Length 40:30
Edition date Lipanj 2013
Država UK
Etiketa Universal
Edition details Producent: John Franz
Tags Universal john franz

Iako spirala njegove karijere ne započinje tu, već nekoliko godina ranije, Scott Walker je u svom solo-prvijencu ispisao prva poglavlja svoje umjetničke vizije. "Scott" je izišao u istoj godini kad i posljednji album prve inkarnacije The Walker Brothers i označio je drastičan pomak u poetici i usmjerenju mladoga pjevača. Nebeski lijepe melodije matičnog mu benda na nastupnom solo-albumu ustupile su prvenstvo mračnijim tonovima i melankoličnijim nagnućima, čime kao da je uistinu napokon progovorio sam – godina je Gospodnja 1967., rock u punom naletu grabi ka statusu umjetnosti, pri čemu Brian Wilson počinje gubiti razum, The Beatles jedinstvo, a Dylan pada s motocikla u nepredvidljivu pastoralu. Noel Scott Engel, kako mu je glasilo ime prije učlanjenja u klub Walkera, oslobađa, dakle, svoje unutarnje silnice u jednom od najkreativnijih i najgušćih razdoblja rocka, ali posve neovisno o tim okolnostima pa čak neovisno i samom rocku. Ma i popu, ako ćemo lijepiti etikete…

Jednostavno nazvan "Scott", prvi album Scotta Walkera iznad svega je izraz njega kao autora usprkos nemilosrdnoj statistici koja govori o tek tri autorske pjesme od ukupno dvanaest sakupljenih tu. Za početak, te tri pjesme sve su od prvoga do zadnjeg takta ili stiha mala remek-djela intimne poetike i grandiozne vizije "malih" osjećaja. "Montague Terrace (In Blue)" orkestrirana je poezija što briše granice između žanrova, a u tih nekoliko minuta i zastore oko Scottove pjesničke esencije. Raskošna melodija koja mete sve pred sobom tim je snažnija što njezini stihovi rastu od "malenoga sata što prestaje otkucavati" do "njezinih bedara punih priča" – sve vođeno neponovljivim vokalom što će se dugo klatiti od ispovjedne krhkosti do izvođačke siline. "Such a Small Love" pohodi iste emocionalne pustopoljine, šaljući trnce tim snažnije što je malenkost te ljubavi naglašenija dok "Always Coming Back to You" razoružava još podmuklije, kao najbolja ljubavna poezija ili romantična partitura – svojim početkom u "kako je to bilo dok smo bili mladi?" ona već reže podebljanom nostalgijom i slapovima ljubavne melankolije, toliko da se slušatelj pita može li uopće ići dalje, kako nešto može biti tako raskošno, a ogoljeno.

No, upravo je toliko Scott Walker dao baš svoga za svoje prvo glazbeno čedo. Preostale tri četvrtine albuma čine pažljivo birane obrade i ne samo da su pažljivo birane već su i pažljivo, s respektom i vizijom izvedene. Među njima, naravno, odmah treba izdvojiti pjesme Jacquesa Brela, belgijskog kantautora spram kojega je Walker gajio posebne simpatije i poštovanje. Tako su se na ovom i na sljedeća dva albuma našle po tri obrade osebujnoga Belgijca, sve redom briljantni prepjevi kojima je Walker-interpret dao vrlo osoban pečat. Uzmimo samo "Mathilde", kojom Walker otvara album i svoju solo-karijeru – svečane orkestracije u klinču s mazohističkim ljubavnim stihovima, sve upakirano u sjajnu "borbenu" melodiju, trijumf su procvaloga talenta i nepogrešivo pogođen kanal za njegovu ekspresiju. "Amsterdam", koja će zatvoriti kolekciju, sličnim tonovima i brelovskom lirskom prpošnošću postiže isti rezultat kao logična omega prethodno navedenoj alfi. U sredini, "My Death" manje je ljepljiva, ali ne mnogo manje impozantna manifestacija čežnje filtrirana kroz bolne vapaje.

Tako Walker tretira i ostale odabranice – čini ih svojima na autoritativan način, ali i s punim poštovanjem i naklonom izvornicima. "Lady Came from Baltimore" je prekrasan primjer, gdje krhku, minimalističku pjesmu Tima Hardina (i toj će se kultnoj figuri Walker još vraćati) prepakira u finiji celofan, brižno, kao da bi se u grubljim rukama raspala, ostavljajući pritom njezin minimalistički skelet netaknutim. Ono, dakle, što Scott Walker uspijeva u vrijeme velikih rock-autora i samog sazrijevanja i uzdizanja rocka do sveprisutne kulture novoga doba, reinkarniranje je umjetničke vrijednosti interpreta kroz snažnu muzičku pojavu te nadilaženje okvira bujajuće popularne kulture. "Scott" je, uz možda jednu ili dvije pjesme "viška", upečatljivo djelo "krvavijeg" Sinatre, "staromodna glazba budućnosti", kako je to zgodno primijetio Eric Matthews. Veliki album koji je postavio temelj jednoj legendi što ni u novom tisućljeću ne popušta u svojoj enigmatičnosti. Stoga, sve pohvale luksuznom reizdanju ovog i slijedećih mu četiriju albuma u obliku seta od pet diskova, odnosno, vinila.

Hits 2968
Scott Walker Albumi Kronologija Scott 2 » Scott 2

Ikone simfonijskog metala u Tvornici