Kompilacija

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

Linkin Park

Nazvati Linkin Park „revolucionarnim“ i „utjecajnim“ bio bi eufemizam godine. Što god mislili o njima danas, činjenica je da je ova nu-metal grupa učinila za žanr više no iti jedna do tad. Njihov debitantski album Hybrid Theory dobio je dijamantni certifikat, prodavši 11 milijuna primjeraka diljem svijeta, a njegova je zasluga što je učinio tada opskurni i „underground“ zvuk rap metala popularnim i pogodnim za radio, time otvorivši cijeloj rap i nu-metal sceni da napokon dođe do mainstream izričaja. Do kraja 2000. godine, kad je Hybrid Theory izašao, svaki tinejdžer znao je napamet svaki stih pjesme „In the End“, koja se vrtjela po radio stanicama i MTV programu svakih sat vremena.

Ono što je učinilo Linkin Park popularnim među mladim slušateljima, mahom tinejdžerima, jest to što su njihove pjesme uvijek bile osobne i emotivne, s kojima su se oni mogli poistovjetiti. Stihovi Linkin Parka puni su boli i patnje, tuge i bijesa, a to je što mnogi kroz odrastanje sami prolaze. Vokalni dvojac Mike Shinoda i Chester Bennington činili su kvalitetan vokalno-lirikalni ying i yang boli i bijesa – kad bi Shidoda žario i palio svojim brzim i agresivnim tempom, optuživao, krivio i bjesnio, Chester bi svojim blagim glasom i laganom melodijom pokazao onu drugu, ranjivu stranu priče, dječaka koji plače u svojoj sobi. S druge strane, kad se Bennington zadere „Shut up when I'm talking to you!“, Shinoda je taj koji smiruje situaciju šaptom i blagim, povrijeđenim riječima.

Chester Bennington bio je esencijalni dio ovog sastava. Kao vokal, jedan je od najboljih u glazbenoj industriji. Kao osobu, obožavatelji su ga poznavali kao ranjeno biće. Droga, alkohol i seksualno zlostavljanje u djetinjstvu dali su inspiraciju stihovima po kojima su pjesme Linkin Parka postale omiljene i poznate. O svojoj želji da napusti ovaj svijet pjevao je godinama, no nekako je uvijek uspijevao ostati na površini. Na žalost, navedena životna iskustva ono su što ga je odvelo preko ruba života i smrti. Chesterova ostavština u glazbi bit će zauvijek njegovana, a u njegovu čast donosimo 10 najboljih pjesama Linkin Parka u povijesti svog djelovanja.

10. Hands Held High (Minutes to Midnight)

Čim se čuju prvi taktovi bubnjeva – vojni marš – znamo odmah o čemu se ova pjesma radi. Mike Shinoda otvoreno napada vojne napade američke vojske na Bliski istok, rasizam i napad na svete muslimanske građevine. Crkvene orgulje i pjevanje kršćanskog „Amen“ koji prolazi kroz pjesmu daje dodatan udarac koji njegove riječi jednostavno ne mogu. “When the rich wage war, it's the poor who die”, izražava svoj prijezir Shinoda. “Hands Held High” snažna je socijalno usmjerena pjesma koja jako udara i tjera na razmišljanje.

9. Numb/Encore feat. Jay-Z (Collision Course)

2004. godine, kad je ovaj singl izašao, Jay-Z bio je reperska mega-hit zvijezda, dok je Linkin Park tek započinjao svoju glazbenu karijeru. Mike Shinoda je kao mlađi volio raditi mashup pjesama popularnog repera s rock pjesmama bendova kao što su Smashing Pumpkins, a kad je Jay-Z odlučio biti dio malog mashup albuma Linkin Parka, bila je to ogromna čast. Na stranu časti i privilegije, pjesma je postala ogroman hit, dosegavši dvadeseto mjesto na Billboardovoj Hot 100 ljestvici.

8. Nobody's Listening

Nobody's Listening napisana je kao standardna hip-hop pjesma. Ono čime pjesma zauzima mjesto kao jedna od najboljih je fantastičan sample koji je poslužio kao pozadina kroz glazbu. Sample je nastao koristeći zvukove japanske flaute na klavijaturama na repeat, a ostalo je digitalna magija. Par jednostavnih riffova gitare i bubnjevi su poslužili kao dodatak i kao rezultat je nastao zvuk na koji se ne može ne klimati glavom svaki put kad se čuje. Da je Mike Shinoda ostao kao jedini vokal na pjesmi ona možda i ne bi bila tako prepoznatljiva ali Chesterovi jaki vokali su je dodatno začinili.

