Edition date Travanj 1979
Država UK
Etiketa Arista
Catalog Number SPART 1092
Edition details produkcija: James Williamson; snimljeno tijekom 1978. u Paramount Recording Studios, Hollywood, Kalifornija, SAD
Tags Arista Iggy Pop James Williamson

Nakon prva dva samostalna albuma koja su nastala u suradnji s Davidom Bowiejem, Iggy je odlučio potražiti neke „nove vrijednosti“ tenapraviti album bez ikakva Bowiejeva utjecaja. Pri tome se pomalo pokušao vratiti korijenima, suradnji s Jamesom Williamsonom, gitaristom svog nekadašnjeg matičnog benda „The Stooges“, koji se posebno istaknuo na njihovu albumu „Raw Power“. Nakon Stoogesa obojica su imali problema s ovisnošću o heroinu. Surađivali su i 1975. na snimkama od kojih je kasnije nastao album „Kill City“, a Williamson se počeo baviti studijskom produkcijom.

Ovaj album otvara pjesma „Tell Me a Story“. Vesela, dinamična, ali odmah zamjetno mekša i komercijalnija u odnosu na bilo koju pjesmu s prethodnog albuma. Slijedi naslovna „New Values“, u čijem tekstu Iggy opisuje svoje značajke: snagu i tvrdoglavost te naglašava potragu za novim vrijednostima koje će mu odgovarati. U pjesmi autorski i instrumentalno dolazi do izražaja Scott Thurston, multiinstrumentalist, koji je na albumu odsvirao gotovo sve gitare i klavijature, a inače je poznat po ranijoj suradnji s Tomom Pettyjem i njegovim bendom Heartbreakers.

Iduća pjesma „Girls“ praćena je riffom, bogata gitarama što se isprepliću u zanimljivom solu, ali ponovno smekšana, s tekstom u kojem Iggy naglašava svoju ljubav prema djevojkama. Pjesma sadrži i glazbeni citat „Summertime“ iz opere „Porgy and Bess“ George Gershwina s ponešto izmijenjenim tekstom („..the girls are jumping“). Sljedeća „I'm Bored“, glazbeno je logičan nastavak prethodne pjesme, ali naglašenijeg ritma. Zasluga je to ritam sekcije na albumu koju su sačinjavali Klaus Krüger (bubnjevi) i Jackie Clark (bas). Klausa su David i Iggy upoznali u Zapadnom Berlinu, glazbenik i tehničar, poznat po tome što je sam, ručno izradio svoj set bubnjeva te kasnije pokazao interes za elektronsku glazbu. Jackie Clark svirao je u „Nitty Gritty Dirt Band“ folk i country glazbu, a kasnije i jazz. Tekst pjesme govori o tome što sve Iggyja gnjavi i čime sve dosađuje sebi i drugima.

„Don't Look Down“ jedina je pjesma koju su napisali Iggy i James Williamson. Vrlo je skladna, melankolična pjesma, s odličnim pratećim vokalima, koje su otpjevale „The Alfono Sisters“ (Anna i Mary) te solom na saksofonu (John Harden). Ovu će pjesmu kasnije Bowie snimiti kao pop-reggae na albumu „Tonight“ (1984.), a ujedno koristiti kao uvodnu pjesmu u svoj film „Jazzin' For Blue Jean“.
U „The Endless Sea“, aranžerski najrazrađenijoj pjesmi albuma, Iggy govori kako se želi oprati od svega u beskrajnom moru. Skladba započinje zanimljivim ritmom na bubnjevima, na kojega se nadograđuje bas i gitara, vokal, zatim sintesajzer, prateći vokali pa gudači i brass linije, ali nedostaje joj dinamike. Pjesma je kasnije korištena u australskom filmu „Dogs In Space“ (1986.), hedonistička sadržaja, u kojemu jedna od junakinja umire od overdoziranja heroinom.

„Five Foot One“ odlična je, brza stvar, na kojoj Iggy uvodnim krikovima pomalo podsjeća na Jima Morrisona. U tekstu govori da bi volio da život bude „švedski časopis“. Osobno mi je najdraža na ovom albumu, jer ima brzinu, energiju, samo joj nedostaje malo žestine kako bi do kraja bila na tragu Stoogesa. Iza nje je „How Do Ya Fix a Broken Part" s vrlo zanimljivim prijelazima na bubnjevima, klavirom u pozadini, pratećim vokalima i tekstom u kojem se Iggy pita „kako popraviti slomljeno srce“. Nakon nje je laganica „Angel“ gdje do izražaja dolazi sviračko umijeće Scotta Thurstona te ponovno prateći vokali „The Alfono Sisters“. Pjesma je lijepa i pokazuje novu, manje poznatu, romantičnu stranu Iggyja Popa koja će doći do izražaja na nekim kasnijim albumima.

Sentimentalno raspoloženje albuma prekida sljedeća pjesma „Curiotsity“, koja albumu udahnjuje energiju starog rock and rolla. U pjesmi „African Man“ Iggy je opisao svoje viđenje života u džungli, te si usput dao oduška oponašajući glasanje gorile, ne razmišljajući o tome da bi ova pjesma nekome mogla biti i uvredljiva. Album završava „Billy Is a Runaway“, još jedna brza pjesma, koja ima potencijala, ali na kojoj mi ponovno nedostaje one stare, dobre, Iggyjeve žestine.

Reizdanje ovog CD-a iz 2000. godine sadržavalo je i dvije bonus pjesme „Chains“ i „Pretty Flamingo“ koje se stilski potpuno uklapaju u materijal. U prvoj Iggy u tekstu naglašava da nije isti kao i prije, a u drugoj pjeva pomalo festivalski.

„New Values“ je album kojim je Iggy napravio prvi zaokret u karijeri prema komercijalnoj glazbi (kasnije će 1986. godine Iggy napraviti još komercijalniji, ali kvalitetniji album „Blah Blah Blah“). Premda je izgledalo kao da Iggy više ne stvara, već prati trendove (u ovom slučaju novoga vala) i dalje će imati svoje sljedbenike, pa čak i utjecati na nove glazbene naraštaje (primjerice: Frank Black iz „Pixiesa“ često je naglašavao da mu je ovo najdraži Iggyjev album, a dijelove pjesme „African Man“ semplirao je poznati band „The Prodigy“).

Iggy se na ovom projektu povezao s interesantnim glazbenicima te tako napravio album dobro prihvaćen od kritike, ali nije inzistirao na onome u čemu je Iggy oduvijek bio nenadmašan, a to je - čista rock'n'roll energija. Srećom, kasnije će joj se Iggy ponovno vratiti.

Hits 573
Lust for Life « Lust for Life Iggy Pop Albumi Kronologija Soldier » Soldier