Length 49:14
Edition date Listopad 2005
Država UK
Etiketa simplyred.com / Aquarius Records
Edition details Producenti: Andy Wright, Mark Jaimes & Danny Saxon (pjesme 1-3) Mick Hucknall (pjesme 4-12).
Tags Simply Red

Kuba. Država poznata po Fidelu Castru, karizmatičnom diktatoru koji se na čelu te otočne države nalazi gotovo pola stoljeća, kubanskim cigarama tom simbolu hedonizma u kojem samo istinski znalci znaju uživati te prekrasnoj kubanskoj glazbi.

Sigurno se pitate, a kakve veze s tim imaju Simply Red i gdje je se oni tu uklapaju. E pa imaju veze, a kada preslušate ovaj novi album vidjet ćete da se i savršeno uklapaju. Rekao bih da su Simply Red jedan od onih bendova koji vrlo rado prihvaćaju izazove, koji vrlo rado vole posegnuti za nečim novim, nepoznatim i koji te izlete u nepoznato s takvom ljubavlju i profesionalnošću odrađuju da je jako teško naći mane i uputiti ozbiljne kritike njihovim uradcima.

Album Simplified nije klasična the best of... zbirka već je riječ o pojednostavljenim (iako ja ništa pojednostavljeno ne nalazim u ovim pjesmama) verzijama dobro nam poznatih hitova. Na sve pjesme otisnut je snažan kubanski pečat, a ovaj album samo je jedan dio velikog projekta koje Simply Red stvaraju na Kubi upravo dok ovo čitate. Riječ je o seriji koncerata koje će održati u Gran Teatru, prekrasnom povijesnom zdanju koje je do sad ugošćivalo isključivo baletne i operne priredbe. Koncem godine i mi ćemo moći uživati u čaroliji koja je stvorena na koncertu u Havani i to preko DVD-a na kojem će taj nastup biti zabilježen.

Priznajem da me Simplified nije očarao na prvo slušanje. Uostalom i nisam znao šta da očekujem. Ostao sam prilično ravnodušan i rezerviran. Taj dojam je još pojačala u Ricky Martinovskom stilu prerađena Something Got Me Started. No drugo slušanje je bila sasvim druga priča. Počeo sam polako otkrivati svu čaroliju i bogatstvo zvuka koji je dopirao iz mojih zvučnika. Pjesme su se nizale jedna za drugom i bile su sve bolje i bolje, a moje oduševljenje je raslo iz minute u minutu svakom melodijom koju su odsvirali. Međutim, nisu samo melodije glazbala zaslužne za to što stare pjesme zvuče tako blistavo, veliku ulogu u svemu tome imao je i prekrasan glas ponajboljeg vokala sa Otoka. Citirao bih Micka Hucknalla koji je istaknuo sljedeće "Na pjesmama poput Holding Back The Years ili Sad Old Red, koje su stare gotovo 20 godina, zvučim kao sedmogodišnjak. Glas mi je, danas, puno bogatiji obzirom da sam na vrhuncu glasovnih sposobnosti. Sve u svemu, cilj mi je bio sve odabrane stare pjesme nanovo prezentirati na bezvremen način, radije nego da predstavljaju vrijeme u kojem su prvotno predstavljene."

Pjesme koje su mi posebno drage te bi ih izdvojio kao skladbe na koje bi trebali posebno obratiti pažnju su, naravno, Holding Back The Years zatim More, My Perfect Love, Fairground te Everytime We Say Goodbye. U ovoj posljednjoj me posebno oduševilo uklanjanje gudačkog djela na samom otvaranju pjesme. Nekima možda to pjesmi daje poseban dojam, no ja sam upravo zbog toga često tu pjesmu izbjegavao slušati. Sada ona zvuči onako kako treba i vrlo sam zadovoljan učinjenim.

Uz ove Simply Redovske "klasike" Simplified sadrži još tri nove skladbe. Ovo "nove" je relativan pojam, pošto su od spomenute tri aktualni singl Perfect Love, na kojem gostuje havanska pjevačica Danae, te Smile – pjesma otpjevana u stilu velikog Sinatre – uistinu nove skladbe specijalno napisane za ovaj album dok je tema A Song For You, prerada skladbe Leona Russella koju izvorno izvode Donny Hathaway i Nancy Wilson.

Kako sam rekao na početku, ovome albumu ne mogu uputiti nikakvu ozbiljnu kritiku jer je sve učinjeno, odrađeno, odsvirano i otpjevano bez najmanje greške. Vjerojatno jedina stvar zbog koje sam odlučio ovome albumu dati ocjenu 4 je pjesma koja je na mene ostavila nešto slabiji dojam, a to je Something Got Me Started. Mislim da su me, u konačnici, Simply Red ovim albumom previše razmazili pa sam pred kraj počeo tražiti iglu u plastu sjena, koju sam i našao u maločas spomenutoj skladbi... sve ostalo je čista petica!

Dragutin Andrić

Hits 1141
Simply Red Albumi Kronologija Stay » Stay