Albumi

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Live From The Hidden Courtyard


Bookmark

Data

Released Studeni 2016
Format Albumi
Vrsta / Jazz
Dodano Petak, 02 Prosinac 2016
Žanr Jazz
Length 1:13:00
Broj diskova 1
Edition date Studeni 2016
Država Slovenija
Etiketa Samostalno
Catalog Number -
Edition details objavljeno: 15.11.2016.; miks i master: Ivor Knafelj; snimatelj: Kristjan Ivanov; snimano: 20.8.2016. - Hidden Courtyard, Murska Sobota, Slovenija
Tags džeZZva

Review

Nakon studijskog albuma prvijenca džeZZva, istoimeni slovenski jazz kvartet izdao je i album uživo s više od 70 minuta lako slušljive instrumentalno-improvizacijske glazbe koja je u pravilu spoj jazza, istočnjačkih etno utjecaja i ponešto elemenata klasične glazbe.

Bend su osnovali iskusni glazbenici od kojih neki posjeduju i formalno glazbeno obrazovanje: izvrstan i vješt pijanist Dejan Berden, gitarist Iztok Rodež, basist Mojmir Wolf i bubnjar Miran Celec. Uz solidnu ritmičku potporu Wolfa, Celeca i Iztoka, zapravo je prava zvijezda ovog albuma pijanist Dejan koji posjeduje virtuoznu tehniku i moć eksternalizacije vlastitih emotivnih stanja.

Iako se često kategorizira kao etno-jazz, rekao bih da bi ono što radi džeZZva prije bio nekakav fusion u najopćenitijem smislu riječi, što znači spoj različitih utjecaja u jedinstvenu cjelinu. Ipak, ta je cjelina po svojoj naravi dosta klasična, kako harmonijski tako i zvukovno, pa i onda kada zalazi u nešto avangardnije i slobodnije vode.

Njihov je zvuk tradicionalan, nimalo inventivan i poseban, što jedino nastoji narušiti gitarist Iztok sa svojim čistim tonovima duboko umočenim u prostorne efekte. Međutim, taj pokušaj je i najslabija karika kroz cijeli album jer su solaže gotovo neslušljive zbog pretjerane uporabe vjerojatno delay efekta. Uz možda par iznimki, jazz gitaristi u pravilu nikada nisu bili poznati po inovativnom i originalnom pristupu zvuku gitare, pa ipak nikada nisu imali na trenutke toliko nejasne i nerazgovijetne improvizacije. Koji je točan razlog neumjerene uronjenosti u prostorne efekte nije jasan, mogao bi biti tehničke ali i osobne estetske prirode. Inače, Iztok dobro funkcionira kao ritam gitarist, no kada su u pitanju improvizacije u trenutku soliranja, sposobnosti su mu poprilično ograničene te u pravilu ukorijenjene u bluesu.

Što se tiče samih kompozicija, izveli su pet s albuma prvijenca i dvije nove, obradu „Ariel“ Johna Zorna i tradicionalnu „Ne Orji, Ne Sejaj“. Zbog dosta bluesa, pamtljivih melodija, pop progresija, dobrog i hipnotičkog groovea većinom su zaista lako slušljive, pitke i  nenapadne. Ponegdje se očituju veći utjecaji modalnog jazza, posebice u zadnjoj kompoziciji „Ne Orji, Ne Sejaj“ koja stoji na ramenima velikana jazza i rocka 1960-ih i 1970-ih. Čak je u skladbi „East“ moguće čuti svjestan ili nesvjestan utjecaj Pink Floyda iz „Echoes“ faze. S druge strane etno elementi kompozicijama daju jednu egzotičnu dimenziju koja u spoju sa slobodnim/avangardnim elementima kao u „IndinA“ mogu potaknuti meditativno-kontemplativnu atmosferu.

„Live From The Hidden Courtyard“ je solidan i slušljiv jazz album uživo, bogat melodijama, dosta dobrim improvizacijama i međusobnom komunikacijom članova te u konačnici na slušatelja ostavlja optimističan, pozitivan i vedar dojam, neovisno o melankoličnim i ponegdje mračnijim tonovima.

Ljubiša Prica

Hits 650
džeZZva « džeZZva džeZZva Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42

Slučajnih 5

Bliss Bliss
Jonathan
2014 3 out of 53 out of 53 out of 53 out of 53 out of 5
Bush Bush
Snoop Dogg
2015 4 out of 54 out of 54 out of 54 out of 54 out of 5
Live Kisses: From Capitol Studios Live Kisses: From Capitol Studios
Paul McCartney
2012 5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5
At Carnegie Hall At Carnegie Hall
Buena Vista Social Club
2008 5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5
Appetite For Destruction Appetite For Destruction
Guns N' Roses
1987 5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5