7. Waiting for the End (A Thousand Suns)

Album A Thousand Suns polarizirao je i slušatelje i kritičare, s obzirom na to da je promjena zvuka u odnosu na eponimni Hybrid Theory bila za punih 180 stupnjeva. Linkin Park je kroz ovo razdoblje pokušao eksperimentirati sa što više različitih zvukova i dok je to negdje zvučalo čudno, Waiting For The End je jedna od onih gdje je kombinacija ispala pun pogodak. Chesterov ugodan glas u slojevima s klasičnim instrumentima začinjenim elektronikom kao da je stvorena za ovu pjesmi, a Shinodini stihovi u pomalo reggae stilu su dodatno upotpunili pjesmu.

6. Bleed It Out (Minutes to Midnight)

Bleed It Out najbolji je singl sa albuma koji u cijelosti zvuči kao dijete u pubertetu – nesiguran u svoj identitet, ali opet čvrst i pouzdan u svoje odrastanje. Čujemo nešto što je za Linkin Park nesvojstveno a to su zvukovi pljeskanja, tamburin, što uz zvuk metal gitare stvara čudnu glazbenu simbiozu. No, Bennington i Shinoda vokalno rade ono što znaju najbolje i čine ovu pjesmu odličnim spojem novog i staroga.

5. KRWLING (Reanimation)

Definitivno najbolja pjesma sa remix albuma Reanimation, toliko dobra da je bolja od originala. Lagani Instrumentalni intro s žičanim instrumentima ostavlja žmarce po tijelu, a lagana gradacija diže napetost dok pjesma konačno ne počne, nakon minute i pol. No, umjesto da čujemo očekivane Chesterove melodije, pjesma započinje sa odličnim pjevačem grupe Staind, Aaronom Lewisom koji je nastupio kao gostujući vokal. Njihova vokalna suradnja na ovoj pjesmi u kombinaciji s instrumentalom u pozadini ono je što ju je uzdiglo u posebnu razinu kvalitete.

4. One Step Closer (Hybrid Theory)

One Step Closer prvi je singl s debitantskog albuma Linkin Parka u kojem se publika prvi puta upoznala s njihovim tada jedinstvenim zvukom. Bennington ovdje preuzima vokalnu inicijativu, dok Mike Shinoda dodaje ljute versove u pozadini. „One Step Closer“ postala je jedna od najpoznatijih i najomiljenijih pjesama benda. Eksplozija energije i bijesa pri Chesterovom agresivnom „Shut up when I'm talking to you“ jedan je od najboljih mostova bilo koje pjesme Linkin Parka.

Posebno treba spomenuti remix pjesme koji je snimljen na albumu „Reanimation“, zajedno sa vokalom Korna Johnom Davisom, koji ima svoj dodatan dio i pjeva „Blood is pouring” na Chesterove screamove, a koje bi Shinoda povremeno dodavao u live izvedbama.

3. Leave Out All The Rest (Minutes to Midnight)

Don't resent me
And when you're feeling empty
Keep me in your memory
Leave out all the rest

Riječi su ovo sad pokojnog pjevača a nakon njegove preuranjene smrti, veliki broj obožavatelje lijepio je po društvenim mrežama stihove upravo te stihove. Mnogi su je protumačili kao neku vrstu oproštajnog pisma. Ova je pjesma, potpuno različitog zvuka nego bilo što dosad objavljeno, najavljivala skoru potpunu promjenu u glazbenom usmjerenju Linkin Parka prema više i glazbeno sazrijevanje, čega je „Leave Out All The Rest“ klasičan primjer.

2. Faint (Meteora)

„You're gonna listen to me, like it or not!“, urla Chester iz svog glasa u još jednom mega-popularnom hitu, koji trenutno na Youtubeu ima preko 140 milijuna pregleda. Brzi, odrješiti stihovi Shinode u kombinaciji sa Chestovim bijesnim zahtjevima za pažnjom i violinskom pozadinom kao ljutim pčelama čine ovu pjesmu jednom od najagresivnijih koje je Linkin Park napisao. Taj violinski „riff“, koji se proteže kroz cijelu pjesmu, postao je, nakon onog u „In The End“, najpopularniji u povijesti grupe, a i žanra.

1.In The End (Hybrid Theory)

Ne znam postoji li itko danas da da neće iz prve prepoznati uvod ove pjesme – par jednostavnih piano tipki koje bi mogao odsvirati i četverogodišnjak i malo miksete u pozadini. Svi znaju kako ide dalje - pola sekunde tišine i onda Chesterov nevini „It starts with...“, koji svi prate u glas. No opet, upravo je ova pjesma proslavila Linkin Park i predstavila zvuk i atmosferu koji su ih učinili popularnima i dignuli im karijeru u nebesa. In The End najpoznatiji je i najkvalitetniji primjer vokalne i lirikalne simbioze koja je stavila „trademark“ na Shinodu i Benningtona, kao i za bend u cjelini. Pjesma je pokorila apsolutno sve ljestvice i dovela ih do brojke 2 na Billboardovoj Hot ljestvici i ostalo je postala povijest.