Intervjui

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

Kries

Čast da zatvore ovogodišnji Tabor Film Festival pripala je bendu Kries. Ususret nastupu popričali smo s bendom koji nam je otkrio detalje aktualnog albuma „Selo na okuke“ i njegov socijalni angažman.Čast da zatvore ovogodišnji Tabor Film Festival pripala je bendu Kries. Ususret nastupu popričali smo s bendom koji nam je otkrio detalje aktualnog albuma „Selo na okuke“ i njegov socijalni angažman.

Počnimo s najaktualnijim stvarima vezanim za bend. Nedavno ste potpisali za vrlo cijenjeni  Riverboat. Kako je došlo  do suradnje i što će to značiti za bend? Kakva su očekivanja?
Riverboat Records je jedna od najznačajnijih World Music izdavačkih kuća u svijetu i prva izdavačka kuća za koju Kries potpisuje ugovor. Do sada smo sva svoje izdanja imali pod vlastitom izdavačkom kućom Kopito Records. Do suradnje je doslo preko Iana Adersona (urednika fRoots magazina) koji je, nakon sto je čuo materijal, spojio mene i Phila Stantona i uvjerio nas da trebamo surađivati. Ja osobno nemam nikakvih očekivanja. Važno mi je da vjerujem Philu i da sami ne moramo raditi na promociji i distribuciji svoje glazbe. Na nama je da sviramo odlične koncerte i stvaramo novu glazbu, na njima je da naprave svoju «magiju» da ta glazba dođe do čim šireg kruga slušatelja. 


Ovo ljeto ćete imati desetak koncerata u srpnju što je vjerojatno najviše za bend u tako kratkom periodu. S obzirom da su članovi benda razbacani u tri države, kako uspijevate to sve uskladiti i koliko to otežava rad benda generalno?
Nije toliko teško uskladiti naše obveze koliko su troškovi putovanja vrlo često prepreka većem broju nastupa, pogotovo u Hrvatskoj. Probe imamo samo kada se rade nove pjesme, dok za kocerte sve što treba je definirati datum na vrijeme. Tijekom srpnja sam ja u Hrvatskoj sto je smanjilo troškove i našoj booking agenciji Hangtime, omogućilo da organizira više koncerata. 


Kako teče proces stvaranja novih pjesama u Kriesu? Tko skuplja narodne napjeve, tko stvara glazbu? U kojoj mjeri intervenirate ili morate intervenirati u odnosu na izvornik?
Pjesme najčesće nastaju na osnovi terenskih snimki koje sam jos odavno prikupio u Institutu za Etnologiju i Folkloristiku iz Zagreba, i koje slušam(o) zadnjih 10-15 godina. Pored toga nas gajdaš Andor Vegh je nepresušan izvor sjajnog materijala. Ako se pjesma svidi Ivi (lijeričaru), meni ili Andoru mi je prvo neko vrijeme pjevamo (često i u kombiju tijekom turneje), a kada se nađemo s namjerom da se napravi «stvar» svatko unese dio svog «svijeta». Najiskrenije, od trenutka kada pjesmu zapocnemo svirati na probi, sve sto postoji je naša interpertacija. Koji put je jako blizu izvornoj snimci/tekstu koji put otidjemo nekim svojim putem.

„Selo na okuke“ vaš je treći album. Koliko se on iz vaše perspektive  razlikuje od svojih prethodnika?
Teško mi je to reći jer je svaki album, svaka pjesma toliko posebna da se meni čini kako nemaju apsolutno nikakve sličnosti ili poveznice. S druge strane, svjestan sam da inspiraciju za sve pjesme/albume, vučemo iz vrlo sličnog «izvora» i da u tom smislu gotovo da nema razlike u našem radu od početka. Ono što smatram najznačajim napretkom albuma Selo na okuke, je da smo kao ljudi, glazbenici pojedinačno ali i zajednički kao bend sazreli i vjerujem da se to dalo jak pečat cijelom albumu.

„Selo na okuke“ ste na neki način poklonili inicijativi Dobri domaćini koja je radila crowdfunding kampanju za mlade kreativce bez odgovorajuće roditeljske skrbi. Što se kao bend htjeli poručiti tom lijepom gestom i jeste li zadovoljni rezultatima kampanje?
Dobri domaćini su nastali nakon što smo snimili pjesmu Ivo se seće koja je otpjevana s mislima na  kolonu ljudi koji su tijekom 2016. Balkanskom rutom putovali iz Grčke ka sjevernoj Europi. Oko te inicijative se nasla grupa na čelu s mojom prijateljicom Suzanom Kunac i slikarom Petrom Grimanijem i udrugama Solidarna, Are You Syrious, Inicijativa za podršku izbjeglicama Dobrodošli! ... Prikupljeno je 200 000 kuna koje su usmjerene kreativnim mladim ljudima i djeci koji su zatražili azil u Hrvatskoj. Nabavljena je slikarska, fotografska, glazbena oprema i pokrenuto nekoliko radionica. Rezultatom same kampanje smo presretni i zadovoljni. Na svima nama je da tu ne prestane ljudska solidarnost s ljudima koji su u nezavidnom položaju i koji trebaju puno više razumijevanja za svoje (i naše) probleme s kojima se susreću (susrećemo).

Kries u srednjovjekovjenom dvorcu Veliki Tabor. Prošle godine ste imali čast da kao headliner otvorite Tabor Film Festival, a ove da ga zatvorite. Proglašeni ste i bendom domaćinom Festivala. Što publika može očekivati od vašeg nastupa i spremate li nešto posebno za ovu prigodu?
Nemam pojma, ha, ha, ha... Koncert ne ovisi samo o nama, on podjednako ovisi i o publici. Jedva čekam da se nađemo u Taboru i pokrenemo «magiju» zajedno.