Length 45:14
Edition date Travanj 2017
Etiketa 4AD
Catalog Number 4AD0001CD
Edition details objavljeno: 7.4.2017.; producent: John Congleton; snimano: 2016. - Sunset Sound Recorders (Hollywood) i Mercy Sound (New York)
Tags 4AD Future Islands John Congleton

Vrijeme je lajkanje. Future Islands su ponovo napravili odličan album. Ugodan i fluidan, strahovito primamljiv i ljepljiv, sa savršenim balansom toplih melodija, živahnog beata i hladnog groova. S druge strane čuju se neka njurganja o zasićenosti s njihovom glazbom, kao i repeticijom već poznatih kanona s kojima smo do prije nekoliko godina bili očarani.. Ali zapravo, ako ste fah libling, nema sumnje da je ovo možda i najbolje od synth popa što ćete pronaći u ovom trenutku bilo gdje u svijetu ukoliko pretežno konzumirate mainstream muzičke kanale. New Order bi vjerojatno ubili za ovo.

Kada su 2014. godine, lansirani u zvjezdanu mainstream orbitu, onim legendarnim gostovanjem kod Davida Lettermana, i kada je široka publika na očekivano plesni synht pop dobila neočekivano impresivan vokal Samuela Herringa uz njegov dodatno vatreni nastup, obrve u publici su se podizale same od sebe, a čeljust se rastvarala kao pod utjecajem pojačane gravitacije. Nešto slično dogodilo se i pred našom publikom. Iako zapravo pohode našu malu domovinu već odavna, nekako u to vrijeme dogodio se jedan od najlegendarnijih koncerata u Močvari, koji je svakako dodatno pripomogao njihovu proboju među najznačajnije bendove naših dana, barem u domaćim okvirima.

Peti studijski album „The Far Field“ samo nastavlja priču kojom nas ponovo oduševljavaju. I što je još bolje, produkcija nikada nije bila na ovako visokom nivou. A ako ih kojim slučajem tek sada prvi put slušate, zasigurno će vam se sve činiti bolje i dojmljivije nego što bi to primjerice doživjeli oni kojima je „Singles“ bio otkriće. Kada na sve to dodate upečatljiv i strastven nastup uživo, teško se oteti maštariji kako bi bilo lijepo da nas ponovo posjete. S obzirom na dosadašnju tradiciju, ne bi trebali još dugo čekati.

Nitko prije nije od synth popa očekivao tako intenzivan nastup, s lupanjem u prsa, s growlom u glasu. Od Future Islandsa se to danas očekuje. I s obzirom da je ljestvica u oku i uhu rezigniranog promatrača bila visoko postavljena, lako je onda olako shvatiti ovo ostvarenje kao solidno, ali kao već doživljeno. Ali ono to nije. Future Islands poduzima sitne male rizike i širi zidove žanra s povremeno dodatnim orkestracijama, pomalo diskoidnim ritmom, posuđuje up beatove iz udaljenijih žanrova, itd. Na taj način dominantni utjecaji postaju sve bljeđi. Ovo postaje synth pop za sadašnjost. Bez obzira što na uspjeloj „Shadows“ gostuje ikona osamdesetih Debbie Harry, „The far fields“ uopće ne prizivaju osamdesete.

Uvodna pjesma „Aladdin“, možda ne djeluje dovoljno udarno, no već sa sljedećom „Time on her side“ sve sjeda na svoje mjesto. A s fenomenalnim „Ran“, najavnim singlom albuma, sve odlazi u stratosferu. Od ostalih odličnih pjesama, „Cave“ je opravdano izabrana za drugi singl. Ako imalo volite ovakvu vrstu glazbe obožavat ćete ove pjesme i ovu zbirku. Bila bi izvrsna za slušanje na obali oceana s pogledom na pučinu, ili za noćnu vožnju bez kočenja.

A Samuel T. Herring, nekakva kombinacija Marlona Branda, Henry Rollinsa, i valjda Moza, legitimna je ikona našeg doba. Synth pop's not dead!

Toni Plićanić

Hits 246