Vrsta Folk-rock / Alternative/Indie Rock / Indie Folk
Dodano Srijeda, 05 Srpanj 2017
Length 55:09
Edition date Lipanj 2017
Etiketa Nonesuch
Catalog Number 558777-2
Edition details objavljeno: 17. lipnja 2017.; producenti: Robin Pecknold i Skyler Skjelset; snimano: srpanj 2016. – siječanj 2017. - Electric Lady Studios, Sear Sound, The Void, Rare Book Room, Avast i The Unknown
Tags Nonesuch Fleet Foxes Robin Pecknold Skyler Skjelset

Poput glazbenog ekvivalenta uljima na platnu velikih majstora kista, sofisticirane pastorale Fleet Foxes na prva su se dva albuma prostrle poput najljepših krajobraza okrjepljujućih osobina. I dok je eponimni prvijenac iz 2008. savršenim balansom radiofoničnosti i ambicioznosti uvjerljivo najavio jedan od najboljih i najzanimljivijih bendova nastalih s ove strane milenijske crte, već je nasljednik, "Helplessness Blues" iz 2011., ispjevao nove slojeve i poteze kistom, postavši opet trijumf, samo možda manje glasan i jeki podložan. Stanka, koja je uslijedila i odužila se sve do lani, odvela je prvo ime benda, nježnu dušu Robina Pecknolda na duge staze preispitivanja pa i obrazovanja, a bubnjara Josha Tillmanna gurnula da se kao Father John Misty ozbiljnije pozabavi samostalnom karijerom. Sve je mirisalo na preuranjeni epilog jedne prekrasne priče, no evo nas u godini Gospodnjoj 2017., dakle, čak šest godina daleko od prethodnog albuma, s napokon novom zbirkom Fleet Foxes – i to kakvom!

"Crack-Up" ne živi na staroj slavi niti očekuje brzopotezne panegirike, to treba odmah biti jasno i podcrtano. I tu mu leži snaga, koja pak uporište ima u snažnom vezivnom tkivu pjesama koje čine ovu novu pastoralnu zbirku. Onaj začudni spoj harmonija The Beach Boys i svega što su The Band učinili mogućim i shvatljivim, folk-rock po mjeri novog i starog, a vjerojatno i budućeg doba, slikovitost i šarolikost u načelno jednostavnim manirama te lirska zamagljenost kao obrana same glazbe – sve je tu, opet i po prvi put baš na ovaj način. Prepoznatljivi Fleet Foxes i posve novi stadij u razvoju priče benda koji nas opasno navikava isključivo na superlative. Jer, već od uvodnog triptiha "I Am All That I Need / Arroyo Seco / Thumbprint Scar" glazba odlazi dalje od one fino tkane tapiserije "Helplessness Blues", koja je svojedobno iznijela i prostrla lakoću muziciranja s prvijenca po svim koordinatama prašnjavog globusa; odlazi pritom dalje ne toliko geografski koliko duhom, svakim začudnim stihom i eteričnim taktom izdišući sazrijevanje jednog osobenog rukopisa.

Već tu znat ćete da ste na čvrstim temeljima ljepota s prethodnih albuma dobili nešto posve novo i svježe umiveno na nekom dosad neotkrivenom planinskom izvoru daleko od dodira korumpiranih vlada i grabežljivih nadnacionalnih konglomerata. Do novog složenca od pjesme (ne računamo li prelijevanje iz "Cassius, - " u " – Naiads, Cassadies"), gotovo devetominutne "Third of May / Õdaigahara" (inače najavni singl!), Pecknoldov novi tihi maelstrom uvući će vas do zadnjeg osjetila u svoju centrifugu, a tu će vas u dvije gotovo posve oprečne glazbene dionice natjerati da pojačate zvuk do maksimuma ne biste li na najbolji način upili svaku iskru začudnog komornog popa koji od Vana Dykea Parksa baštini koliko je on baštinio od narodne glazbe. Fleet Foxes se neće ustručavati mijenjati tempo po nekim vlastitim pravilima ni zalijetati se akademski špricanom lirikom pa se odbijati od iste dinamikom trampolina, ali nagradit će svako širom otvoreno uho, bilo da je riječ o kompleksnim ljepotama završne naslovne skladbe ili savršenstvu jednostavnosti singla "If You Need to, Keep Time on Me".

Ukratko, pletivo "Crack-Up" brižno je koliko i zahtjevno, pristupačno samo ukoliko tako sami kao slušatelj odlučite. Testirajući vaše strpljenje, novi album Fleet Foxes nikada neće pretjerati i neće zaboravljati primiti vas za ruku kad vam se učini da ste se izgubili u "onom što je pjesnik htio reći"; tako, primjerice, u malom funkcionira "On Another Ocean (January / June)". Natjerat će vas i da prethodne albume ostavite negdje iza, po strani, ali i da ih imate na umu kao pristupnu platformu za ove vidike što su bljesnuli otvaranjem prozora u ono što su Pecknold i društvo naslikali pri novom okupljanju. Ni teška ni laka glazba, jedva opisiva, a posve otvorena u svojim aranžmanima – to su Fleet Foxes u svom novom, dugo iščekivanom izdanju. I da, ne samo da je to bolje, uzbudljivije, pa i čistije od "čiste komedije" njihova bivšeg člana, već i od gotovo svega što nam je tekuća godina dosad ponudila. Vjerujte mi na – o, da – vrlo subjektivnom dojmu.

Hits 293
Helplessness Blues « Helplessness Blues Fleet Foxes Albumi Kronologija