Review
Svoj prvi album, The Knightingale Cabaret, objavio je mladi riječki jazz glazbenik Zvjezdan Ružić, višestruki dobitnik nagrade Status. Ovim se izdanjem predstavlja kao sjajan pijanist, ali i skladatelj djela suvremenog jazza snažno nadahnutih hrvatskim folklorom, životnim situacijama, karakterom ljudi, podnebljem, povijesnim događajima. Vidljivo je to i iz većine naslova. Skladbe su: Moreška, The Knightingale Cabaret, Alkar Salko, Linđo, Bigot Land i End Of Act I. Time Ružić nastavlja provoditi autorske zamisli što ih realizira i kroz sastav Borna Šercar's Jazziana Croatica kojeg je stalni član i s kojim je za svoju skladbu Kolo osvojio nagradu Porin u kategoriji najbolje jazz skladbe. U ostvarenju tog nauma pomogli su mu trubač Tomaž Gajšt, sopran saksofonist Vojkan Jocić, tenor saksofonist Lenart Krečič, kontrabasist Luka Veselinović i bubnjar Adriano Bernobić te u jednoj izvedbi pjevačica Alba Nacinovich. Uz njih je 9. listopada u Rijeci, u prepunom HKD-u na Sušaku, održao zapaženi promotivni koncert. U nazivu albuma, kabaret viteza-slavuja, sadržana je cjelokupna Ružićeva glazbena filozofija i autorska nakana. Naime vitez je asocijacija na vitešku igru zvanu Moreška, a slavuj i njegov nestvarno lijep pjev koji simbolizira dobrotu na njegove suradnike i ugođaj koji donosi glazba na albumu, dok je kabaret podsjetnik da je jedna od skladbi, End Of Act I, nastala u kazalištu, za predstavu Le prefice di Pseudolus talijanske drame riječkog HNK. Osim toga, Ružić slavujem naziva Albu Nacinovich, svestranu pjevačicu predivna glasa i začudne imaginacije. Ujedno, sve te asocijacije povezujemo s igrom, a glazba na ovom CD-u ostavlja dojam igre, poigravanja glazbalima, interakcijama, solima... Nastala je kao rezultat sanji, sanjarenja, ponekad nesvjesno. Zahvaljujući iznimnom skladateljskom i aranžerskom umijeću Ružić je svoje snove uspio sjajno prenijeti u glazbeni jezik koji je osoban, uvjerljiv, dojmljiv.
Davor Hrvoj, preuzeto iz časopisa Cantus, br. 194/195