A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Travanj 1969
Format Albumi
Vrsta Jazz-rock / Contemporary Pop/Rock / AM Pop
Dodano Četvrtak, 10 Studeni 2011
Žanr Rock
Length 1:16:20
Broj diskova 1
Edition date Travanj 1969
Država SAD
Etiketa Columbia
Catalog Number GP 8
Edition details Datum objave: 28.4.1969. Produkcija: James William Guercio. Snimano: 27. do 30. siječnja 1969. godine Columbia Recording Studios New York
Tags

Review

Prije pravnog pritiska od strane gradske prijevozne tvrtke, Chicago Transit Authority svirali su pod tim imenom diljem SAD, prije promjene imena u Chicago. Izvorna sedmeročlana grupa odlikovala se izvrsnim glazbenim umijećem svakog člana, u što se možete lako uvjeriti slušajući njihov prvijenac izdan na dva vinila (tada popularni dvostruki albumi) na etiketi CBS 1969. godine.

Njihova specijalnost bila je u fuziji bluesa, jazza i tada žestokog rocka u finalni visokooktanski uradak. Toliko kvalitetnog materijala moglo je stati samo na dva vinila, a za što prisniju vezu sa svojom publikom uključena je i svirka uživo u trajanju od 15:41 u kompoziciji Liberation. Sav raskošni glazbeni potencijal upravo je došao do izražaja u toj kompoziciji, u kojoj su osim za publiku svirali i za svoju dušu kroz virtuozne gitarske i brass improvizacije i čvrstu ritam podlogu.

Chicago su uz Beach Boyse zasigurno najkomercijalnija američka grupa u povijesti popularne glazbe. Izdali su (bez kompilacija) dvanaest albuma od kojih prva dva imaju istaknuto i nezaobilazno mjesto u američkom glazbenom Parthenonu.

U svom debiju nisu prezali ni od eksperimentalnih izraza, uobličenim u skladbi Free form guitar. Skladba je odsvirana na Fender Stratocaster gitari na Showman pojačaju i Bogan pretpojačalu bez ikakvih aditiva u vidu elektronskih gadgeta ili studijskih efekata.

Skladbe Does anybody really know what time it is i Questions 67 and 68 imale su ulogu singlova za komercijalno probijanje na top ljestvicama. Uobičajena američka melodioznost, sa perfektnom brass linijom na tragu Blood, Sweat & Tears, sasvim "muški" vokal - bili su uspješna formula.

Jedna od najboljih ikad cover verzija je svakako I'm a man (u originalu The Spencer Davis Group i njihovog klavijaturiste i pjevača Steve Winwooda). Uništavajući bas, fina orguljaška podloga za gitarske rifove i imrovizacije uz dodatak Wah-Wah efekata te nezaobilazni bubnjarski solo, čine ovu izvedbu vječno mladom i uvijek interesantnom za slušanje. Upravo je ova bubnjarska dionica nadahnula DJ Francisa Grassa da u fuziji sa Whole Lotta Love bude zapamćen kao rodonačelnik tzv. Beat mixinga.

Grupu su sačinavali:
Daniel Seraphine: bubnjevi
Peter Cetera: Bas gitara,vokal
Terry Kath: gitara, vokal
Robert lamm: klavijature, vokal – inače autor većine skladbi
James Pankow: Trombon
Walter Parazaider: Flauta
Lee Loughnane: Truba, vokal

Skladbe:
Strana A
1. Intruduction - prepuna jazz elemenata, promjenama ritma i blistave brass linije - klavirski dio uveliko podsjeća na Gershwina
2. Does anybody really know what time it is - sasvim uspješni singl za komercijanije proboje, višeglasno pjevanje
3. Beginnings - fluidna melodija, ugodni gitarski i brass pasaži, zahtjevnija bubnjarska podloga

Strana B
1. Quastios 67 and 68 - uspješan singl, melodiozna glavna nit, dobre solo dionice brass linije - podsjeća na uratke BOSTON, STYXS, CARS
2. Listen
3. Poem 58 - Bas kao nositelj ugođaja, solo dionice na tragu Cream i Hendrixa, veliki jazz utjecaj i moćna ritam sekcija

Strana C
1. Free Form guitar - Eksperimentalna glazba
2. South California Purples - blues ugođaj, očaravajući zvuk Hamonnda i dominirajući bas
3. I'm A Man - a što reći osim slušati i slušati

Strana D
1.Prologue
2.Someday
3.Liberation - tipična beskonačna svirka uživo sa svim potrebnim "atributima“ tog vremena

Đorđe Škarica

Hits 1302

Posljednje predstavljeni jazz albumi

Posljednja 102

Izvještaji



freekind. nastupile u Vintage Industrial Baru


Depeche Mode emotivno i snažno u Budimpešti


Galerija fotografija: Billie Joan, Boebeck i I Love You Honey Bunny


Đubrivo + Iron Kingdom


KODO bubnjari protutnjali Lisinskim


Održano treće izdanje "Vintage Rock Sessionsa"


Rijeke pravde: Jura & Film u Tvornici


Večer u Tvornici kulture uz “The Quarantinos”


Riblja čorba u sportskoj dvorani Brežice


Ida Prester u Tvornici


CHUI u Vintage Industrialu


Dvostruko glazbeno slavlje


Taake supp. Nordjevel i Theotoxin - Crnometalni Dan očeva


Peperton Fest u Močvari najavio neke nove početke


Psytrance spektakl u Željezničaru


Ante Jeličić Quintet nastupio u Providurovoj Palači u Zadru


Večer fada u Hrvatskom domu u Splitu


Mašinko + nabod! i IDEM u Tvornici Kulture - trijumf punka


Pocket Palma i Jymenik nastupili u Tvornici Kulture


Galerija fotografija: Sjena & Zerc u Križevcima