Vrsta Indie rock / Alternative/Indie Rock
Dodano Ponedjeljak, 10 Srpanj 2017
Length 38:59
Edition date Lipanj 2017
Etiketa Infectious Music
Catalog Number INFECT370CD
Edition details objavljeno: 2.6.2017.; produkcija: Charlie Andrew; snimano: kolovoz 2016. – siječanj 2017. - Iguana Studios, Brixton; Abbey Road Studios, Westminster; The Church Studios, Crouch End; Strongroom Studios, Shoreditch i Ely Cathedral, Ely
Tags Infectious Music alt-J Charlie Andrew

Ovaj britanski art rock trojac već je postao poznat kao bend koji stvara neobičnu, pa čak i začudnu glazbu. To je naročito istina u slučaju najnovijeg studijskog izdanja Relaxer koji je njihov treći album u karijeri koji nam donosi svega osam novih pjesama. Album su najavili singlovima 3WW, In Cold Blood i Adeline koje su nešto „tipično“ za njihov glazbeni izričaj, ako se ta riječ uopće može primjeniti na vrlo raznovrsan rad ovog benda. Debitantski album An Awesome Wave i drugi album This Is All Yours postigli su odličan uspjeh. Ti su albumi imali priču, koncept, poput priče koja se sama odmotava od početka do kraja. No, to nije slučaj ovoga puta.

Relaxer nije cjelovit, pjesme nisu povezane i ne postoji taj osjećaj lakoće slušanja i fluidnosti pjesama. Pa tako nas u album uvodi 3WW koja je poput uspavanke, ispunjena šumovima i zvukovima koje samo oni mogu iskombinirati u pjesmu, a priča priču o ljubavi uz riječi „I just want to love you in my own language“. Slijedi In Cold Blood i budi vas svojim orguljama, trubama, bubnjevima i generalno glasnim dionicama, a najviše podsjeća na Left Hand Free s prethodnog albuma. Tekst pak govori o romansi koja završava ubojstvom. Vrlo uobičajeno, zar ne? House of the Rising Sun njihova je verzija svima dobro znane tradicionalne folk pjesme koja možda najbolje pokazuje što se krije iza naslova albuma – dovoljno relaksirajuće za meditaciju. Ponovno mijenjaju ritam na Hit Me Like That Snare, psihodelična stvar s folk motivima u kojoj se Joe Newman na momente razumljivo dere, prožeta je i japanskim izrazima, jaucima i jednostavno je nabijena nekom putenom energijom. Deadcrush nastavlja u tom smjeru no nju su upotpunili nikada nazalnija izvedba Newmana što svemu daje neki bolivudski štih uz uzdahe i gotovo trip-hop ritam.

Posljednje tri pjesme uljuljkavaju u san, opuštaju tijelo i misli kao na kraju sata Yoge. Adeline je poput umiruće balade što nas neodoljivo podsjeća na njihov debitantski album, Last Year opisuje posljednju godinu u životu frontmena ispunjenu intimnim detaljima koje prati tek nježna gitara. Posljednja stvar na albumu je Pleader, još jedna balada s raznim preokretima u melodijskoj liniji i mnoštvom instrumenata. Relaxer je generalno dobro ostvarenje, drugačiji od onoga što smo do sada imali prilike čuti od Alt-J ali i dalje ima jednake korijene u folku, elektronskoj glazbi i neobičnim kombinacijama koje mogu dostaviti samo oni.

Karla Dobranić

Hits 702