Length 1:19:59
Edition date Svibanj 2019
Etiketa Frontiers Records
Catalog Number FRCD 950
Edition details objavljeno: 10.5.2019.; producenti: David Coverdale, Joel Hoekstra, Michael McIntyre i Reb Beach; miksao: Christopher Collier
Tags Frontiers Records Whitesnake David Coverdale Reb Beach Michael McIntyre Joel Hoekstra

Moram priznati da sam s nestrpljenjem očekivao novi, trinaesti po redu studijski album grupe „Whitesnake“. Album je najavljen još sredinom veljače ove godine singlom „Shut Up & Kiss Me“, koji je upućivao na to da se ovaj sada već možemo reći antologijski hard-rock/blues bend ponovno vratio svojim korijenima. Vjerojatno već i ptičice na granama znaju da je grupu osnovao David Coverdale (rođen 1951.), bivši pjevač legendarne grupe „Deep Purple“, koji je ondje pjevao kao mladić i učinio naizgled nemoguće - uspješno zamijenio Iana Gillana, na iduća tri studijska albuma. Od 1978. krenuo je u solističke vode i osnovao svoj prateći bend „Whitesnake“ s kojim uz kraće prekide i nekoliko promjena postava djeluje sve do današnjih dana.

Osobno, najdraža mi je najranija faza rada ove grupe, kada su se u svom glazbenom izričaju najviše oslanjali na korijene hard rocka i bluesa. Međutim, najviše su uspjeha ostvarili sredinom '80-ih kada su se poprilično komercijalizirali te snimili svoje vjerojatno najpoznatije hitove „Cryin' In the Rain“ i „Here I Go Again“. Odmah na početku mogu s veseljem konstatirati da na ovom novom studijskom albumu nema ipak u tolikoj mjeri komercijalnih i lako priljepčivih „hitića“, već da je cijeli album poprilično žestok, uz tek jednu „sladunjavicu“ te jednu nježnu i kvalitetnu baladu.

Trenutačno „Whitesnake“ nastupa u šesteročlanoj postavi. Uz neizbježnog pjevača Davida Coverdalea, ovdje su još gitaristi Joel Hoekstra i Reb Beach, klavijature svira Michele Luppi, a ritam sekciju čine Michael Devin (bas) i Tommy Aldrige (bubnjevi). Dakle, gotovo ista postava koja je svirala i na prošlom studijskom „The Purple Albumu“ (osim klavijaturista). Ovaj album zagrebačka publika je mogla čuti tijekom „Purple Tour“ (2015.) u zagrebačkoj Ciboni (tj. Dvorani Dražena Petrovića). Tada sam bio impresioniran čvrstinom njihovog nastupa i lakoćom kojom vremešni David Coverdale pjeva one zahtjevne vokalne dionice.

Novi album otvara riffovska „Good To See You Again“, pjesma s porukom (jer ipak je to prvi autorski album nakon osam godina i/ili studijski nakon četiri godine). Slijedi nešto mirnija „Gonna Be Alright“, a zatim opet čistokrvna, već spomenuta rock stvarčina „Shut Up & Kiss Me“ s odličnim gitarističkim solo dionicama, na koju se nadovezuje izvrsna „Hey You (You Make Me Rock)“, koja ponovno budi uspomene na stari, dobar žestoki „Whitesnake“. Nakon „Always And Forever“, pjesmuljka sladunjavog teksta, kreće „When I Think Of You“ koju će voljeti zaljubljenici već spomenutog komercijalnijeg pristupa. Slijedi još nekoliko žestokih i dobrih stvari: „Trouble Is Your Middle Name“ i „Flesh & Blood“. „Well I Never“ i „Heart Of Stone“ ostavljaju me ravnodušnim i čini mi se najslabijim dijelom albuma, ali već „Get Up“ vraća album u dobru formu. „After All“ je akustična balada, zgodna pjesma koja nas podsjeća na stare, dobre Zeppeline. Službeni dio albuma završava nešto žešćom, ali prosječnom „Sands Of Time“. U bonus dijelu ovog izdanja izdvojio bih samo „Can't Do Right For Doing Wrong“ koja ima elemenata komercijalnog bluesa i „If I Can't Have You“, koja bi mogla dobro zvučati uživo ukoliko je dio setliste ove turneje.

Sve u svemu, usudio bih se zaključiti da se čekanje isplatilo - „Whitesnake“ je izdao jedan sasvim solidan, vrlo dobar album. Mnogi će se vratiti u mladost, posebno mi koji ćemo nazočiti koncertu grupe „Whitesnake“ 3. srpnja na SRC Šalati. Nadajmo se samo da će nas vremenske prilike poslužiti i da nećemo morati pjevati „Cryin' In the Rain“.

Hits 329
The Purple Album « The Purple Album Whitesnake Albumi Kronologija