Edition date Siječanj 2015
Država Njemačka
Etiketa Century Media
Catalog Number 9985190
Edition details Objavljeno: 23.1.2015.; produkcija: Russ Russell; snimano: 2014. - Parlour Studios, Kettering (Engleska), Studio Hostivar, Prag (Češka) i Griffin Studios, Las Vegas (SAD)
Tags Napalm Death Century Media Russ Russell

Može li brutalnije? Vjerojatno su se momci iz Birminghama pitali to više puta osamdesetih godina prošlog stoljeća. Napalm Death, pionir žanra grindcore, najagresivnije podskupine hardcore i metal glazbe, od svog prvog studijskog albuma „Scum“ pa sve do danas, kada promoviraju svoj posljednji „Apex Predator – Easy Meat“ smatraju se perjanicom ovog žanra. I to opravdano. Iako nikad nisu pretjerano odstupali od iznimno agresivnog pristupa, prošaranim demonskim growlom frontmena Barneya Greenwaya, bend je ušao u treće desetljeće postojanja s 13 studijskih albuma koji su redom definirali ili utvrđivali gradivo ekstremne glazbe. Isto tako, tekstovi pjesama su uvijek imali duboku sociološku kritiku i političku poruku, odvajajući imidž benda od ostatka scene koja se estetski stacionirala na uglavnom zaje******** crtežima raspadnutih tjelesa.

Na koji način se uklapa Apex Predator u ovu priču? 14 pjesama, od kojih samo posljednja traje dulje od tri i pol minute prvotni je znak da dečki nisu odustali od starog, provjerenog pristupa blast beatova, povremenog groovea i zaglušujuće buke. Album kreće poput usporene ploče s pjesmom „Apex Predator – Easy Meat“, no single „Smash A Single Digit“ vraća stvari na svoje mjesto i započinje tridesetominutno krljanje. Zvuk neodoljivo podsjeća na njihov pretposljednji „Time Waits No Slave“, što u prijevodu znači produkcijski ispeglani napad na osjetila uz ponešto drukčiji zvuk distorzije koja neodoljivo podsjeća na moderne „core“ bendove. Ovakav pomak je određena skupina fanova ocijenila heretičkim, no uzevši u obzir u kako uskom žanrovskom polju Napalm Death djeluje preko dvadeset godina, ovakva „svježina“ je dobrodošla.

Posebno agresivne trake su „Stubbon Stains“ i „Casspits“ koje zapravo na najbolji način vode moju misao prema zaključku. Napalmi su i s ovim albumom napravili dobar posao i zacementirali svoje mjesto nositelja ove scene. Svih 14 pjesama se reda kao po špagi (sem nešto sporije „Dear Slum Landlord“) a povremeni dijelovi na pjesmama poput „Bloodless Coup“ nostalgično bacaju nazad u dane himni hardcore glazbe, dok „Hierarchies“ krasi luđačka solaža. Za svakoga ponešto.

Pravi učinak Apex Predator-Easy Meat LP-a ćemo tek vidjeti u klubovima diljem svijeta gdje će pjesme biti istestirane u svom prirodnom okruženju; među vjernim fanovima koji prate ovaj bend neumorno desetljećima. Ove godine krase Exit Festival, a mi se nadamo ponovnom nastupu u Zagrebu.

Mislav Miličević

Hits 2314
Utilitarian « Utilitarian Napalm Death Albumi Kronologija