Iz|∠SLUŠATELJA

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

jethro tull 25th anniversary 4cd box set 4 cd 0Poštovani posjetitelji glazbenog portala SoundGuardian, pred vama je nova rubrika, nazvana Iz|∠SLUŠATELJA|. Idejni začeci ove rubrike datiraju još od početka 2011. Meni osobno bila je želja stvoriti neki prostor gdje neće biti i doista nema pravila oko predstavljanja nekih albuma i izvođača, čak i nekih događaja iz daleke prošlosti, ali i sadašnjosti moderne glazbe.

Od sada će Iz|∠SLUŠATELJA| biti redoviti prostor glazbenog portala SoundGuardian, gdje ćete moći pročitati o nekim povijesnim albumima, novitetima iz područja rocka, bluesa i jazza. Sve ovisi o trenutnoj inspiraciji ili pak o želji da vam predstavim ona diskografska izdanja koja to zaslužuju svojom kvalitetom.

Priznajem, nisam dugo razmišljao tko će biti prvi bend, koji će to biti album, a svi koji me barem malo poznaju znali su da će to biti nešto iz bogate diskografije benda koji je obilježio moju najraniju mladost. To je bend koji je u potpunosti oblikovao moj glazbeni ukus i stvorio mi i usadio neka pravila, mjerila i potpuno definirao moju ljubav i strast prema glazbi, kolekcionarstvu, općenito me usmjerivši da slušam poglavito dobru glazbu. Dame i gospodo, oni su Jethro Tull.

A tu predstavljam njihovo raskošno izdanje, četverodjelni box-set, kojeg je 1993. povodom obilježavanja 25 godina djelovanja grupe objavila diskografska kuća Chrysalis Records. Izdanje nosi naziv "JETHRO TULL - 25th Anniversary" i donosi nam, dakle, četiri nosača zvuka doista raznolikog i bogatog glazbenog sadržaja koji bi trebao zadovoljiti i najprobirljivije poklonike moderne glazbe.

Ovo izdanje objavljeno je u limitiranoj nakladi i nudi nam neke od najpoznatijih skladbi Tullovaca od 1969. do 1992. godine. No, na ovom izdanju mnoge od tih pjesama nismo čuli u takvom izdanju do tada, bila je to mogućnost da fanovi banda čuju kako njihove omiljene pjesme zvuče ipak malo drugačije.

Danas, s vremenskim odmakom od pune 24 godine, pisati o diskografskom izdanju daje mi veliku mogućnost provjeriti svoje stavove i razmišljanja o njihovom cjelokupnom radu, koji se proteže kroz više od 48 godina.

Moj prvi susret s Jethro Tull odigrao se s mojih nepunih 14 godina, kada sam prvi put vidio omot njihove ploče "Aqualung" i ostao paf! Da nisam znao da je to omot LP-ja, mogao sam misliti da se radi o naslovnici neke zbirke bajki ili pripovijetki. Iznenađenje je bilo još veće i snažnije kada sam čuo o čemu se tu radi. Totalno sam ostao osupnut, zbunjen, jer je to bilo nešto apsolutno drukčije od svega što sam do tada slušao. Nisam znao (bio sam premlad i zelen) da bih tu glazbu pravilno svrstao, pa sam mislio da se radi o spoju klasične, zborne glazbe i rocka (hmm…, možda i to nije bilo daleko od istine), ali za mene je to zapravo bilo doista strašno iskustvo.

jethro tull 25th anniversary 4cd box set 4 cd

Da, tada sam slušao sve ono što su slušali ljudi moje generacije, bliski prijatelji i poznanici. Križevci su i inače slovili kao grad u kojem se uvijek slušala dobra glazba, tako su mi govorili stariji, a i inače najpoznatiji smo uvijek bili po "Križevačkim Štatutima". Što je samo po sebi iziskivalo velike količine alkohola i to raznih vrsta.

Kao danas, sjećam se kako sam ponosno šetao gradom, noseći pod rukom samo dvije godine kasnije albume Tullovaca koje sam uspio jedva jedvice nabaviti u Trstu. E da, tada se išlo u shopping u Trst, a ja sam tamo uz traperice, jakne i majice kupovao ploče. Ta moja strast prema kolekcionarstvu nije ni danas prestala i malo tko ju je razumio. A nikada nisam nabavljao albume samo da ih imam, bile su to prave studije, sve se učilo na pamet i tek kada bi predmetni album postao dio mene išao sam dalje i sve dalje i sve dublje. Čak ni moji najbliži prijatelji nisu mogli razumjeti u čemu je štos. No, glazba je oduvijek imala nevjerojatan utjecaj na svaki djelić mog života od najranije mladosti pa sve do danas.

