle, kako i sam podnaslov desetog sveska "The Bootleg Series" sugerira, glavna ruda ovoga rudnika, čime je napokon i konkretno odbačeno gledanje na taj četrdeset i tri godine star album kao na nefiltrirano trpanje pjesmama, pjesmuljcima i svim što je prošlo preko Dylanovih prstiju tih mjeseci. Jer, ono što je s tih istih sessiona u njujorškom Columbijinom studiju ostalo arhivirano zajedno s nekoliko snimki sa snimanja "Nashville Skyline" i "New Morning" tvori jednu od najzanimljivijih i najljepših glazbenih zbirki starog, nedostižnog barbe Boba.

Prezentacija "druge strane" osporavanog komadića opusa ipak ni približno neće zadovoljiti one koji su tadašnjem Dylanu zamjerali odljepljenje od društveno-političke stvarnosti i izdaju lijevih i srodnih pozicija – ovo je i dalje pastorala, ovo je i dalje isto ozvučenje jedne nešto starije Amerike, one nešto manje politizirane, čak manje industrijalizirane, a svakako sporije i tradicionalnije. Ovo je i dalje pjevušenje čovjeka koji svoj glas želi prilagoditi umivenijim krajolicima, a ne nametnuti glasnijim portretima. I dalje smo na istoj liniji otpora svijetu koji kroji svoja pravila i zakone postulatima oholosti. Nema ni ovdje nastavka "Blonde on Blonde", kao niti "The Freewheelin' Bob Dylan"; ovo je "tek" dokaz da su "Nashville Skyline" i "New Morning" uistinu snažni, vrlo namjerno mali i neugledni albumi, a "Self Portrait" jedna od najslađih enigmi povijesti rocka koja je istodobno toliko brutalno jednostavna i skromna da teško podnosi takve titule.

Favoriti? Nezahvalno za odabir, jednako kako se na prvu vijest nezahvalnim činio izvor materijala za zbirku od dva diska. Jer, ova dva CD-a teku – da, baš teku – poput albuma, poput djelića iste partiture, poput plodova istoga zamaha, istog uzdaha. "I Threw It All Away" je dokazala da će biti savršena pjesma u svim zamislivim verzijama, baš poput... pa, savršene pjesme; "If Not for You" ovdje je još intimnija, još patetičnija na način da otpuhuje definiciju patetike baš kao... pa, patetiku; "New Morning" je uz dodatne puhače još svečanija proslava obiteljskog mira; "Pretty Saro", "Spanish is the Loving Tongue" i "Wallflower" otkriveni su dragulji kajdanke kojoj ni pedantni stručnjaci ne mogu lako detektirati starost; "Belle Isle" pristaje Dylanu koliko je god ogolio, baš kao "Wigwam"... Nastavim li, nabrojit ću, u najmanju ruku, gotovo sve, a svima koji čitaju otkriti možda previše subjektivnog, toliko da pokvarim iščekivanje svake nove dionice ove glazbene odiseje. Ovaj Miljenik je još jednom pokazao da je uvijek znao koristiti svoje darove i osobne misije, čak i kad se činilo da gubi kompas, što će potvrđivati i u razdobljima nakon ovog tu prezentiranog.

"The Bootleg Series, Vol. 2: Another Self Portrait (1969-1971)" na tržište istodobno dolazi kao standardno izdanje na dva diska te u deluxe varijanti s dodatna dva diska koja donose cjelovitu snimku nastupa s legendarnim The Band na Isle of Wight Festivalu 1969. (onog istog čiji se dijelovi mogu naći na "Self Portrait" i na prva dva diska ove kompilacije) i najnoviji remastering albuma "Self Portrait".

 

Toni Matošin

Hits 1054
The Bootleg Series, Vol. 9: The Witmark Demos 1962.-1964. « The Bootleg Series, Vol. 9: The Witmark Demos 1962.-1964. Bob Dylan Kompilacije Kronologija The Bootleg Series, Vol. 11: The Basement Tapes Complete » The Bootleg Series, Vol. 11: The Basement Tapes Complete

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42