Edition date Travanj 2001
Država UK & Europe
Etiketa Motor Music
Catalog Number 549 639-2
Edition details Produkcija: Jacob Hellner i Rammstein
Tags Rammstein Motor Music

Prije koncerta Rammsteina u Zagrebu, zakazanog za utorak, 8. studenog godine 2011., valjalo bi se propisno uživiti u njihov opus, a to znači preslušavanje njihove diskografije. Fokus u prošlost ovog puta cilja na njihov treći album, Mutter, s kojim su definitivno osvojili svijet.

Rammstein su od samog početka rada imali dojam metalne šake u oko, ili preciznije rečeno, pneumatskog fistanja. Sa Herzeliedom, debitanstkim albumom iz 1995., odmah su zainteresirali europsko tržište jer su imali uredno definiran, agresivan industrijski zvuk. Du riechts so gut (Ti tako dobro mirišeš) bio je glavni singl, dovoljno radio friendly, a istovremeno dovoljno mračan. Uslijedio je Sehnsucht (1997.), koji nosi Engel i Du hast, i sa time su Rammstein postali ozbiljni mainstream igrači. Engel je ujedno bio i prvi spot Rammsteina koji sam vidio, a kako sam fan Rodrigueza i Tarantina, definitivno mi je pažnju privukao spot koji aludira na From Dusk Till Dawn, dok glazba podsjeća na Laibach. Jednostavno, veoma moćna kombinacija.

Uz Sehnsucht, Rammsteinu je krenulo na globalnoj razini. Nedugo nakon ovog albuma, izdali su live album sa nastupom iz Berlina, čija se snimka dosta često vrtila na Vivi Zwei. Korn su ih primjetili i poveli sa sobom na Family Values turneju, koja je tada brojala još i Limp Bizkit, Orgy (kojih se ne sijećate s razlogom), i Ice Cubea. Tako su se probili i na Sjevernu Ameriku.

Kao što pravilo govori, prvim albumom bend se upoznaje sa publikom, a ako valjaju, album postane uspješan i to natjera izdavače na objavljivanje drugoga, što prije. Taj drugi album je presudan, jer ako ne valja, bend veoma lako nestaje sa glazbenog radara. Ako drugi album uspije, treći će vjerovatno biti bend u svojem najboljem izdanju, a to upravo vrijedi za Mutter. Dva studijska albuma i jedan live, ekstravagantni koncerti sa mnogo pirotehnike, Neue Deutsche Härte zvuk doveden do savršenstva – uvjeti su bili savršeni za šestoricu iskusnih metalaca iz Istočne Njemačke.

Mutter je izašao u travnju 2001., a singl Links 2 3 4 predstavljen je nešto prije objavljivanja, za Božić 2000., kao teaser u mp3 formatu. To je bilo prije iTunesa. Ovaj album od samog početka nudi toliko visoku razinu kvalitete spojene sa prepoznatljivim agresivnim stilom da zvuči kao Greatest Hits izdanje. Mein Herz Brennt, Links 2 3 4, Sonne, Ich Will, Feuer Frei! i Mutter idu jedna za drugom od početka albuma, a nijedna pjesma nije za preskakanje. Prva djeluje kao spori pneumatski čekić uz spoken word kvazi-nazi recital kojeg naglo prekida orkestralna sekvenca. Links 2 3 4 je čisti industrial za glavinjanje. Sonne je slična prvoj traci sa albuma, uz mnogo više moćnog riffovlja i refren koji je jednostavan poput brojalice, ali jednako tako snažan i lako pamtljiv. Ich Will je agresivna militantna himna, Feuer Frei! je divljačka stvarčina, a Mutter najranjivija stvar na albumu gdje čisti bas vokal Tilla Lindermanna dolazi do punog izražaja. Spotovi za navedene pjesme, kao i Feuer Frei! sekvenca iz XXX-a sa Vin Dieselom su priča za sebe.

Ovo je veoma konzistentan album, jer nakom ovih nekoliko genijalnih traka, ostatak nije slabiji. Rein Raus i Adios ne zaostaju, već kompletiraju ovaj vrhunski niz. Sve ovdje izvrsno funkcionira i nema pjesme vrijedne preskakanja; samo stvar je u tome da više pamtite one koje su bili singlovi sa spotovima. Mutter dokazuje koliko su Rammstein temeljit bend, predan dataljima, a opet ne pretjeruju jer njihov koncept nije kompliciran. To je perfektno uhodana mašina, i tako zvuči – kao stroj za demoliranje koji povremeno pokaže humaniju stranu.

Mutter je album koji spada pod obaveznu audio lektiru bilo koga tko voli metal i njegove brojne podžanrove, a ujedno zadovoljava fanove dark electra, industriala i EBM-a. Dovoljno je komercijalan, nije razvodnjen i Rammstein nisu prihvaćali kompromise oko snimanja. S trećim albumom, dokazali da ozbiljno shvaćaju svoj posao i da mogu proizvesti besprijekoran album. Imali su više novaca, baratali su sa većim budžetom, opušteno su snimali album na jugu Francuske i miksali ga u Stockholmu, iskoristili su privilegije koje su ostvarili dotadašnjim trudom i stvorili jedan od najbitnijih albuma prvog desetljeća ovog stoljeća.

Vuk Oreb

Hits 2218
Rammstein Albumi Kronologija Liebe ist für alle da » Liebe ist für alle da