Jethro Tull, odnosno, njihova glazba, a osobito sam Ian Anderson, imali su strahovito značenje za mene. Od svog prvog albuma, "This Was", preko ''Stand Up'' i ''Benefit'' do fenomenalnog ''Agualunga'', ali i velikog broja kasnijih albuma, Jethro Tulla su me usmjerili na nešto sasvim posebno i drukčije. Ma priznajem da sam u svemu tome zaista uživao. A sve ovo za posljedicu je imalo to da su me i stariji dečki počeli uvažavati, jer ovaj mali sluša dobru glazbu… što god to značilo! Nakon Beatlesa, Rolača, Whoovaca, Animalsa, Sweet, Slade, Black Sabbath, Deep Purple, Uriah Heep, Led Zeppelin ali i Wilsona Picketta, Otisa Readinga, Sam & Dave, Arethe Franklin, Boba Dylana, Cat Stevensa, Terryja Jacksa i koga sve još ne, došao sam do Jethro Tull.

Ian Anderson i društvo totalno su me razbucali svojom glazbom, koja i dan danas za mene ima poseban status i to apsolutno nitko ne može promijeniti, to je jednostavno tako. Nakon svih do tada dostupnih mi albuma cijela priča poprimala je potpuno drukčiji kontekst. Stvar je otišla na višu razinu, jer upravo to njihova glazba i traži, a bio sam presretan što sam dio te priče.

Samo četiri godine kasnije, dakle, 1978. Tullovci su mi poslali ''paketić'' u kome je bilo popratno pismo, gdje mi objašnjavaju da nemaju fan club, ali da mi ipak šalju svoj životopis i potpisanu fotku s tadašnje svjetske turneje. Bilo je to, eto, prvi put da mi neki od mojih favorita odgovore i pošalju promotivne materijale. Danas se svakodnevno dopisujem s brojnim poznatim i nepoznatim glazbenicima, umjetnicima, promotorima najvećih promocijskih kuća, vlasnicima diskografskih kuća i sličnima i sve mi je to potpuno normalno, no tada je sve imalo drukčije značenje i konotaciju.

Ovo četverostruko CD izdanje je u stvari bilo drugo diskografsko izdanje u samo pet godina. Naime, prvo slično izdanje sadržavalo je 3CD/ 5LP/3MC i obilježavalo je 20 godina njihovog rada. Nazvano je "20 Years of Jethro Tull". Zašto sam baš izabrao "25th Anniversary Box Set"? Zato jer na 4 CD-a dobivamo sljedeće:

CD 1 - Remixed Classic Songs: remixes some older tracks;
CD 2 - Carnegie Hall, N.Y., Recorded Live New York City 1970: benefit concert for Phoenix House to rehabilitate drug abusers. This CD omits "By Kind Permission Of" and "Dharma For One", due to CD time constraints. Both can be found on the Living In The Past compilation. This performance was later released again in an expanded edition of Stand Up;
CD 3 - The Beacons Bottom Tapes: new recordings, mostly of older tracks;
CD 4 - Pot Pourri, Live Across The World & Through The Years: live (1969–1992).

Ovaj drugi nosač zvuka donosi nam snimke njihova koncerta u Carnegie Hallu. Naime, kao što se vidi i čuje, tu nema one dvije snimke – "By Kind Permission Of" i "Dharma For One – uvrštene na duplom kompilacijskom albumu "Living In The Past". Taj nastup činila je snažna kombinacija pjesama s albuma ''Stand Up '' i tada novog ''Benefit'', koji je tek trebao izaći.

