Length 55:45
Edition date Srpanj 2015
Etiketa Croatia Records
Catalog Number CD 6071593
Edition details objavljeno: 17.7.2015.
Tags Croatia Records Valerija Nikolovska Viktor Lipić

Na CD, koji su prije godinu dana snimili u studijima Hrvatske radiotelevizije, uvrštene su uglavnom Lipićeve i Valerijine skladbe koje su već prije snimili za svoja samostalna izdanja. Od mnogobrojnih vlastitih djela za ovo su izdanje odabrali ona koja su najbolje disala u bigbandaškom okružju: Dark Night, Well Paid Girl, Elevator, Blue is Blu, In My Skin i How Can It Be, no ovom prigodom u posve drukčijem kontekstu. Za to su se pobrinuli aranžeri, članovi orkestra: Andreas Marinello, Luka Žužić i Joe Kaplowitz, koje su odabrali nakon pomnog preslušavanja njihovih dosadašnjih ostvarenja, te producent Igor Geržina. Oni su ih predstavili u potpuno drukčijem svjetlu, nadogradili ih, ukrasili novim detaljima... “Lipa” je autor većine skladbi, a Valerija tekstova, ali na CD su uvštene i skladbe drugih hrvatskih autora: Bright Song Eddya & Dusa, When I Think of You Igora Geržine, Open za koju je tekst napisao Erol Zejnilović i Look & See Vladimira Mirčete. Kao autori Valerija i “Lipa” čine idealan spoj, upravo kako su to kroz povijest popularne i jazz glazbe činili mnogi nerazdvojni suradnici, primjerice George i Ira Gershwin, Richard Rodgers i Oscar Hammerstein ili Paul McCartney i John Lennon. Tekstovi i glazba su u savršenom skladu, bez obzira zasnivaju li se pjesme na bluesu, funku, jazzu illi nekom drugom idiomu. One donose poruke kroz koje slušatelji uranjaju u osobnost i intimu autora. Glazba na ovom albumu - to su oni!

O tome kako piše glazbu “Lipa” je rekao: “Za skladanje morate imati mir i nadahnuće. Nekad prođu mjeseci da ne napravim ništa, a nekad stvari samo naviru. Nikad nisam sjeo za klavijaturu s namjerom da nešto skladam. Volim improvizirati, pustiti prste da sami šeću po tipkama, stopiti se sa zvukom i pratiti glazbu koja pri tom nastaje. Zapravo, nemam osjećaj da ja stvaram glazbu, nego da samo pratim glazbu koja dolazi odnekud. Nekad tako dođu cijele kompozicije, nekad fragmenti. Uglavnom većinu toga i ne zabilježim, zaboravim, a nešto i ostane. Primjerice, jedne večeri u Zagrebu počelo je strašno nevrijeme. Sjeo sam za Rhodes i počeo vrtiti neki rif. Valerija je sjela pored mene s olovkom i papirom i začas napisala tekst. Tako je nastala skladba Dark Night koju smo uvrstili i na ovo izdanje. Naravno, nisu sve skladbe nastale u dahu. Neke tekstove Valerija je napisala na već gotovu glazbu, a neke njene stihove sam ja uglazbio. Obično uzmem njezinu bilježnicu sa stihovima i čitam. Pri tom prebirem po tipkama dok se nešto ne desi. Nekad ja napišem glazbu, pa Valerija napiše tekst na to, nekad stvaramo u istom trenutku što mi obično najbolje zvuči.”

“Skladbu Blue is Blu Viktor je pronašao u mojoj bilježnici”, rekla je Valerija čija se glazbena filozofija najbolje oslikava u frazi I Got My Freedom iz pjesme How Can It Be. “Imao je već gotovu glazbu koja se savršeno poklopila s već postojećim riječima. Sve su to divne avanture i igre za koje nikad ne znaš kako će završiti. Meni je prije svega važno međusobno razumijevanje, a zatim uzajamno poticanje i potpirivanje inspiracije, nadopunjavanje, uz nezaobilazno strpljenje.”

U provedbi njihovih, ali i aražerskih zamisli, imali su veliku podršku članova orkestra, ne samo kroz uigranost nego i u solističkim dionicama. Osim Lipića kao solisti su se predstavili trubači Davor Križić i Branko Sterpin, trombonist Luka Žužić, saksofonisti Igor Geržina, Saša Nestorović, Miro Kadoić i Damir Horvat, gitarist Elvis Penava i bubnjar Marko Lazarić.

Davor Hrvoj, preuzeto iz časopisa Cantus, br. 193

Hits 1532