Vrsta Alternative rock / Art Rock / Alternative/Indie Rock
Dodano Ponedjeljak, 25 Rujan 2017
Length 1:31:39
Edition date Lipanj 2017
Etiketa XL Recordings
Catalog Number XLCD868
Edition details objavljeno: 16.6.1997. (izvorno izdanje), 23.6.2017. (reizdanje); producent: Nigel Godrich; snimano: 1995. - 1998. - Canned Applause (Didcot, England), St Catherine's Court (Bath, England) i Abbey Road Studios (London)
Tags XL Recordings Nigel Godrich Radiohead

Ponovno recenziranje Radioheadovog remek djela iz 1997., „OK Computer“, čini se pomalo suvišno, nema puno toga što mogu reći o albumu da nije rečeno kroz bezbrojne nagrade koje je osvajao ili top ljestvice najboljih albuma 90-ih ili svih vremena kojima je predsjedao. „Karma Police“ i „Paranoid Android“ zvuče jednako nevjerojatno kao i prije 20 godina, dok manje eksponirani dijelovi albuma poput „Let Down“ i „Electioneering“ uvijek nanovo podsjećaju na to album praktički nema slabe točke.

Puno zanimljivije od samog glavnog albuma u ovom reizdanju pod imenom „OKNOTOK“ njegov je drugi CD, na kojem se nalazi 11 pjesama snimljenih uoči izlaska albuma, ali koje se nisu uspjele izboriti za svoje mjesto na glavnom izdanju. Dobar dio tih pjesama većim je fanovima benda poznat barem iz nekih opskurnih bootlega njihovih nastupa u zadnjih 25 godina, ali reizdanje povodom 20. obljetnice izlaska „OK Computera“ po prvi ih je put pustilo van u studijskom izdanju.

Već prvih nekoliko pjesama daje do znanja da je „OKNOTOK“ puno više od obične kompilacije ostataka: odlična „Man Of War“ podsjeća na „My Iron Lung“ s također kultnog albuma „The Bends“ iz 1995. te bi na većini albuma bila glavni singl, a ne pjesma koja izlazi na posebnom izdanju 20 godina prekasno. Lakše „I Promise“ i „Lift“ ističu sav raskoš vokala Thoma Yorkea te nevjerojatnu lakoću kojom bend kreira prekrasne melodije.

Ipak, ukoliko bismo drugi CD promatrali kao zaseban album, trebalo bi istaknuti neke slabije dijelove koji ga smještaju ispod najboljih ostvarenja Radioheada. „Meeting In The Aisle“ je monotona instrumentalna pjesma koje ne doprinosi pretjerano samom albumu, dok je „Palo Alto“ ipak nekoliko razina ispod ičega što je Radiohead snimio još od „Pablo Honey“.

Unatoč slabijim trenutcima, „OKNOTOK“ predstavlja jedno od najboljih reizdanja u zadnjih podosta godina. Za fanove ovo je bez ikakve dileme must-have izdanje, oni s površnim poznavanjem albuma će u dodatnom CD-u pronaći više nego dovoljno zanimljivog materijala, dok je onima koji još nisu imali prilike upoznati „OK Computer“ ovo idealna prilika za poslušati jedan od ključnih albuma 90-ih.

Janko Sladović

Hits 142
Radiohead Albumi Kronologija In Rainbows » In Rainbows