Doista, što bih dao da sam prije imao prigode čuti još osam izvedbi, a ne samo dvije koje sam slušao na ''Living In The Past''. Tada, 1970. godine, Jethro Tull su nastupili u Carnegie Hallu na humanitarnom koncertu čiji je prihod išao za rehabilitacijski centar za ovisnike o drogi u New Yorku. Tom prigodom Jethro Tull nastupili su u jednoj od najjačih postava: Ian Anderson (12 žičana gitara, flauta i vokali), Martin Barre (električna gitara, netom zamijenio Micka Abrahamsa), Clive Bunker na bubnjevima i Glenn Cornick na basu. Na tom koncertu im se pridružio na klavijaturama i sjajni John Evans. Upravo taj nastup čini drugi disk i to je ono što me, pored ostalog, oborilo s nogu. Priznajem to je za mene osobno prava svetkovina glazbe, koju toliko volim i koja mi toliko znači.

Ovaj moj tekst ne treba shvatiti kao nešto što daje relevantnu sliku ovog izdanja, to je više esej o glazbi i bendu jednog zadrtog fana, koji nikada i ni po koju cijenu neće promijeniti svoje stajalište. Znam, jednom je Ian Anderson izjavio: "Naša publika ima takav karakter, da ako bismo izdali ploču gdje bi bila snimljena samo tišina, naša publika bi bez razmišljanja kupila tu ploču.'' E to u potpunosti opisuje moj odnos prema Jethro Tullu i njihovoj glazbi.

Ovo četverostruko izdanje vratilo me u daleku prošlost i dalo mom životu upravo sada, ovim tekstom, neki novi i po meni osobno značajniji smisao. Na kraju krajeva, meni osobno to je jasan znak da zapravo uvijek treba ustrajati na onome što voliš i što je naprosto dio tvog života. Za mene je to jedino ispravno!

Slušajući glazbu ovog raskošnog četverostrukog izdanja otići ćete na osebujno glazbeno putovanje s pregršt vrlo atraktivnih i osobitih lokacija. Želim vam svima ugodan gotovo petosatni put kroz glazbeno razdoblje dugo punih 25 godina, što će vam svakako pružiti ovo osebujno izdanje. Uživajte!

Sadržaj izdanja:

CD1 - Remixed Classic Songs
1. My Sunday Feeling
2. A Song For Jeffrey
3. Living In The Past
4. Teacher
5. Sweet Dream
6. Cross-Eyed Mary
7. The Witch's Promise
8. Life Is A Long Song
9. Bungle In The Jungle
10. Minstrel In The Gallery
11. Cold Wind To Valhalla
12. Too Old To Rock 'N' Roll Too Young To Die
13. Songs From The Wood
14. Heavy Horses
15. Black Sunday
16. Broadsword
CD2 - Carnegie Hall N.Y. 1970
1. Nothing Is Easy
2. My God
3. With You There To Help Me
4. A Song For Jeffrey
5. To Cry You A Song
6. Sossity, You're A Woman
7. Reasons For Waiting
8. We Used To Know
9. Guitar Solo
10. For A Thousand Mothers

***Recorded Live at the Carnegie Hall, New York City, November 04, 1970
CD3 - The Beacons Bottom Tapes
1. So Much Trouble (Ian Anderson solo)
2. My Sunday Feeling
3. Someday the Sun Won't Shine for You (Ian Anderson solo)
4. Living in the Past (Ian Anderson solo)
5. Bourée (Ian Anderson - Andy Giddings)
6. With You There to Help Me
7. Thick as a Brick
8. Cheerio (Dave Pegg solo)
9. A New Day Yesterday
10. Protect and Survive (Martin Barre solo)
11. Jack-A-Lynn
12. The Whistler (Barre-Pegg-Perry-Giddings)
13. My God
14. Aqualung

Tracks 1 and 3 - 5 recorded December 1992 at Ian Anderson's Home Studio
Tracks 2, 6 - 7, 9 and 11 - 14 recorded November 1992 at Beacons Bottom
Track 8 recorded December 1992 at Woodworm Studio
Track 10 recorded at December 1992 at Presshouse Studio.
CD4 - Live Across The World & Through The Years
1. To Be Sad Is A Mad Way To Be
2. Back To The Family
3. Passion Play Extract
4. Wind-Up-Locomotive Breath-Land Of Hope And Glory
5. Seal Driver
6. Nobody's Car
7. Pussy Willow
8. Budapest
9. Nothing Is Easy
10. Kissing Willie
11. Still Loving You Tonight
12. Beggar's Farm
13. Passion Jig
14. A Song For Jeffrey
15. Living In The Past

