Izvještaji

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

IMG 5548 Nakon monstruoznog flopa u zagrebačkoj Areni 2012. godine bilo upitno hoće li se Sting, kao dotad neupitni miljenik domaće publike, ikad vratiti u Hrvatsku. No recentnim albumom “57th & 9th” kao da je udahnuo novi život svojoj konzervativnoj pop fazi i uspješno je stavio u kontekst američkog radiofoničnog zvuka. U ambicioznoj svjetskoj promotivnoj turneji našao se i datum s pulskim amfiteatrom koji ga je već dvaput ranije ugostio.

IMG 5266

No na dan koncerta bilo je evidentno da su nadobudne cijene ulaznica sasvim očekivano odbile mnoge hrvatske znatiželjnike pa se u prikupljenoj masi moglo čuti sijaset europskih jezika. Je li Sting zaslužan za jednokratni dolazak dotične publike ili se istoj samo sretno poklopilo ljetovanje u Istri, ostavio bih na procjenu turističkim zajednicama. No, ciljanje na publiku dubljeg džepa ispalo je kontraproduktivno na doživljaj koncerta. Bahata klijentela koja je glasno počela izražavati negodovanje već od prvog trenutka kad je Joe Sumner, koji je nastupio kao predizvođač, sišao sa stagea, očito se nije uobičajena koncertna publika jer je line-check u vremenu prije nastupa glavnog izvođača sasvim ustaljena i neophodna praksa da bi koncert mogao proći u najboljem redu. Iskrivljeni motivi prisustvovanja ovakvom događaju vidljivi su spomenutom nepoznavanju koncertnog folklora. Mentalitet takvi ljudi posebno je došao do izražaja kad se trebalo “izboriti” za željena mjesta u koncertnom prostoru pa makar to značilo potezanjem šaka i salvom uvreda. No nesnosna iritacija “čekanjem” očito je prestala prvim hitovima večeri kad su praktički svi prisutni razgaljeno posegnuli za vlastitim mobilnim aparatima koji je svaki gabaritima remake monitora prosječnog PC računala od prije 10-tak godina. Nezaustavljivo se snimaju panorame, 360°, facebook live, iskaču silni lajkovi, a malobrojni nedužnici koji su se tu našli da stvarno uživaju u koncertu bili su osuđeni nastup promatrati kroz tuđe ekrane. Većini je izgleda bitnije bilo dokazati gdje su bili i za koliko novaca jer u njihovim očima jedino to daje garanciju uloženom novcu u ovaj aranžman za pulski amfiteatar.

IMG 5320

Koncept sličan onom s “Back to Bass Tour” kad je zadnji put nastupio u Hrvatskoj 2012. godine uz minimalne izmjene u instrumentariju pokazao se kao prokušana formula kojom najtočnije može iznijeti svoj raznovrstan katalog. Set je uključivao 22 stvari - pregršt The Police materijala uz presjek solo karijere bez pretjeranog fokusiranja na posljednji album te s David Bowie obradom koju je izveo Stingov sin Joe Sumner kao svojevrsni intermezzo.

Stinga još uvijek prati njegov vjerni gitaristički wingman Dominic Miller, vrlo doziran, ekelktičan, sa svakim tonom na mjestu i s ukusom. Na aktualnoj “57th & 9th” turneji familijarno je pojačan još jednom gitarom, njegovim podmlatkom Rufusom Millerom. Stingov najsmjeliji odabir je povratnik Josh Freese, jedan od najprolifičnijih studijskih glazbenika u Kaliforniji, bubnjar punk pedigrea zarađenog u DEVO, Vandalsima i Westerbergovom bendu. Apsolutni respekt fusion čarobnjaku Colaiuti, ali Freese je donio energiju koja je nekad bila motor The Policea i potpuno je dostojno obukao radno odijelo legendarnog Stewarta Copelanda.

IMG 5376

Ono što Stinga čini relevantnim još dan danas je njegov kameleonski karakter. Nije si dopustio ulogu nostalgičara već u svakom kreativnom izlasku priredi dobro promišljen obrat. No u svim tim pokušajima ne propušta priliku u prvi plan staviti vlastiti šarm što samo potvrđuje da se radi o vanserijskom zabavljaču. Čak i kad mu možemo zamjeriti da mu dobar dio autorskog materijala nije ništa bolji od najsterilnije shopping mall glazbe i da je nakon originalnog benda izgubio oštricu, ogromno iskustvo kao u starog morskog vuka i lagodna egzekucija čine ga iznimno uvjerljivim. Još kad bi promijenio i profil publike, onda bi to stvarno mogla biti “Back to Bass-ics” priča.

Zahvaljujemo se Art Travelu na ugodnoj organizaciji prijevoza na koncert.

Setlista:

Synchronicity II (The Police song)
If I Ever Lose My Faith in You
Spirits in the Material World (The Police song)
Englishman in New York
Every Little Thing She Does Is Magic (The Police song)
She's Too Good for Me
Mad About You
Fields of Gold
Shape of My Heart
Petrol Head
One Fine Day
Message in a Bottle (The Police song)
Ashes to Ashes (David Bowie cover) (with Joe Sumner)
50,000
Walking on the Moon (The Police song)
So Lonely (The Police song)
Desert Rose
Roxanne (The Police song) (with "Ain't No Sunshine" by Bill Withers snippet)

BIS
Next to You (The Police song)
I Can't Stop Thinking About You
Every Breath You Take (The Police song)

BIS 1
Fragile