Dodano Srijeda, 13 Lipanj 2018
Length 44:54
Edition date Lipanj 2018
Etiketa Croatia Records
Edition details Datum objave: 1. lipnja 2018. / Producenti: Tomo Miladinović i Mark Mrakovčić
Tags Croatia Records Rezerve

To je samo rock 'n' roll, glasi poznata krilatica, jedna od onih koja ne govori zapravo baš ništa, a kaže sasvim dovoljno i najbolje funkcionira bez "pametnih" dodataka, baš kao što i samom rock 'n' rollu ne trebaju nikakvi dodatci da bude vrhunska zabava, pa čak i umjetnost. To je samo rock 'n' roll upravo je ono što mi je u ritmu njihove glazbe protutnjalo glavom nakon preslušavanja dugosvirajućeg prvijenca makarskog benda Rezerve, kao još jedne nade tuzemne rock-scene, još jednog imena vrijednog pune pozornosti i pompe. Priznajem, s rezervom sam pristupio njihovom albumu da bih nakon nekoliko slušanja i stjecanja prvih pravih dojmova baš upao "ravno u zamku" tog njihovog... pa, samo rock 'n' rolla.

Naime, bez mnogo mudrovanja, koje bi ionako glazbi kakvu praše Rezerve pristajalo koliko prosječnom političaru moral, ovdje imamo posla s pravom malom bombom. Nenamjerno postavljenom, neopterećenom suvišnim sastojcima, bučnom koliko i rafiniranom, kaloričnom koliko i light po svim stavkama. Bombom jer njezinih četrnaest pjesama čine niz za uho instantno ljepljivih komada rocka toliko zaigranog da ni tekstovi nisu bitni, kao ni utjecaji koje neće biti teško prepoznati. Istovremeno, u pitanju nije žanrovski usko omeđen koncept koji će nizati pjesme jednu nalik drugoj u ziheraškoj maniri pronađene dobitne kombinacije. Otvorit će tako momci album s pomalo sluzavom, ali refrenom razvaljujućom "Koga briga za zvijezde" pa odmah nastaviti s pošminkanim naftalinskim rockom "Madona" i znat ćete samo da nemate pojma što bi sve moglo uslijediti. Pa ipak, "Ravno u zamku", da se razumijemo, nikako nije neki pretenciozni miks s neredom kao jedinim parametrom na radnom planu. Naprotiv...

"Mala moja kutijo bombona", zapojit će Rezerve u "Madoni" i rijetko upadljivom elegancijom reći koliko im je stalo do onog što mi piskarala i samoproglašeni filozofi volimo nazivati pametnim stihovima. To je samo rock 'n' roll, dakle, kako rekosmo na početku; to je samo glazba, rock glazba, dobra glazba, glazba sa suficitom svježine i kreativnog poleta. Zato se u istoj zdjeli mogu zamiješati i Đavoli i Psihomodo Pop, i Film i Let3, i punk i electro-pop, i naftalinski rock i britpop. Zato se u nepune četiri minute koliko traje "Kruško" može skladno ispreplesti staroškolski rock 'n' roll i punkom gonjena žestina, zato "Potoci suza" smiju teći na najbanalnijoj synth-pop matrici i zato "Ne voli, ne voli" priziva pregršt usporedbi i istovremeno ih vlastitim snagama odbacuje kao posve nebitne. Zvučale Rezerve kao Let3 u "Oduzimaš mi dah" ili kao Psihomodo Pop u "Ljubomornima", oni na kraju balade uspijevaju biti dovoljno svježi da s klupe s rezervama prijeđu u prvu postavu već nakon prvog ozbiljnog treninga.

Nije "Ravno u zamku" album bez mane pa bih rekao da "Kako da ti kažem" zvuči kao zaostatak s nastupnog, punkom ozračenog EP-ja i malčice bježi ostatku novijeg materijala, "Doba ljubavi" pomalo kašljuca u nedostatku energije na koju su nas naviknuli u prethodnim joj plesnim melodijama, dok laganica "Helena" možda i funkcionira kao zgodan intermezzo, ali je usprkos šarmu ispod prosjeka na albumu. No, ni te ni bilo kakve druge sitne zamjerke ne umanjuju domet upadanja "ravno u zamku", zbirke sjajnih rock 'n' roll pjesama koji svoju kvalitetu svjedoče šarmom, energijom i izraženim osjećajem za melodiju. Pjesama od kojih gotovo svaka zavrjeđuje svoje mjesto na radijskim i inim top-listama, u džuboksima i mp3-playlistama, u autobusima i čekaonicama... i da ne nabrajam sva (ne)zamisliva mjesta zadivljen vlastitom maštovitošću. "Ravno u zamku" album je koji je lakim koracima i bez trunke pretencioznosti upisao svoje potpisnike u prvu ligu hrvatskoga rocka, što god to značilo ljeta Gospodnjeg 2018. Najboji je to album devedesetih snimljen u Hrvatskoj u ovom desetljeću. Samo rock 'n' roll, kako god tu krilaticu shvaćali i prihvaćali i čime god je kitili.

Hits 520