Tracks 1 - 2 recorded January 19, 1969 in Stockholm, Sweden
Track 3 recorded July 5, 1975 in Paris, France
Track 4 recorded February 1977 in London, UK
Track 5 recorded April 1982 in Hamburg, Germany
Tracks 6 - 7 recorded September 1984 in London, UK
Tracks 8 - 9 recorded July 10, 1991 in Leysin, Switzerland
Track 10 recorded July 20, 1991 in Tallin, Estonia
Track 11 recorded October 1991 in London, UK
Track 12 recorded October 1992 in Pullman, Washington, USA
Tracks 13 - 14 recorded October 1992 in Chicago, Illinois, USA
Track 15 recorded November 9, 1992 in Montreal, Canada.

Personnel:

Disc 1:
Ian Anderson (flute, mouth organ, claghorn, piano, vocals, harmonica, mandolin) plays on all tracks
Mick Abrahams (guitar, 9-string guitar, vocals) plays on tracks 1 - 2
Clive Bunker (drums, hooter and charm bracelet) plays on tracks 1 - 7
Glenn Cornick (bass) plays on tracks 1 - 5 and 7
Martin Barre (electric guitar, marimba) plays on tracks 3 - 16
Barriemore Barlow (drums, percussion) plays on tracks 8 - 14
Jeffrey Hammond-Hammond (bass) plays on tracks 6 and 8 - 11
John Glascock (bass, vocals) plays on tracks 12 - 14
John Evans (piano) plays on tracks 4 and 7 - 14
Mark Craney (drums) plays on track 15
Gerry Conway (drums,percussion) plays on track 16
Peter-John Vettese (piano, synthesizer) plays on track 16
Dave Pegg (bass, mandolins, vocals) plays on tracks 15 - 16
David Palmer (keyboards, orchestra conductor) plays on tracks 13 - 14

Disc 2:
Ian Anderson (flute, mouth organ, claghorn, piano, vocals, harmonica, mandolin) plays on all tracks
Clive Bunker (drums, hooter and charm bracelet) plays on all tracks
Glenn Cornick (bass) plays on all tracks
Martin Barre (electric guitar, marimba) plays on all tracks
John Evans (piano) plays on all tracks

Disc 3:
Ian Anderson (flute, mouth organ, harmonica, mandolin) plays on tracks 1 - 7, 9 and 11 - 14
Martin Barre (electric guitar, marimba) plays on tracks 2, 6 - 7 and 9 - 14
Dave Pegg (bass, mandolins, vocals) plays on tracks 2, 6 - 9 and 11 - 14
Andy Giddings (keyboards) plays on tracks 2, 5 - 7, 9 and 11 - 14
Doane Perry (drums) plays on tracks 2, 6 - 7, 9 and 11 - 14

Disc 4:
Ian Anderson (flute, mouth organ, claghorn, piano, vocals, harmonica, mandolin) plays on all tracks
Martin Barre (electric guitar, marimba) plays on all tracks
Clive Bunker (drums, hooter and charm bracelet) plays on tracks 1 - 2
Glenn Cornick (bass) plays on tracks 1 - 2
Barriemore Barlow (drums, percussion) plays on tracks 3 - 4
John Evans (piano) plays on tracks 3 - 4
Jeffrey Hammond-Hammond (bass) plays on track 3
John Glascock (bass, vocals) plays on track 4
David Palmer (keyboards, orchestra conductor) plays on track 4
Dave Pegg (bass, mandolins, vocals) plays on tracks 6 - 15
Gerry Conway (drums, percussion) plays on tracks 5
Peter-John Vettese (piano, synthesizer) plays on tracks 6 - 7
Doane Perry (drums) plays on tracks 6 - 11
Martin Allcock (mandolin, keyboards) plays on tracks 8 - 11
Dave Mattacks (drums) plays on tracks 12 - 15
Andy Giddings (keyboards) plays on tracks 12 - 15

Guest musicians:
Eddie Jobson (keyboards, electric violin on disc 1, track 15)
Maddy Prior (backing vocals on disc 1, track 12)

Credits:
Remix Engineers: Robin Black, Ian Taylor
Concert Mixing and Recording Engineer: Leon Phillips
Production Manager: Kenny Wylie
Artwork, Design & Layout: Bogdan Zarkowski
***Release date: April 26, 1993 (UK) & April 20, 1993 (USA)

Yours,
Mladen Loncar - Mike