A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Karmageddon | 1:34 | ||||
2 | Matangi | 5:12 | ||||
3 | Only 1 U | 3:12 | ||||
4 | Warriors | 3:41 | ||||
5 | Come Walk With Me | 4:43 | ||||
6 | aTENTion | 3:40 | ||||
7 | Exodus | 5:08 | ||||
8 | Bad Girls | 3:47 | ||||
9 | Boom Skit | 1:15 | ||||
10 | Double Bubble Trouble | 2:59 | ||||
11 | Y.A.L.A. | 4:23 | ||||
12 | Bring The Noize | 4:35 | ||||
13 | Lights | 4:35 | ||||
14 | Know It Ain't Right | 3:42 | ||||
15 | Sexodus | 4:50 |
Ain’t Dalai Lama, ain’t Sai Baba, my words are my armor and you’re ’bout to meet your karma zvuči poprilično dobro na „Karmageddon“ kojom nas ova prekrasna Britanka, podrijetlom iz Šri Lanke uvodi u svoj dugoočekivani „Matangi“. Previše vremena je prošlo od „Bad Girls“ i kontroverznog nastupa na Super Bowlu, toliko dugo da smo već i zaboravili na činjenicu da nam M.I.A. sprema nešto novo.
Kaotična, zanimljiva i uvijek politički angažirana, predstavila je „Matangi“ kao spiritualan album inspiriran njenom imenjakinjom, Hindu božicom.
Naslovna pjesma predstavlja sve ono što kod Mathangi najviše volimo. Zarazni ritmovi koji tjeraju na divljački ples očekivano nisu izostali, a bome ni Drake nije ostao pošteđen na samom kraju pjesme: „We started at the bottom, but Drake gets all the credit.“ Kako pjesme slijede, ona ostaje dosljedna svom jedinstvenom kaosu, egzotičnim zvucima stopljenima u kašu različitih glazbenih utjecaja, koji u kombinaciji sa njenim vrištećim glasom funkcioniraju savršeno, a „Warriors“ je najbolji primjer toga. „Come Walk With Me“, već predstavljena kao singl, može se definirati kao poprilično čudna pjesma u kojoj se vokali i tematika jednostavno ne poklapaju s instrumentalom, te je time koncept pomalo promašen. Zanimljivost kod „ATENTion“ je ta da je okosnica pjesme izbjeglištvo (tent=šator, jel) i da je Julian Assange osobno tražio po internetu riječi koje sadrže u sebi tent, te je tako i nastala ova stvar. Najčudnija pojava na albumu su „Exodus“ i „Sexodus“, dvije gotovo jednake pjesme sa manjim razlikama, a osim što nije jasan razlog objavljivanja obiju, predstavljaju dosta veliki odmak od njenog uobičajenog stila, naglašavajući senzualnost i nježniji način izvedbe. Super za eksperimentiranje, ali mene nije pretjerano oduševilo. Dolazimo do „Bad Girls“ koja je lanjski snijeg te upravo tako i zvuči i ma koliko odlična bila, osjetno ne pripada cjelini i ne uklapa se u ostatak. „Double Bubble Trouble“ je zarazna reggae pjesmica koja koristi dijelove davno zaboravljene „Trouble“, one hit wonder djevojki iz devedesetih-Shampoo. Drake je očito zaplatio na ovom albumu, a ovaj put je u pitanju „Y.A.L.A.“ (You Always Live Again), svojevrsni odgovor na njegov „The Motto“ u kojoj se M.I.A. pita: „If you only live once, why we keep doing the same shit?“. Pjesma je klupskog karaktera i baš zbog toga je zgodno što se poigrala ovom tematikom, no krajnji dojam je mlitav i nedostatan. Mogla je ona to i bolje. „Bring The Noize“ je klasično dobar singl sa odličnim videospotom, a teško je ne spomenuti njene pomno odabrane krpice koje se ne mogu gledati izdvojeno od glazbe. „Lights“ i „Know It Ain’t Right“- što reći? E pa njima ću nažalost priskrbiti epitet nezanimljivih i skoro pa neprimjetnih, te su slobodno mogle i izostati s albuma.
Originalnost i raznolikost zvukova nikada nisu bili upitni, no ono što jest upitno na ovom albumu su povezanost i jasnoća. Na određenim dijelovima je pokleknula, što lirički, što u prenošenju poruke, no oni sjajni trenuci vješto prikrivaju nedostatke. Sve što možemo je nadati se da će ostati još dugo glazbeno aktivna i nastaviti biti ono što jest, sa svim dobrim i lošim stranama, jer upravo ta iskrenost u izvedbi ključ je njezina uspjeha.
Jasmina Šašić
« /\/\/\Y/\ | M.I.A. Albumi Kronologija |