Length 50:18
Edition date Lipanj 1996
Etiketa Coyote Records / Matador
Catalog Number TTC 8676 / OLE 205-2
Edition details objavljeno: siječanj 1986. / CD reizdanje: 18. lipnja 1996.; producent: Clint Conley; snimano: prosinac 1985., Boston
Tags Matador Yo La Tengo Clint Conley Coyote

Nastao u prilično neurednim okolnostima, u trajno nesređenoj kadrovskoj rošadi i s jedva definiranim jezikom za komunikaciju s bilo kakvom publikom, prvijenac danas već odavno kultnih Yo La Tengo nije ni približno uspio najaviti ono što je tijekom sljedećih godina uslijedilo. Još od devedesetih znamo koliko je i zašto važna i bogata kajdanka ljubavnog para Ira KaplanGeorgia Hubley i teško je danas generacijama stasalim nakon devedesetih ili milenijske crte slušati "Ride the Tiger" izvan konteksta koji se otvorio sjajnim albumima koje je jedan od najboljih, izrazito samozatajnih, ali i najznačajnijih američkih bendova današnjice nanizao u zadnjih dvadesetak godina. Jer, ne samo što u pitanju nije osobito snažan materijal, već je ovaj album samom svojom poetikom tek stidljivo pipanje prostora u kojem se našao, zbirka početnica učenika koji su odabrali najmanje senzacionalistične i nimalo kratke staze do afirmacije i kakvog-takvog uspjeha.

A na stazu su se noge s instrumentima i glazbenim entuzijazmom spustile u Hobokenu, gradiću u New Jerseyju, koji je uvijek tinjao u sjeni svoga bučnog susjeda New Yorka, mimo naslovnica i tek okrznut reflektorima, što je u jednu ruku otegotna, ali u drugu i korisna okolnost. Yo La Tengo, kako su se nazvali po jednoj bejzbolskoj anegdoti, od početka su bili skromni entuzijasti koji su se vidjeli prvenstveno u folk-rocku, ali sa zdravom otvorenošću prema avanturi. Ira Kaplan kao gitarist i Georgia Hubley za bubnjevima tih su godina tražili basista, ali i gitarista, da bi se za "Ride the Tiger" uspjela okupiti koliko-toliko stabilna ekipa, koja je uključivala njujorškog gitarista Davea Schramma (u bilješkama povodom reizdanja albuma na CD-u Kaplan njegovu gitaru navodi kao najvažniji segment albuma) i basista Mikea Lewisa, već aktivnog na bostonskoj garažnoj sceni. Album kojeg su sastavili skupa s producentom Clintom Conleyjem, inače basistom bostonskog post-punk benda Mission of Burma, skupio je jedanaest pjesama s jasnim pop senzibilitetom, ali i s očito skromnim ruhom protkanim prije svega zveckajućim gitarama. Negdje na pola puta, u kakvoj stidljivoj pozi između, primjerice, Sonic Youth i ranih R.E.M. budući heroji nezavisnoga rocka našli su dovoljno solidnu formulu za svoj prvi korak.

Ima na "Ride the Tiger", inače, sasvim jasnih naznaka jake autorske crte, osobito ako poslušate uvodnu "The Cone of Silence", čija zveckajuća melodioznost otvara album u višoj brzini, ili usporeno obrušavajuću ljepoticu "The Pain of Pain", koja između vlastitih redaka najavljuje neke kasnije drame u formi rock-pjesme. Na albumu su mjesto našle i obrade, kojih se Yo La Tengo neće stidjeti ni nakon što postanu autorske institucije; u ovom slučaju na malom su se prostoru našli The Kinks ("Big Sky") i Pete Seeger (instrumental "Living in the Country"), u čitanju Kaplana i društva sasvim prikladne razglednice s putovanja samo njima jasnima rutama glazbene pustopoljine. U suživotu s nervoznijim teksturama, primjerice, "Screaming Dead Balloons" ili "The Evil That Men Do" (čiji već sami nazivi garantiraju deflaciju umiljatosti), te i takve pjesme sastavile su prije sada već više od trideset godina pristojnu zbirku koja je malo toga obećala, a puno toga od svojih potpisnika izvukla. S naknadno stečenom pameću jedan od najslabijih albuma Yo La Tengo solidna je i zahvalna rock-slikovnica, što govori o bendu s kojim imamo posla, ali i o zagarantiranim plodovima sprege volje i talenta te skromnosti i stvarnog potencijala.

Dodajmo i da CD-izdanje iz 1996. uz album donosi prvi singl benda, jangle pop "The River of Water", s pripadajućom B-stranom "A Hoise is Not a Motel" te dvije prethodno neobjavljene live snimke, "Crispy Duck" i "Closing Time".

Hits 251
Yo La Tengo Albumi Kronologija Fakebook » Fakebook